Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. "Български език и литература" 2021 г.

Годишно съдържание на научното списание „Български език и литература“ 2021г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
10-12-2021
в Съдържание на сп. "Български език и литература" 2021 г.
A A

АNNUAL CONTENTS
BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE
SCIENTIFIC JURNAL
VOLUME 63 (2021)

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ
НА НАУЧНОТО СПИСАНИЕ
„БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА“
ГОДИНА LXIII (2021)

Книжка 1 / Number 1: 1 – 124
Книжка 2 / Number 2: 125 – 240
Книжка 3 / Number 3: 241 – 353
Книжка 4 / Number 4: 354 – 461
Книжка 5 / Number 5: 462 – 588
Книжка 6 / Number 6: 589 – 716

LINGUISTICS / ЕЗИКОЗНАНИЕ
20 – 35 South Slavic-Ukrainian Phonetic and Graphic Variability in Religious Monuments of the 14th – 15th Centuries / Inna Tsaralunga
36 – 48 Времето като абстракция – аспекти и проблеми на темпоралността в лингвистичните изследвания [Time as an Abstract Notion – Facets and Issues of temporality in Linguistic Studies] / Енчо Тилев / Encho Tilev
127 – 133 Към изворите на българските думи в „Български етимологичен речник“
[To the Sources of the Bulgarian Words in the Bulgarian Etymological Dictionary] / Христина Дейкова / Hristina Deykova
134 – 139 About the Syntactic Structure of Bulgarian Proverbs and English Proverbial Parallels to Them / Nadezhda Ershova
140 – 156 Приложение на съвременните технологии при оценка на степента на усвояване на междуезиковия трансфер на темпоралните форми (български и английски език) [Acquiring the Interlingual Transfer of Temporal Forms (Bulgarian and English Language)] / Георги Джумайов / Georgi Dzhumayov
270 – 285 Обиждам те (се) – параметри на обидата и вербалната агресия в училище
[I Offend (you) – Parameters of Offense and Verbal Aggression in School] / Надежда Сталянова / Nadezhda Stalyanova
286 – 301 Приложение на съвременните технологии при оценка на степента на усвояване на междуезиковия трансфер на темпоралните форми (български и испански език) [Application of Modern Technologies in Assessing the Degree of Acquiring the Interlingual Transfer of Temporal Forms (Bulgarian and Spanish Language)] / Георги Джумайов / Georgi Dzhumayov
359 – 369 Рефлексивно-дативни конструкции с оптативно значение в българския език [Reflexive-Dative Constructions with Optative Meaning in Bulgarian] / Галина Петрова / Galina Petrova
370 – 378 Партиципиални и/или глаголни морфеми [Participial and/or Verbal Morphemes] / Десислава Димитрова / Desislava Dimitrova
487 – 496 Категориални и некатегориални значения на рода, числото и падежа при личните местоимения (руско-български паралели) [Categorial and Non-categorial Meanings of the Categories of Gender, Number and Case of Personal Pronouns
(A Russian-Bulgarian Juxtaposition)] / Енчо Тилев / Encho Tilev
497 – 511 Нови същински и несъщински фразеологични изрази в българския медиен дискурс [New Real and Non-real Phraseological Expressions in the Bulgarian Media Discourse] / Теодора Илиева / Teodora Ilieva
512 – 527 Падежни остатъци при българските фразеологизми [Case Remnants in the Bulgarian Phrasemes] / Неманя Йованович / Nemanja Jovanovic
528 – 551 Breaking the Norms of Bulgarian Language Online: Language Adaptation or Language Illiteracy / Milen Filipov, Dinka Zlateva
595 – 608 Прозодични характеристики на изречения с комуникативно маркиран и комуникативно немаркиран словоред [Prosodic Characteristics of Sentences with Communicatively Marked and Communicatively Unmarked Alignment] / Бистра Андреева, Снежина Димитрова / Bistra Andreeva, Snezhina Dimitrova
609 – 619 Лексикален израз на антонимни отношения в българските диалекти [A Lexical Expression of Antonymous Relations in the Bulgarian Dialects] / Владислав Миланов / Vladislav Milanov
620 – 626 Misvaluation: On the Bulgarian Verbs подценявам ‘Underestimate’ and надценявам ‘Overestimate’, their Semantic Structure and Translation into Russian / Elena Ivanova, Alexandra Eremchenko

