"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Literacy and Multilingual Competence and Students’ Competence for a Healthy Lifestyle – A Pilot Diagnostic Study in the First Secondary School Stage

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-01-2025
in Uncategorized
A A

Nadezhda Raycheva
Sofia University
Violeta Valcheva-Slavcheva
Sofia University
Foreign Language School “Simeon Radev” – Pernik

https://doi.org/10.53656/nat2024-5-6.01

Absract. Modern education should not only outline the necessary key competences for the successful realization in social relations. Attention must be focused on applying competencies in unity to navigate complex information relationships and make appropriate decisions for oneself and others. This study aims to examine students' ability to apply the acquired language and natural sciences competencies to make decisions related to health and a healthy lifestyle. The results showed serious problems in analyzing specialized information in the native language; in producing an argumentative text in the native and foreign language and problems with correct expression in the foreign language. Special attention is needed in the learning process to develop the key competencies in unity and apply them in authentic problem-solving.
Keywords: Literacy; Multilingual competence; competence in science and health education

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailHealth Education in the Bulgarian Schools Default ThumbnailГрамотността – интердисциплинарно понятие (Върху примера на обучението по български език и музика в начален образователен етап) Default ThumbnailРазвитие на професионалното образование и обучение до 2025 г. в контекста на Eвропейската програма за уменията Default Thumbnail“Mission on Mars” – Integrated STEM Lesson
Tags езикова грамотностздравно образованиекомпетентност по природни наукимногоезикова компетентност

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Компенсирането на разходите за електроенергия на детски градини и училища продължава до края на март 2025 г.

Next article

Survey of Pedagogical opinion on environmental education in Out-of-school Environment

Next article

Survey of Pedagogical opinion on environmental education in Out-of-school Environment

Test Tools for Diagnostics of Students’ Graphical Knowledge and Skills in Chemistry Education

Using Context-Based Tasks on the Topic of “Natural Sources of Hydrocarbons” to Promote Students’ Critical Thinking

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"