"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 8, 2020

Чрез предучилищната подготовка детето се развива социално и емоционално

in Брой 8, 2020
Децата непрекъснато научават нови думи и придобиват умения да се хранят, да се обличат и да общуват, докато си играят
с връстниците си в детската градина

Всяко дете има свой индивидуален темп на съзряване и грижа на родителите и учителите е да насочат усилията си към индивидуалните особености в неговото развитие.

Един от най-важните фактори в личностното, социалното и емоционалното развитие на детето е типът семейство – пълно, непълно, с един родител, без родител и т.н. Всички деца изминават еднакъв път на развитие, но се развиват по различен начин в зависимост от условията и фактори като наследственост, среда, семейство, ценности и възпитание.

Емоционално неадаптирани са най-често тези деца, които са потискали социалните и емоционалните си потребности, били са често обект на насилие – физическо и психическо, и не са получавали необходимата любов, внимание и ласки. Потискането на социалните потребности на детето (фрустрация) формира у него неспособност да се ориентира самостоятелно в законите на групата, в правилата и нормите за отношенията между хората. Това го кара да се чувства различно и изолирано от останалите. Тласка го към негативни постъпки. Така се оформя групата на деца с отклонения в емоционалното и социалното развитие.

Друга група деца, която също не може да се справи с изискванията на обществената среда и в частност на групата в детската градина, са децата с ограничени способности. Всички те се нуждаят от специални грижи и внимание от страна както на учителя, така и на педагогическите специалисти. Пасивните и притеснителните деца трудно се изявяват, трудно установяват контакти и поради това често пъти са изолирани и самотни.

 

Четете повече в бр. 8,
20 – 26 февруари 2020 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags Тема на броя
share57Tweetshare
Previous article

Силата на знанието и науката

Next article

Находки и загадки

Next article
Находки и загадки

Находки и загадки

ПБУ „Иван Вазов“ – Арма, Северна Ирландия

Как се преподава български зад граница

След 65 години – срочни трудови договори

Поемат таксата на всяко второ дете за детска градина

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2023, година XXXI
  • Annual contents of Strategies for Policy in Science and Education- Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika 2022
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2022, Volume 30
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2022, Volume 30
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2022, Volume 30
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2022, Volume 30
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2022, Volume 30
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2022, Volume 30
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2021 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2021, година XXIX
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2020, Volume 29
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ – специално издание, книжка 4s/2021, година XXIX
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2021, Volume 29
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2021, Volume 29
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2021, Volume 29
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2021, година XXIX
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2020 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2020, година XXVIII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2020, Volume 28
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2020, Volume 28
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2020, Volume 28
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2020, Volume 28
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US