Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2021 г.

Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2021 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12-12-2021
в Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2021 г.
A A

Годишно съдържание
сп. „Чуждоезиково обучение“, том 48 (2021 г.)
НАУЧНО СПИСАНИЕ

Annual Contents
Foreign Language Teaching Journal,
Vol. 48 (year 2021)

СТРАНИЦИ / PAGES
Книжка 1 / Number 1: 1 – 112
Книжка 2 / Number 2: 113 – 224
Книжка 3 / Number 3: 225 – 332
Книжка 4 / Number 4: 333 – 444
Книжка 5 / Number 5: 445 – 556
Книжка 6 / Number 6: 557 – 660

APPLIED LINGUISTICS / ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА
9 – 18 Мотивационен и етнокултурен потенциал на концепта вода в славянската езикова картина на света [Motivational and Ethnocultural Potential of the Concept Water and its Reflections in the Linguistic View of the World in Slavic Nations] / Мария Добрикова / Mária Dobríková
19 – 31 Сага за исландския език [The Saga of Icelandic] / Яна Чанкова / Yana Chankova
119 – 129 Актуaлни въпpocи нa двуезичнaтa унгapcкo-бългapcкa лекcикoгpaфия [Actual Issues оf Bilingual Hungarian-Bulgarian Lexicography] / Лилянa Леcничкoвa / Lilyana Lesnichkova
130 – 142 Translating Nonce Words (A Corpus Study Based on a Novel) / Svetlana Nedelcheva
231 – 240 Цифровая коммуникация и проблемы перевода (на материале болгарских и русских сетевых текстов) [Digital Communication and Translation Problems (Based on Bulgarian and Russian Network Texts)] / Людмила Карпенко / Liudmila Karpenko
241 – 254 La didactique du FLE à la croisée des sciences cognitives et discursives / Elena G. Tareva, Elena Porshneva, Indira Abdulmianova
339 – 351 Рекламный телетекст в зеркале интертекстуальности и интердискурсивности [Bulgarian and Russian TV Advertisement in the Mirror of Intertextuality and Interdiscursivity] / Надя Чернева, Боряна Тенчева / Nadya Cherneva, Boryana Tencheva
352 – 359 The Rise of Translation Studies in Bulgaria / Irena Kristeva
360 – 371 Немските лексикални единици, съдържащи суфиксоида -weise, и техните еквиваленти в българския език [German Lexical Units Containing the Suffixoid -Weise and their Equivalents in the Bulgarian Language] /
Елена Иванова Николова-Кискинова / Elena Ivanova Nikolova-Kiskinova
451 – 464 Отклонения в усвояването на ударението от студенти медици от славянски страни и подходи за тяхното преодоляване [Deviations in Mastering the Word Stress by Medical Students from other Slav Countries and Approaches to their Overcoming] / Теодора Вълова / Teodora Valova
563 – 566 Синтаксисът като езикова онтология [Syntax as a Language Ontology] / Мариана Георгиева / Mariana Georgievа
567 – 578 Интернационализм «аванс» в русском и болгарском языках: сопоставительный анализ [International Word “аванс” in Russian and Bulgarian languages: comparative analysis] / Ольга Барабаш, Антония Пенчева / Olga Barabash, Antonia Pencheva

LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY / МЕТОДИКА
32 – 42 Глаголы и дополнения как модель описания содержания метапредметных компетенций в ожиданиях и представлениях участников рынка труда [Verbs and Proposition Phrases as a Model for Describing the Content of Metasubject Competencies in the Perspectives and Expectations of Labor Market Participants] / Весманов С.В., Жадько Н.В., Весманов Д.С., Акопян Г.А. / Sergey V. Vesmanov, Natalya V. Jadko, Dmitriy S. Vesmanov, Gurgen A. Akopyan

