"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Contents of Foreign Language Teaching, 2017

Foreign Language Teaching, Number 1/2017, Volume 44

Анелия Vracheva от Анелия Vracheva
15-02-2017
in Contents of Foreign Language Teaching, 2017
A A

СЪДЪРЖАНИЕ / CONTENTS

Editorial / Към читателя – p. 7

INTERVIEW / ИНТЕРВЮ
Акад. Молдован, Александр Михайлович, директор Института русского языка имени В.В. Виноградова – РАН:
Филологические науки, и в частности палеославистика, имеют будущее.
[Academician Alexander Moldovan, Director of the Institute of Russian Language – Russian Academy of Sciences: Philology, and in Particular Paleo Slavistic, Have Their Future]
/ Татьяна Дикова / Tatyana Dikova – p. 9
icon Open the full text

APPLIED LINGUISTICS / ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА
Русский за рубежом: язык и функции
[Russian Language Abroad: the Status and Functions]
/ Сурен Золян / Suren Zolyan – p. 13
icon Open the full text

LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY / МЕТОДИКА
Езиковите технологии в помощ на обучението по специализиран чужд език
[Language Technologies in Teaching Foreign Language for Specific Purposes]
/ Мария Стамболиева / Maria Stambolieva – p. 24
icon Open the full text

LANGUAGE AND CULTURE / ЕЗИК И КУЛТУРА
Семиотичен подход към преводимостта на културата
[Semiotic Approach to Cultural Translatability]
/ Ирена Кръстева / Irena Kristeva – p. 35
icon Open the full text

INAUGURAL LECTURE / ВСТЪПИТЕЛНА ЛЕКЦИЯ
Дигитализация и социални трансформации: медийна педагогика и медийна грамотност
[Digitalization and Social Transformations: Development of Media Pedagogy and Media Literacy]
/ Данаил Данов / Danail Danov – p. 42
icon Open the full text

LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY / ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ
Поетичният учебник по френски език на Милка Петрова-Коралова и Лъчезар Станчев
[The Poetic French Language Textbook of Milka Petrova-Koralova and Lachezar Stanchev]
/ Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov – p. 53
icon Open the full text

EVENTS / ХРОНИКА
Теоретични и методологични проблеми на българската историческа лингвистика (Предвъзраждане и Възраждане)
[Theoretical and Methodological Problems of Bulgarian Historical Linguistics (Pre-Revival and Revival)]
/ Диана Иванова / Diana Ivanova – p. 59
icon Open the full text

Славянското езикознание в италианските университети между семантика и прагматика. Среща разговор на италианските лингвисти
[Slavic Linguistics in Italian Universities between Semantics and Pragmatics. A Meeting of the Italian Linguists]
/ Татяна Лекова / Tatiana Lekova – p. 63
icon Open the full text

Състезание по дебати на английски език, София 2017
[World Scholar’s Cup 2017, Sofia Round]
/ Марияна Филипова / Mariana Filipova – p. 75
icon Open the full text

CILEX: Innover, Motiver, Inspirer. Un rêve devenu réalité
[CILEX: Innovate, Motivate, Inspire. A Dream Comes True]
/ Colette Pawlonka, Maciej Pospiech – p. 77
icon Open the full text

Високо държавно отличие за проф. Константин Кацаров
[Highest State Award for Prof. Konstantin Katzarov]
/ Венелин Цачевски / Venelin Tsachevsky – p. 79
icon Open the full text

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
Francophilie et germanophilie en Europe sud-orientale à la veille et pendant la Première Guerre mondiale
[Francophilia and Germanophilia in South-Eastern Europe on the Eve and During the First World War]
/ Vladimir Creţulescu – p. 81
icon Open the full text

Оригинален модел за обучение по турски език
[An Original Model for Turkish Language Teaching]
/ Васил Райнов / Vassil Rainov – p. 88
icon Open the full text

The Linguistic Mosaic of Europe
/ Martin Henzelmann – p. 90
icon Open the full text

Многообразният Китай
[The Multifaceted Nature of China]
/ Гъ Джъцян / Ge Zhiquiang – p. 94
icon Open the full text

Нов, първи по рода си четириезичен тематичен речник
[First of Its Kind Quadrilingual Thematic Dictionary]
/ Иван П. Петров / Ivan P. Petrov – p. 96
icon Open the full text

