"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Strategies for Policy in Science and Education Contents of Strategies for Policy in Science and Education, 2022

Annual contents of Strategies for Policy in Science and Education- Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika 2022

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
09-12-2022
in Contents of Strategies for Policy in Science and Education, 2022
A A

СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА
И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ

STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE
AND EDUCATION
EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XXX / VOLUME 30, 2022

ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1:  1 – 108
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 109 – 220
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 221 – 332
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 333 – 440
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 441 – 552
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 553 – 668

EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ
7 – 8: От главния редактор [From the Editor-in-Chief] / Христо Белоев / Hristo Beloev

EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT /
EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
303 – 312: Образование за устойчиво развитие – практико-приложни аспекти [Education for Sustainable Development – Practical-Apply Aspects] / Златка Ваклева, Тоня Георгиева / Zlatka Vakleva, Tonya Georgieva
313 – 324: Политики в образованието по туризъм, компетенции и стимули за развитие [Tourism Education Policies, Competencies and Development Incentives] / Минчо Полименов / Mincho Polimenov
512 – 525: Self-Assessment – a Component of the Competence-Based Training in the Profession “Applied Programmer” / Ivaylo Staribratov, Muharem Mollov, Rosen Valchev, Petar Petrov
526 – 540: Формиране на модел за иновативни стратегии на университетите в България [Forming a Model for Innovative Strategies of Universities in Bulgaria] / Радостина Юлева-Чучулайна / Radostina Yuleva-Chuchulayna

EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY /
EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY
90 – 100: Дигиталната интеракция преподавател – студент в онлайн обучението в медицинските университети [Digital Teacher – Student Interaction in Online Training at Medical Universities] / Миглена Търновска, Румяна Стоянова, Боряна Парашкевова, Юлияна Маринова /
Miglena Tarnovska, Rumyana Stoyanova, Boryana Parashkevova, Juliana Marinova
577 – 599: Дигитализация на образованието в България: състояние и общи тенденции [Digitization of the Education in Bulgaria: State and General Trends] / Теодора Върбанова, Албена Вуцова, Николай Нетов / Teodora Varbanova, Nikolay Netov, Albena Vutsova
600 – 626: Български информационен консорциум. Двадесет години библиотечна кооперация [Bulgarin Information Consortium. Twenty Years of Library Cooperation] / Надя Терзиева / Nadya Terzieva

EVENT / ХРОНИКА
211 – 212: Пролетна конференция на Съюза на математиците в България [Spring Conference of the Union of Bulgarian Mathematicians] /
Албена Симова / Albena Simova
655 – 655: Граждански активизъм и човешки права в полето на съвременната история [Civil Activism and Human Rights in the Field of Modern History] / Албена Симова / Albena Simova

INCLUSIVE EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
559 – 576: Organization of an Inclusive Educational Environment for the Students with Special Needs / Halyna Bilavych, Nataliia Bakhmat, Tetyana Pantiuk, Mykola Pantiuk, Borys Savchuk

RESEARCH RESULTS / РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
9 – 31: Проблеми при обучението в дигитална среда за преподавателите във висшето образование [Problems in Digital Learning for Higher Education Teachers] / Милена Филипова, Радостина Юлева-Чучулайна / Milena Filipova, Radostina Yuleva-Chuchulayna
32 – 58: Предизвикателства пред стратегическото управление на висшето образование в България в новото десетилетие (Национална карта на висшето образование) [Challenges Lying Ahead of Strategic Governance of Higher Education in Bulgaria in the New Decade (National Map of Higher Education)] / Искра Милева / Iskra Mileva
115 – 129: Предизвикателства пред образованието в България през призмата на пазара на труда в контекста на влиянието на епидемичната обстановка, свързана с COVID-19 [Challenges for Education in Bulgaria through the Prism of the Labor Market in the Context of the Influence of the Epidemiological Situation Related to COVID-19] / Добринка Стоянова, Блага Маджурова, Стефан Райчев / Dobrinka Stoyanova, Blaga Madzhurova, Stefan Raychev
130 – 146: Проучване възприятията на студенти педагози за качеството на онлайн курсове по време на пандемията COVID-19 [A Study of the Pedagogy Students’ Perceptions toward Online Courses’ Quality during the COVID-19 Pandemic] / Светлана Ангелова, Евгения Тополска / Svetlana Angelova, Evgeniya Topolska
147 – 164: Preparation of Primary School Teachers for Communicative and Rhetorical Activity in School in the Context of their Practical Training / Halyna Bilavych, Nataliia Bakhmat, Tetyana Pantyuk, Mykola Pantyuk, Borys Savchuk
273 – 284: Публичното разбиране на науката в мрежовия свят [Public Understanding of Science in the Network World] / Светломир Здравков, Мартин Й. Иванов, Петя Климентова / Svetlomir Zdravkov, Martin Y. Ivanov, Petya Klimentova
285 – 302: Взаимоотношения между очакванията за треньорска ефективност, емоционална интелигентност и лидерски стилове при треньори по футбол в България [Correlation between Coaching Efficacy, Emotional Intelligence and Leadership Style among Bulgarian Football Coaches] / Татяна Янчева, Ганчо Проданов / Tatiana Iancheva, Gancho Prodanov
384 – 396: Успеваемост на студентите от Националната спортна академия „Васил Левски“ в условията на COVID-19 пандемията [Success Rate of the Students of National Sports Academy “Vassil Levski” in the Conditions of the COVID-19 Pandemic] / Огнян Миладинов, Милена Кулева, Михаил Кончев / Ognyan Miladinov, Milena Kuleva, Mihail Konchev
397 – 410: Приложение на конструктивисткия подход за развитие на ключови компетентности в обучението по химия и опазване на околната среда (IX клас) [Application of the Constructivist Approach for the Development of Key Competences in Teaching Chemistry and Environmental Protection (IX Grade)] / Йорданка Стефанова,
Петя Герасимова / Yordanka Stefanova, Petya Gerasimova
411 – 421: Benchmarking for Development of Speed and Power Characteristics / Darinka Ignatova, Alexander Iliev
422 – 432: Diagnosis as a Tool for Monitoring the Effectiveness of Addiction Prevention in Adolescents / O.A. Selivanova, N.V. Bystrova, I.I. Derecha, T.S. Mamontova, O.V. Panfilova
447 – 469: Правото на избор в живота на децата в Република България
[The Right to Choose in Children`s Lives in the Republic of Bulgaria] /
Сийка Чавдарова-Костова, Даниела Рачева, Екатерина Томова, Росица Симеонова / Siyka Chavdarova-Kostova, Daniela Racheva, Ekaterina Tomova, Rossitsa Simeonova

