"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Създаване на животоподдържаща система за астронавти на мисия до Марс

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-08-2021
in Uncategorized
A A

Христина Костадинова
Езикова гимназия „Иван Вазов“ – Пловдив

https://doi.org/10.53656/voc21-4.2astr

Absract. Статията разглежда създаването и прилагането на STEM проекта MELiSSA (Micro Ecological Life Sustaining System Alternative) в училищна среда. Изграждането на система за поддържане на живота на астронавтите при мисия до Марс е нашата основна цел. За разработването на ефективно средство за поддържане на живота, което да се използва при дълги космически полети, избрахме репички (Raphanus sativus) и спирулина (Arthrospira platensis). За успешния растеж на репички и спирулина доставката на активна фотосинтетична енергия трябва да бъде най-малко 2 μmol/m2/s. При третирането с 2 μmol/m2/s. Най-ефективно влияние както върху масата, така и върху дължината на котиледоните на репичките оказват зелената и жълтата светлина. От друга страна, натрупването на фотосинтетичните пигменти (хлорофил А и хлорофил В) е повлияно от синия и зеления спектър на светлината. Най-благоприятното влияние върху натрупването на каротиноиди оказаха зелената и жълтата светлина.
Претеглихме масата на спирулината при фотосинтетично активно излъчване 2 μmol/m2/s. Според събраните данни зелената и червената светлина са най-благоприятни за натрупване на биомаса на спирулината. Анализирахме концентрацията на хлорофил А и хлорофил В в биомасата. Под въздействието на жълтия и червения спектър хлорофилът А и В се натрупват в огромно количество. Най-благоприятното влияние върху натрупването на каротиноиди оказаха зелената и жълтата светлина.
Keywords: STEM; спирулина; репички; космическа мисия

Log in to read the full text

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailCONFERENCE “FROM THE BLACK DEATH TO CHOLERA. THE FIGHT AGAINST EPIDEMICS IN HISTORICAL PERSPECTIVE, XIV – XIX CENTURIES” Default ThumbnailTHE NAME “BULGARIANS” IN THE EARLY MEDIEVAL ARMENIAN TEXTS Default ThumbnailБългарската политическа култура: пластове на формиране Default ThumbnailResearch on the Sustainable Development Competences of the Landscape Architect in Practice

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Развитие на професионалното образование и обучение до 2025 г. в контекста на Eвропейската програма за уменията

Next article

Българска адаптация на Въпросника за измерване на дистрес на идентичността

Next article

Българска адаптация на Въпросника за измерване на дистрес на идентичността

Изследване на магнитните полета на жилищни сгради и влиянието им върху здравето на хората

Следующий урок – идём в „Театр“!

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"