LITERATURE / ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ
9 – 19 За ранните преводи на разказите на Йордан Йовков и тяхната рецепция в полския културен контекст [About the Early Translations of Yordan Yovkov’s stories and Their Reception in the Polish Cultural Context] / Галя Симеонова-Конах / Galia Simeonova-Konach
157 – 176 Творчеството на Георги Караславов по време на комунистическия режим. Пътят от реализма към социалистическата конюнктура [The Works of Georgi Karaslavov during the Communist Regime. The Road from Realism to the Socialist Conjuncture] / Антоанета Алипиева / Antoaneta Alipieva
177 – 191 Диалогът Гундрум – Вазов. Издателски (ре)конструкции [The Gundrum – Vazov Dialogues. A Publisher’s Reconstructions] / Малина Димитрова / Malina Dimitrova
192 – 208 „Apropos за учителката“. Рада Киркович и фигурата на Найден Геров [„Apropos for the Teacher“. Rada Kirkovic and the Figure of Nayden Gerov] / Андриана Спасова / Adriana Spasova
247 – 269 Невидимата антология. Литературата в последните български банкноти
[The Invisible Anthology. Literature on the Last Bulgarian Banknotes] / Георги Господинов / Georgi Gospodinov
379 – 391 Структура на наратива в повестта на Павел Вежинов „Бариерата“ [The Narrative Structure of P. Vezhinov’s Novella “The Barrier”] / Инна Гажева / Inna Gazheva
392 – 403 Стихосбирката „Истерични веери“ и предговорът на Теодор Чакърмов [The Book of Poetry Hysterical Fans and Its Preface by Theodor Chakarmov] / Олга Савеска / Olga Saveska
552 – 563 Пейо Яворов в мемоарните текстове на Дора Габе – разрояване на наратива [Peyo Yavorov in the Memoirs of Dora Gabe – Multiplication of the Narrative] / Теодора Кашилска / Teodora Kashilska
627 – 638 Българското село между двете световни войни. Социология на престъплението в прозата на Георги Караславов [The Bulgarian Village between the Two World Wars. Sociology of the Crime in the Prose of Georgi Karaslavov] Антоанета Алипиева / Antoaneta Alipieva

METHODOLOGY / МЕТОДИКА
49 – 66 Интертекстуални мотивни гнезда при интерпретация на темата „Обществото и Властта“ от учебното съдържание по литература за XI клас (общозадължителна и профилирана подготовка, модул „Диалогични прочити“) [Intertextual Motive Nests in the Interpretation of the Topic Society and Power from the Curriculum in Literature for 11th grade (Compulsory and Profiled Preparation, Module “Dialogic Readings”)] / Стефка Караиванова / Stefka Karaivanova
67 – 82 Писането на есе като компетентност. Какво и как оценяваме [Essay Writing as a Skill. What is Graded and How] / Александър Панов / Alexander Panov
404 – 418 Фолклорът в контекста на литературното обучение (според действащата учебна програма по литература за V клас) [Folklore in the Context of Literature Curricula (Aligned with the Current Literature Curriculum for the 5th Grade)] / Венцислав Божинов / Ventsislav Bozhinov
419 – 429 Преподаването на манифеста [Teaching The Manifesto] / Ирена Димова / Irena Dimova
430 – 438 Филологическото познание и изборът на специалност сред учениците от средното училище (анкетно проучване) [Philological Knowledge and the Choice of Major among Secondary School Students (Questionnaire Survey)] / Елена Азманова-Рударска, Лъчезар Перчеклийски, Кристина Балтова-Иванова, Цветелина Митова / Elena Azmanova-Rudarska, Lachezar Perchekliyski, Kristina Baltova-Ivanova, Tsvetelina Mitova
467 – 474 Изследване на погледа при възприемане на елементите в страница от учебник по български език [Research of the Gaze during Perception of Textbook’s Page Elements in Bulgarian] / Деспина Василева / Despina Vasileva

BULGARIAN LANGUAGE AND CULTURE ABROAD /
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И КУЛТУРА ПО СВЕТА
302 – 310 Обучението по български език като чужд в електронна среда [Teaching Bulgarian as a Foreign Language in Electronic Environment] / Венера Матеева-Байчева / Venera Mateeva-Baycheva
475 – 551 Минало и настояще на българистиката в Белградския университет [Past and Present of Bulgarian Studies at the University of Belgrade] / Ивана Давитков / Ivana Davitkov
639 – 650 Многообразието на кирилицата в обучението по български като чужд [Variety of the Ciryllic Alphabet in Teaching Bulgarian as a Foreign Language] / Антония Радкова / Antonia Radkova
651 – 668 Тактики и стратегии при превод на термини в български език (на фона на руски и сръбски език) [Tactics and Strategy of Translating Terms into Bulgarian (in Comparrison with Russian and Serbian)] / Радостина Стоянова / Radostina Stoyanova
669 – 681 Ролята на интерактивния бинарен урок в обучението по български език като чужд [The Role of the Interactive Binary Lesson in Teaching Bulgarian as a Second Language] / Маргарита Димитрова, Теодора Тодорова, Васил Димитров / Margarita Dimitrova, Teodora Todorova, Vasil Dimitrov

