Панка Вълева, Генчо Стоицов, Иван Димитров
Paisii Hilendarski University of Plovdiv
(Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/math2024-5-7-art
Absract. Изкуственият интелект (ИИ) се превръща в мощна сила, трансформираща различни сектори, включително и образованието.
В съвременния контекст на динамично развиващите се технологии използването на ИИ в образователния процес разкрива нови техники за преподаване и учене, улеснявайки както учители, така и ученици. Ста-
тията прави предложение за интегриране на ИИ в часовете по КМИТ в прогимназиален етап, съчетавайки метода на наблюдение, експеримент и демонстрация. Разгледан е методически подход, при който с помощта на Gemini е генерирано условие на задача за затвърждаване на знания, свързани с програмния език Python, и предложение за нейното решение. Коментирани са възможностите за грешки при изпълнение на генерирания код в онлайн платформата Trinket с конкретна версия на езика и ползата от прилагане на похвата „учене от грешка“ като средство за стимулиране на критичното мислене у учениците, базирано на придобитите знания по програмиране.
Keywords: изкуствен интелект, образование, Python в прогимназиален етап