READ IN THE LATEST ISSUES OF AZ BUKI JOURNALS / В НОВИТЕ БРОЕВЕ НА СПИСАНИЯТА НА „АЗ-БУКИ“ ЧЕТЕТЕ

GUIDE FOR AUTHORS / УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ

нагоре


ЕЗИКОВИТЕ ТЕХНОЛОГИИ В ПОМОЩ НА ОБУЧЕНИЕТО ПО СПЕЦИАЛИЗИРАН ЧУЖД ЕЗИК

Мария Стамболиева
New Bulgarian University

Absract. Статията представя целите, задачите и очакваните резултати от разработената в НБУ e-платформа в помощ на обучението по специализиран чужд език. Платформата е проектирана за обучение, съобразено със специфичните потребности на обучаваните и интегрира: 1) среда за поддържане на специализирани корпуси; 2) терминологични банки с дефиниции и преводни съответствия; 3) софтуер за обработка на документи (лематизатор, морфологични анализатори, конкордансер, синтактичен анализатор, подравнител на оригинални текстове с преводи); 4) модули за автоматично генериране на тренировъчни упражнения по зададени параметри; 5) модули за автоматично оценяване.

Keywords: e-learning, language technologies, FLT, FLTSP, educational platforms, concordancing, lemmatisation, alignment, corpus analysis, automatic generation and assessment of tests.

LANGUAGE TECHNOLOGIES IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES

Abstract. The paper presents the aims, tasks and expected results of an е-platform designed for the teaching of foreign languages for specific purposes. The platform, developed by the Laboratory for Language Technologies of New Bulgarian University, is tailored to the specific needs of students. The platform allows: 1/ corpus creation and management; 2/ the creation of term banks, with definitions and translations, 3/ corpus analysis (lemmatisation, POS, morphological and morphemic analysis, syntactic analysis, parallel text alignment); 4/ the generation of text-based drills and tests; 5/ automatic test assessment.

Dr. Maria Stambolieva, Assoc. Prof.
New Bulgarian University

нагоре


СЕМИОТИЧЕН ПОДХОД КЪМ ПРЕВОДИМОСТТА НА КУЛТУРАТА

Ирена Кръстева
Sofia University

Absract. Семиотичното осветляване на преводимостта на културата внушава идеята за нейната относителна адекватност. То позволява разглеждането ѝ като своеобразно йерархизиране на няколко параметъра, приложими към анализа на превода от гледна точка на езиково-културната идентичност и междукултурния диалог.

Keywords: cultural translatability, culture, parameters of translatability, semiotics, translation

SEMIOTIC APPROACH TO CULTURAL TRANSLATABILITY

Abstract. The semiotic highlight of cultural translatability suggests the idea of its relative adequacy. It allows tо examinе the translatability as a kind of hierarchy between certain parameters, which should be applied to the translation analysis in terms of both lingua-cultural identity and cross-cultural dialogue.

Irena Kristeva, Assoc. Prof., DSc.
Sofia University

нагоре


ДИГИТАЛИЗАЦИЯ И СОЦИАЛНИ ТРАНСФОРМАЦИИ: МЕДИЙНА ПЕДАГОГИКА И МЕДИЙНА ГРАМОТНОСТ

Данаил Данов
Sofia University

Absract. Лекцията разглежда необходимостта от развитие на медийната педагогика като ключов елемент на педагогическото образование и включването ѝ в академичните програми на факултетите, подготвящи педагогически кадри за всички степени на образование в България. Като представя същността на това ново научно поле и значимостта му за ефективната работа на педагогическите специалисти, статията прави пряка връзка между медийна педагогика и медийна грамотност – и двете пряко следствие от цифровизацията на медиите и поредицата социални трансформации, които дигитализацията, като процес, предизвика в общественото развитие не само в България, но и навсякъде по света.

Keywords: pedagogy, media pedagogy, media literacy, digitization, digitalization

DIGITALIZATION AND SOCIAL TRANSFORMATIONS: DEVELOPMENT OF MEDIA PEDAGOGY AND MEDIA LITERACY

Abstract. The article focuses upon the need of media pedagogy development, a crucial element of the overall pedagogic education, yet hardly given due attention in Bulgaria. Introducing the essence of this modern scholarly field, the text zooms into media pedagogy and media literacy, both being direct consequences of media digitization and its subsequent social transformations in contemporary society.

Dr. Danail Danov, Assoc. Prof.
Sofia University

нагоре


Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 3/2017, Volume 44 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 4/2017, Volume 44 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 5/2017, Volume 44 Default ThumbnailAnnual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2017

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Mathematics and Informatics, Number 1/2017, Volume 60

Next article

Как се печели „Млади преводачи“

Next article
Как се печели „Млади преводачи“

Как се печели „Млади преводачи“

Всеки ученик може да е отличник

Всеки ученик може да е отличник

Scientix – Златна мина за учители

Scientix - Златна мина за учители

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"