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE IN PRIMARY SCHOOL
93 – 99 Равнище на формираност на социолингвистичните и социокултурните компетентности на учениците в началния етап на основната образователна степен през погледа на родителите [Level of Formation of Sociolinguistic and Sociocultural Competences in the Pupils in Primary School in their Parents’ Opinions] / Теодора Вълева / Teodora Valeva
311 – 318 Компетентностният подход в обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен [The Competency Based Approach in Bulgarian Language and Literature Primary Learning Teaching] / Нели Иванова / Nelly Ivanova
319 – 330 Равнище на формираност на ключовата компетентност общуване на роден език в начална училищна възраст през погледа на учителите [Level of Formation of Key Competence Communication in Native Language of Primary School Aged Students] / Ирена Райкова / Irena Raykova
439 – 449 Насърчаване на грамотността и четенето в началния етап на основната образователна степен [Encouraging Students Literacy and Reading in 1st – 4th Grades] / Христина Гергова / Hristina Gergova
682 – 694 Съвременната българска литература като средство за формиране на оценъчни способности у подрастващите за девиациите в поведението [Contemporary Bulgarian Literature as a Means for Formation of Assessment Abilities in Adolescents for Deviations in Behavior] / Даниел Полихронов / Daniel Polihronov
695 – 702 Равнище на формираност на ключовата компетентност „Общуване на роден език“ на учениците в начална училищна възраст според техните учители и родители в сравнителен план [Level of Formation of Key Competence “Communication in Native Language” in the Pupils in Primary School in Their Teachers’ and Parents’ Opinions: Comparative Analysis] / Теодора Вълева / Teodora Valeva

TEACHER’S EXPERIENCE / ОПИТЪТ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ
83 – 92 Новите учебници по литература за ІХ клас от съдържателна и дидактико-методическа гледна точка [The Content of the New Literature Textbooks for 9th Degree. A Didactic and Methodological Point of View] / Валентин Стоянов / Valentin Stoyanov
209 – 216 Жанрът – проблематизиране на ключа [The Genre – Problematizing the Key] / Цветелина Драганова / Tsvetelina Draganova
217 – 224 Икономиката в контекста на преподаването по български език и информационни технологии [Economics in the Context of Teaching Bulgarian Language and Information Technology] / Нели Минкова, Здравка Георгиева / Neli Minkova, Zdravka Georgieva
564 –574 Човекът във вълшебната приказка („Тримата братя и златната ябълка“, преразказана от Ангел Каралийчев) [The Man in the Fairy Tale “The Three Brothers and the Golden Apple”, Retold by Angel Karaliychev)] / Ивелина Ангелова / Ivelina Angelova

REVIEWS AND INFORMATION / РЕЦЕНЗИИ И ИНФОРМАЦИЯ
100 – 102 Интеркултурният диалог, овладяван чрез обучението по български език [Intercultural Dialogue through Bulgarian Language Training] / Ангел Петров / Angel Petrov
103 – 108 В мъчителното очакване на последната победа на живота [In the Painful Expactation of the Last Victory of Life] / Владимир Игнатов / Vladimir Ignatov
109 – 112 Обзор на лекторията „Българската литературна критика – позиции“ [Overview of the Lecture “Bulgarian Literary Criticism – Positions”] / Александра Антонова / Alexandra Antonova
225 – 231 Кръгла маса „Книжовници и книги (Предвъзраждане и Възраждане)“. Паисиеви четения 2020, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, Филологически факултет [Round Table „Scribes and Books (Pre-revival and Revival)“. Paisiyev Readies 2020, Paisii Hilendarski University of Plovdiv, Faculty of Languages and Literature] / Диана Иванова / Diana Ivanova
331 – 337 Закъснелият Кафка [The Late Kafka] / Майя Разбойникова-Фратева / Maja Razbojnikova-Frateva
338 – 342 Битието на словото. Юбилеен сборник, посветен на 60-годишнината на професор Запрян Козлуджов [The Being of the Word. Jubilee Collection Dedicated to the 60th Anniversary of Professor Zapryan Kozludzhov] / Теодора Кашилска / Teodora Kashilska
343 – 345 Практически поглед към лексикологията [Practical View of Lexicology] / Катерина Войнова / Katerina Voynova
450 – 453 Conference Report on the International Academic Conference Word and Ideologies, Plovdiv University, 20.05 – 21.05 2021 / Vesela Ganeva, Iliya Tochev
702– 704 Ново учебно помагало по правопис за юристи [A New Spelling Textbook for Lawyers] / Надежда Сталянова / Nadezhda Stalyanova

IN MEMORIAM
232 – 233 Проф. д-р Радка Влахова-Руйкова (1954 – 2021) [Prof. Dr. Radka Vlahova Ruykova (1954 – 2021)] / Йовка Тишева / Yovka Tisheva
575 – 580 Георги Чобанов (1961 – 2021) [Georgi Chobanov (1961 – 2021)] / Огняна Георгиева-Тенева / Ognyana Georgieva-Teneva

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 1/2021, година LXIII Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 2/2021, година LXIII Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 3/2021, година LXIII Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 6/2021, година LXIII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Ново учебно помагало по правопис за юристи

Следваща статия

Сведения за българската история през IX – XI в., Отразени в руския хронограф

Следваща статия

Сведения за българската история през IX – XI в., Отразени в руския хронограф

За „Кратко изложение за соединението на двете училища Свищовски, училището на божественното преображение и свети Апостоли“ на Емануил Васкидович, или първият публикуван общински устав на български език

Russian Propaganda During the first World War: Technologies and Forms

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"