"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Strategii na obrazovatelnata i nauchnata politika - Strategies for Policy in Science and Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategii na obrazovatelnata i nauchnata politika - Strategies for Policy in Science and Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 27, 2019

Образованието трябва да формира ценности

in Брой 27, 2019

Ролята на учителя е да научи детето да разчита фактите, каза председателят на ресорната парламентарна комисия Милена Дамянова.

„Процедурата за оценяване на учебници и учебни помагала е добра, гарантира плурализъм на мненията. Но това трябва да се съчетае по-добре с принципа на отговорността – това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на изслушване в ресорната парламентарна комисия. – Учебниците, които се одобряват, трябва да отговарят на учебното съдържание и на целите, поставени пред образованието, а именно – то да дава знания и да възпитава отношения. Да създава нагласи към света, към базови ценности и институции, които сме възприели като общество и за които имаме относителен консенсус“, категоричен е министър Вълчев.

В случая с учебниците по история е налице съответствие с учебната програма, но според министъра в три от тях има подмяна на духа й. По този начин се формира различно отношение. Той припомни, че последните години са одобрени близо 1000 учебници и като цяло, качеството им се подобрява с времето. Според него е необходимо да се създадат условия оценителите да бъдат по-отговорни и по-подготвени, защото те са професионалният помощен орган на министъра на образованието, който обаче носи отговорността.

„Политизацията няма място в дебата за съдържанието и качеството на един или друг учебник. Същината е как поставяме задачите по оценяването на учителите, за да не се оплакваме впоследствие от формализъм.“ Това коментира председателят на парламентарната Комисия по образованието и науката Милена Дамянова. Тя е категорична, че ако един дебат за учебниците се плъзне по политическа плоскост, обществото ще загуби доверие. Подобен дебат трябва да се води професионално, в професионална сфера, от професионалисти. „Категорично съм против налагането на идеологеми, но не бива да се премълчават историческите факти“, обобщи Милена Дамянова. Тя припомни, че ролята на учителя днес е да научи детето да умее да разчита фактите и да формира правилно отношение. И апелира към повече доверие към учителите и специалистите, но след като са им зададени ясно целите.

 

Четете повече в бр. 27, 4 – 10 юли 2019 г.    


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags АКЦЕНТ на брояУчилище
shareTweetshare
Previous article

Strategies for Policy in Science and Education, Volume 27, Number 3, 2019

Next article

По-добри резултати на външното в VII клас

Next article

По-добри резултати на външното в VII клас

Пъзел с над 1500 елемента

Пъзел с над 1500 елемента

Основно училище изпраща… студенти

Основно училище изпраща... студенти

Последни публикации

  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2020 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2020, година XXVIII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2020, Volume 28
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2020, Volume 28
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2020, Volume 28
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2020, Volume 28
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2020, Volume 28
  • Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, 2019 г.
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2019, Volume 27
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2019, Volume 27
  • Social Dialogue and Education – Traditions and Contemporary Needs on the Labour Market
  • Integrative STEM Education: State, Challenges and Perspectives
  • Blended Learning: Challenges and Perspectives
  • The Educational Product and the Marketing Concept in the Management of Higher Education Schools
  • Student Motivation in Choosing Тeacher's Career
  • The Role of the Positive Psychological Climate in the School Class
  • Educational Cinematic Horizons in the Field of Media Education
  • Scientific-practical Conference „The Challenges of the Present and the Quality of Education“
  • Strategies for Policy in Science and Education, Volume 27, Number 4, 2019
  • Marketing Communications of Education – Semantics’ Communicative Approaches
  • Competitiveness of the Higher Education Institutions in the Context of Integration between Science, Education and Business
  • On the Logic of Scoring of Scientific Production according to the Regulations for the Application of the Act for the Development of the Academic Staff in the Republic of Bulgaria
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US