RESEARCH AND PARADIGMS /
RESEARCH AND PARADIGMS
59 – 69: The Current State, Problems and Prospects of Master’s Degree Programs in Speech-Language Pathology in Russia / Anna A. Almazova, Yulia O. Filatova, Irina V. Novitskaia
70 – 81: Надеждни инструменти при оценка на училищен уелнес (Wellness) в начален етап на основната образователна степен [Reliable Instruments in the Assessment of Schoolar Wellness in the Primary Educational Level] / Даринка Игнатова / Darinka Ignatova
82 – 89: Swimming as Prevention of Harmful Effects of Modern Technologies / Boryana Tumanova
165 – 175: Не(до)разгърнатият образователен потенциал на българските художествени музеи [Not (Sufficiently) Developed Educational Potential of Bulgarian Art Museums] / Вера Бонева / Vera Boneva
176 – 186: Изследване нагласите на учителите за използване на ситуационни методи в работата им [Study of Teachers’ Attitudes to the Use of Situational Methods in their Work] / Маргарита Пенева / Margarita Peneva
187 – 199: Explaining the Components of Reflective Thinking Based on Fuzzy Topsis Analysis / Fateme Moradi, Lida Mousavi, Sedigheh Hosseini
200 – 210: Нагласи, очаквания и интереси сред студенти за образование
и кариерно развитие в социалнопедагогическата сфера [Attitudes, Expectations and Interests among Students for Education and Career Development in the Sphere of Social Pedagogy] / Александър Ранев, Красимир Костов / Aleksandar Ranev, Krasimir Kostov
227 – 243: По някои въпроси за академичната глобализация и синергията
в научните изследвания [On Some Questions of Academic Globalization and Synergy in Scientific Research] Андрияна Андреева, Галина Йолова-Паскалева /Andriyana Andreeva, Galina Yolova-Paskaleva
244 – 257: Образованието като ключов фактор за намаляване на бедността [Education as a Key Factor for Poverty Reduction] / Ралица Велева / Ralitsa Veleva
258 – 272: Преподаване на ключови термини по гражданско образование на базата на предходен опит и езикови интуиции на учениците [Teaching Key Terms in Civic Education Based on Students’ Previous Experience and Language Intuitions] / Елена Цветкова / Elena Tzvetkova
339 – 352: Редизайн на обучението по икономика за създаване на гъвкава и адаптивна учебна среда [Redesign of Economics Education for Creating a Flexible and Adaptive Learning Environment] / Петя Иванова, Милена Филипова / Petya Ivanova, Milena Filipova
353 – 368: Управленски подходи в областта на културата [Management Approaches in the Field of Culture] / Иван Кабаков / Ivan Кabaкov
369 – 383: Реторика и управление на комуникационните кризи в образованието в периода 2020 – 2021 г. [Rhetoric and Management of Communication Crises in Education in the Period 2020 – 2021] / Яна Събева / Yana Sabeva
470 – 479: Methodological Preparation and Pedagogical Mastery in the Process of Strategic Management Teaching / Elitza Petrova
480 – 499: Sustainable Professional Development through Coaching: Benefits for Teachers and Learners / Irina Ivanova, Penka Kozhuharova, Rumyana Todorova
500 – 511: Стратегии за управлението на качеството на образование [Strategies for Education Quality Management] / Снежанка Д. Георгиева / Snezhanka D. Georgieva
627 – 641: Многоликата компетентност – природа и институционално присъствие в държавната администрация [Multiple Competence – Nature and Institutional Presence in Public Administration] / Даниела Кръстева / Daniela Krasteva
642 – 654: Скрининг на зрението – профилактика и елемент от практиката на студенти и обучението на ученици [Vision Screening – Prevention and Element of Student Practice and Pupils Learning] / Руска Драганова-Христова, Славена Стойкова, Снежана Йорданова / Ruska Draganova-Hristova, Slavena Stoykova, Snejana Iordanova

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
541 – 544: Един съвременен поглед към природата в предучилищното образование [Nature in Pre-School Education – Innovation and Reflection] / Светлана Ангелова / Svetlana Angelova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailStrategies for Policy in Science and Education, Number 1/2022, Volume 30 Default ThumbnailStrategies for Policy in Science and Education, Number 2/2022, Volume 30 Default ThumbnailStrategies for Policy in Science and Education, Number 4/2022, Volume 30 Default ThumbnailStrategies for Policy in Science and Education, Number 5/2022, Volume 30

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2022, Volume 30

Next article

Кой е драконът, който ни спира

Next article
Асоциацията на българските училища в чужбина става на 15

Кой е драконът, който ни спира

В ход е дигиталното обучение

Деца плъстят вълна във Виена

Българчета в Кипър с часове по религия

Българчета в Кипър с часове по религия

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"