Галина Георгиева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-4.03
Резюме. Създаването на персонално електронно портфолио изисква съответният автор да има ясна визия относно значимите си личностни особености и постижения и да познава особеностите и изискванията на онлайн аудиториите на е-портфолиото. Основната цел на настоящата статия е свързана с анализиране на данни относно важни за самите обучавани аспекти от процеса на планиране на персонално електронно портфолио, които биха разкрили перспективи за повишаване на ефективността на този процес. Представено е мнението на 46 студенти от Факултета по педагогика на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. В голямата си част участващите студенти признават предимствата от предоставяне на шаблони на е-портфолио, за да се подпомогне процесът на създаване на собствено е-портфолио. Много полезно също е осигуряването на подходящи примери за основни цели на персоналното е-портфолио. Разкриват се и някои затруднения да се подготви е-портфолио, базирано на изискванията на неговите онлайн аудитории, а като водещи изисквания в този процес се очертават тези на преподавателя и на потенциалните работодатели.
Ключови думи: електронно портфолио; студенти; нагласи; планиране; виртуална идентичност; онлайн аудитория