"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Strategies for Policy in Science and Education Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2025 г.

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27-02-2025
in Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2025 г.
A A

Introducing Artificial Intelligence in Education Threats and Challenges (Following the Example of Bulgaria)

Dr. Maria Kazakova
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2025-1-1-int

Abstract. Artificial Intelligence (AI) has significantly impacted the world in the last three years with the emergence of the Cognitive Crisis, altering not only the way we communicate but also how we learn and teach. Its influence extends to every aspect of public life, including education…

SEE MORE

 

 

 

 

Многостранен подход за изследване равнището на дигитализация в подготовката на бъдещи учители

Доц. д-р Бистра Мизова, проф. д-р Румяна Пейчева-Форсайт
Sofia University
Проф. д-р Харви Мелър
Институт по образованието – University College of London

https://doi.org/10.53656/str2025-1-2-mul

Absract. Настоящата публикация представя цялостна концепция за прилагане на комплексен и интегративен изследователски подход по отношение на въпроса за мястото и начините на формиране на дигиталните (общи и специфични) компетентности в базовата подготовка на учители…

SEE MORE

 

 

 

 

Рейтинговите системи на университетите в САЩ и в България – прилики и разлики

Проф. Албена Р. Иванова
Rockwell School of Business,
Robert Morris University – USA
Доц. д-р Радка П. Иванова
University of Economics – Varna

https://doi.org/10.53656/str2025-1-3-rat

Absract. Образованието заема важно място в живота на всеки човек…

SEE MORE

 

 

 

Новият нормативен ред за определяне на трудовото възнаграждение за академичната длъжност „асистент“

Dr. Hristo Banov, Assist. Prof.
Институт за държавата и правото
при Българската академия на науките,
South-West University “Neofit Rilski”

https://doi.org/10.53656/str2025-1-4-new

Absract. Предмет на научното изследване са въпросите, възникващи при анализа на правната уредба в Закона за висшето образование на правилата относно начина на определяне размерa на минималната месечна основна работна заплата, чието начисляване и изплащане всяко държавно висше училище дължи в качеството си на работодател по всяко трудово правоотношение за заемане на академичната длъжност „асистент“…

SEE MORE

 

 

 

Човешкият капитал в държавната администрация – динамични обрати и смущаващи вариации

Д-р Даниела Кръстева
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2025-1-5-hum

Absract. Целта на изследването е разпознаване на основни черти и неблагополучия на функционирането на човешкия капитал в съвременната българска държавна администрация…

SEE MORE

 

 

 

Финансова лексика за финансова грамотност (Интерпретация на „Национална стратегия за финансова грамотност на Република България“)

Д-р Росица Б. Тончева
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2025-1-6-fin

Absract. Финансовата грамотност е значима променлива за устойчивото развитие на съвременните икономики, които са изградени съобразно парадигмата за свободна пазарна игра и организационно развити върху фундамента на парите…

SEE MORE

 

 

 

 

Педагогика на ученическите организации за самоуправление

Д-р Таня Желязкова-Тея
Институт за информални иновации (България)

https://doi.org/10.53656/str2025-1-7-ped

Absract. Целта на изследването е създаване на логически издържана и теоретически обоснована Педагогика на ученическите организации за самоуправление (ПУОС) като принадлежаща към педагогическите науки, които изучават особеностите на възпитанието в отделните възрастови периоди и образователни степени на училището…

SEE MORE

 

 

 

Детерминанти на STEAM базирано обучение по природни науки в прогимназиален етап

Руска Драганова-Христова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Физически факултет
ОУ „Бачо Киро“ – Велико Търново
Доц. д-р Снежана Йорданова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Физически факултет

https://doi.org/10.53656/str2025-1-8-det

Absract. Изследваният проблем е обоснован чрез определени нормативни документи, законови норми и възможности. Представени са резултати от проведени проучвания, свързани с използване на педагогически методи от учители в пряката им преподавателска работа, както и относно STEM и STEAM базираното обучение…

SEE MORE

Your Image Description

Свързани статии:

No related posts.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Държавни отличия за български учени, преподаватели и общественици

Next article

Технологичният сектор отличи директор на гимназия

Next article
Българската асоциация по информационни технологии връчи своите годишни награди за 2024 г.

Технологичният сектор отличи директор на гимназия

60 учебно-тренировъчни фирми на Националната търговско-банкова гимназия представиха дейността си на 26-тия панаир на училището в "Интер Експо център"

Националната търговско-банкова гимназия с най-много ученически фирми в света

МОН разширява приема в професионални паралелки

МОН разширява приема в професионални паралелки

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"