"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Contents of issue Foreign Language Teaching, 2019

Foreign Language Teaching, Number 5/2019, Volume 46

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-10-2019
in Contents of issue Foreign Language Teaching, 2019
A A

CONTENTS of issue 5/2019

 

APPLIED LINGUISTICS
Eine exemplarische Studie zur Nutzung von Anglizismen im Aufmacherartikel einer deutschen Tageszeitung /
Prof. Dr. Hans W. Giessen – page 447

[Linguistic Theory and Linguistic Reality – the Verbal Categories Aspect, Tense, Mood and Voice in the Textbooks and Teachers’ Methodological Guides for the Greek Middle School /
Boris Vounchev, Elena Chausheva – page 458

METHODOLOGY
Speech Disfluencies of Preschool-age Children Who Do and Do Not Stutter /
Yulia O. Filatova, Dobrinka Georgieva – page 468

The Phenomenon of Lexical Paronium as a Linguodidactic Problem /
Prof. Dr. Elena Stoyanova – page 479

Shortening in the Language of the Navy /
Galina V. Velikova – page 488

LANGUAGE AND CULTURE
The Manuscript Bulgarian-Italian Dictionary of P. Maurizio Da Castellazzo from 1845 /
Dr. Magdalena Abadzhieva, Assist. Prof., Prof. Mariyana Tsibranska-Kostova, DSc. – page 498

LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY
To the Question of the Language of Literary Text of Russian Novels XXI Century /
Alexey Manchev – page 508

EVENTS
Summer Seminar for Norwegian Language Teachers at the University of Oslo /
Dr. Ivan Y. Tenev, Assist. Prof. – page 516

REVIEWS AND ANNOTATIONS
On Some Features of Verb in Turkish Language /
Dr. Milena Yordanova, Assoc. Prof. – page 519

New Jubilee Collection and New Hopes for Bulgarian Studies /
Dr. Miglena Mihaylova-Palanska – page 523

A Handbook for the Bulgarian Researchers in Hungarian Language /
Dr. Lilyana Lesnichkova, Assoc. Prof. – page 529

READ IN THE LATEST ISSUES OF AZ-BUKI JOURNALS – page 537

GUIDE FOR AUTHORS – page 539

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailWorld Wide Web as an Instrument of a Modern Teacher Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 4/2019, Volume 46 Default ThumbnailTHE PHENOMENON OF LEXICAL PARONIUM AS A LINGUODIDACTIC PROBLEM Default ThumbnailAnnual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2019

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

An exemplary study on the use of Anglicisms in the lead article of a German daily newspaper

Next article

Търсят се педагозите, които вдъхновяват

Next article
Търсят се педагозите,  които вдъхновяват

Търсят се педагозите, които вдъхновяват

History, issue 5/2019, Volume 27

Снимка МУ – София

Бюджет 2020: Близо 5 милиарда за образование

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"