"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2017 Брой 46, 2017

Родители искат повече психолози в образованието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-11-2017
in Брой 46, 2017
A A

„Темата за мандатност на директорите не се обсъжда за първи път, но не влезе в Закона за предучилищното и училищното образование, за да има устойчивост при провеждане на образователните политики“, коментира заместник-министър Таня Михайлова. Тя обаче напомни, че на всеки 4 години директорите са атестират, а началниците на РУО – всяка година. И още, има система за строг подбор на кандидатите за тези длъжности. „Сигурността на деца, ученици, учители, на всички работещи в системата е приоритет на МОН , но използването на технически средства за постоянно наблюдение може да бъде само част от мерките за сигурност и опазване на здравето на децата“, коментира още Таня Михайлова. Тя напомни и за последователната политика, провеждана от МОН, за назначаване на специалисти – психолози, логопеди, сурдопедагози, в училища и детски градини.
Работодателите в системата на образованието приемат с разбиране някои тези и предложения на родителите. Например телевизия и интернет да се използва в яслите и детските градини единствено с учебна цел; да се оптимизира процедурата за учредяване на учителски синдикати, тъй като съществуващите в момента учителски синдикати не защитават учителите; да бъде увеличено финансирането в системата на образованието, като до 2121 г. достигне нивото от 6.5% от БВП; системата да разполага с необходимия брой специалисти – психолози, логопеди, педагози социални работници, и това е залегнало в стратегическите документи на МОН; държавна програма да финансира квалификацията на учители и директори; по-малко деца да има в яслените и градинските групи, а за всяко дете със СОП да има помощен персонал.
„Нека не забравяме, че много от нещата, за които настоява гражданската инициатива, вече се случват благодарение на Закона за предучилищното и училищното образование. Но е много важна ролята на родителите, за която в Закона също много е казано“, припомни депутатът Ася Пеева. А колегата й Ирена Анастасова коментира: „Аз съм „за“ мандатността на директорите, но това няма да реши проблемите в образованието. Проблемът е в това кой и как си върши работата“. „За мен е важно в гражданската позиция да видя уважението към учителя. Нужно ни е обединение, ако искаме да имаме добро образование. А повод за такова обединение могат да бъдат добрите послания на родителите както към учениците, така и към учителите“, коментира депутатът Галя Захариева.

 

Четете повече в бр. 46, 16 – 22 ноември 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Разпознават ли младите коруцията Default ThumbnailСтрог контрол на изпитите Държавният образователен стандарт за институциите пояснява кой кой е в системата Минимум субективност в оценките

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Реформи

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 6, 2017

Next article

Екипната работа – умение на XXI век

Next article
Екипната работа – умение на XXI век

Екипната работа – умение на XXI век

Съвместни усилия връщат децата в училище

Съвместни усилия връщат децата в училище

Бъдещето принадлежи на ценностните системи

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"