43 – 57 „Чёрные дыры“ в понимании – к вопросу об осложнении текста перевода в детском восприятии [“Black Holes” in Comprehension, or on the Complexity of the Translated Text in Children’s Reception] / Эдита Манастерска-Вионцек / Edyta Manasterska-Wiącek
143 – 154 Опыт преподавания устного перевода магистрантам-лингвистам в режиме дистанционного обучения [Distance Teaching of Consecutive and Simultaneous Interpreting to Graduate Students: a Case Study] / Ирина Тивьяева, Альбина Водяницкая / Irina Tivyaeva, Albina Vodyanitskaya
155 – 167 Мотивации и затруднения на съвременните ученици при изучаването на чужд език [Motivations and Difficulties in Learning Foreign Language that Contemporary Students Face] / Георги Джумайов / Georgi Dzhumayov
168 – 174 Mетодът „Глобални симулации” при преподаване на испански в сферата на ихтиологията [The “Global Simulations” Model in the Teaching of Spanish in the Field of Ichthyology] / Михал Павлов / Mihal Pavlov
175 – 182 Diachronic Analysis and Deictic Means of French Benevolences and Curses /
Nargiz Seidova
255 – 265 Развитие на професионални и комуникативни умения на студенти в инженерни дисциплини [Developing Professional and Communication Skills of Students in Engineering Disciplines] / Цветелина Вукадинова, Сеня Терзиева, Младен Попов / Tsvetelina Vukadinova, Senya Terzieva, Mladen Popov
266 – 280 Интегриране на приложението Duolingo for Schools в обучението по трети език [Integrating Duolingo for Schools in Third Language Acquisition] / Петър Тодоров / Petar Todorov
281 – 288 За някои по-типични особености, свързани с процеса на преподаване и изучаване на испански юридически език за чужденци [About Some Peculiarities of Teaching and Learning Spanish Legal Language to Non-Native Speakers] / Радомира Видева / Radomira Videva
289 – 296 Online Collaborative Writing: a Tool for Enhancing Students’ Business Skills and Cross-Cultural Awareness / Aneta Stefanova
372 – 378 Структура педагогической речи на занятии в электронной среде [The Structure of the Pedagogical Speaking in Online Lessons] / Наталья В. Жадько / Natalya V. Jadko
379 – 385 За необходимостта от психологизация на съвременния образователен процес [On the Need for Psychologization of the Modern Educational Process] / Даниела Боянова-Минкова / Daniela Boyanova-Minkova
386 – 397 Students’ Perceptions of the Effectiveness of Online Distance Language Teaching in Higher Education During the COVID-19 Pandemic / Denitza A. Charkova, Elena Somova
465 – 476 Эффективные средства и методы онлайн-обучения русскому языку как иностранному: по материалам анкетирования преподавателей [Effective Tools and Methods of Online Teaching Russian as a Foreign Language: on the Materials of the Teachers Survey] / Ольга Васильевна Анциферова, Леонид Викторович Московкин / Olga V. Anciferova, Leonid V. Moskovkin
477 – 485 Нагласи на обучаваните към използването на технологии в езиковото обучение [Students’ Attitudes towards the Use of Technologies in Language Learning] / Георги Джумайов / Georgi Dzhumayov
486 – 497 Изследване на приложението на инструменти за електронно обучение в български и чуждестранни университети [Research on the Implementation of E-learning Tools by Bulgarian and Foreign Universities] /
Петър Тодоров / Petar Todorov
579 – 585 Decoding Colour Words in English Maritime and Naval Terminology / Galina V. Velikova
586 – 593 К вопросу о содержании функциональной грамотности [On the Content of Functional Literacy] / Наталия Жадько, Мариам Безруких / Natalya Jadko, Mariam Bezrukikh
594 – 603 За някои методически принципи в специализираното чуждоезиково обучение за професията [Some Methodological Principles in Specialized FLT for the Professional Sphere] / Силвия Василева / Silviya Vasileva

LANGUAGE AND CULTURE / ЕЗИК И КУЛТУРА
58 – 66 Изковаването на Аз-а – универсален чужденец [Тhe Forging of the Self – a Universal Alien] / Магдалена Костова-Панайотова / Magdalena Kostova-Panayotova
67 – 76 К вопросу о русскоязычной литературе как фактор сохранения витальности русского языка [To the Question of Russian-Language Literature as a Factor for Preserving the Vitality of the Russian Language] / Ивелина Тодорова / Ivelina Todorova
183 – 190 Език, власт, медия [Language, Power, Media] / Мариана Георгиева / Mariana Georgievа
297 – 309 Совершенствование иностранного (русского) языка в школе посредством пословиц и поговорок [Improving Foreign (Russian) Language at School through Proverbs and Sayings] / Маржана Каролчук / Marzanna Karolczuk
398 – 407 Introduction of Online Language Corpora into Future Translators’ and Interpreters’ Teaching / Elena Zelenina
408 – 416 Универсальные смыслы в русских романах ХХІ века [Universal Meanings in Russian Novels of the 21st Century] / Дмитрий Поль, Алексей Манчев / Dmitriy Pol, Alexey Manchev
498 – 523 Кафе и кафенета в градските пространства на Европа, Ориента и България [Coffee and Cafes in the Urban Spaces of Europe, the Orient and Bulgaria] / Цвета Тодорова / Tsveta Todorova
604 – 613 Публичната реч като лингвистично предизвикателство пред преводача и чуждоезиковото обучение [Linguistic Speech as a Challenge for the Translator and the Foreign Language Tuition] / Владислав Миланов / Vladislav Milanov
614 – 628 Творецът Петър Дачев в списание „Пламък“ [The Artist Petar Dachev in Plamak Magazine] / Кремена Митева / Kremena Miteva

LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY /
ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ
77 – 87 Христаки Павлович и неговите уроци по писмописание в „Писменник общеполезен“ (1835) [Hristaki Pavlovich and His Letterwriting Lessons in the „Pismennik Obshtepolezen“ (1835)] / Диана Иванова / Diana Ivanova
191 – 202 Обучението по словашки език в Италия в контекста на словашко-италианските културни взаимоотношения [Slovak Language Teaching in Italy in the Context of Slovak-Italian Cultural Relationships] / Дагмар Крочанова / Dagmar Kročanová
417 – 426 Старобългарското юридическо наследство в преводите на Петър Оджаков: аксиологични аспекти [The Old Bulgarian Juridical Legacy in the Translations of Petar Odzhakov: Axiological Aspects] / Марияна Цибранска-Костова / Mariyana Tsibranska-Kostova
524 – 532 Peace Linguistics: лингводидактический аспект [Peace Linguistics: the Linguodidactic Aspect] / Валерий Ефремов / Valeriy Efremov
629 – 634 Какво е курорт? [What does Kurort mean?] / Иля Златанов / Ilya Zlatanov

EVENTS / ХРОНИКА
88 – 90 Романът като история, историята като роман [Novel as History, History as Novel] / Морис Фадел / Moris Fadel
310 – 313 Десети международен есенен научно-образователен форум на Департамента за информация и усъвършенстване на учители [10th International Autumn Scientific and Educational Forum of the Department for Information and In-Service Training of Teachers] / Петър Петров / Petar Petrov

IN MEMORIAM
533 – 536 В памет на Палмира Легурска [In memory of Palmira Legurska] / Мони Алмалех / Mony Almalech
635 – 638 В памет на Ефим Пасов (1930 – 2019) [In Memoriam of Efim Pasov] / Илка Бирова / Ilka Birova

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
91 – 95 Междукултурна комуникация и дигитализация в образованието [Intercultural Communication and Digitalization in Education] / Милена Йорданова / Milena Yordanova
96 – 100 The Impact of English as a Lingua Franca on the English Language Pedagogy / Natalia Rzońca
101 – 106 Жестовете като памет на културата [Gestures as a Memory of Culture] / Йонка Найденова / Yonka Naydenova.
203 – 206 За езика на личните академични документи на българската морска образователна система [For the Language of the Personal Academic Documents of the Bulgarian Sea Educational System] / Марияна Цибранска-Костова / Mariyana Tsibranska-Kostova
207 – 210 Езиковите „бисери“ и тяхната многопластова мотивираност [Language ‘Gaffes’ and the Multifaceted Motivation Behind Them] / Майя Пенчева / Maya Pencheva
211 – 217 За обучението по български език в чужбина. Съвременни и полезни учебни системи [For Studying Bulgarian Language Abroad. Modern and Useful Learning Systems] / Венера Матеева-Байчева / Venera Mateeva-Baycheva
314 – 316 Прилагателното име в турския език: опит за морфосинтактическа интерпретация [The Adjective Name in the Turkish Language: An Attempt for Morphosyntax Interpretation] / Мария Михайлова-Мръвкарова / Maria Mihailova-Mravkarova
317 – 321 За един стойностен и полезен труд [For a Valuable and Useful Work] / Кирилка Демирева / Kirilka Demireva
322 – 325 Речник на лингвистичните термини за студенти слависти – втора част (О – Я) [Dictionary of Linguistic Terms for Students of Slavic Studies – Part Two (O – Yа)] / Росица Н. Стефчева / Rositsa N. Stefcheva
427 – 430 Юбилеен сборник „150 години читалище „Съгласие 1869“ [Jubilee Collection on the 150th Anniversary of “Concord 1869” (“Saglassie 1869”) Reading Club – Pleven] / Мария Ловджиева / Maria Lovdzkieva
431 – 436 La littérature belge francophone face aux défis de la traduction et de la réception [French-Speaking Belgian Literature Facing the Challenges of Translation and Reception] / Antoaneta Robova
537 – 539 Овакантяването на канона [The vacancy of the Canon] / Цветан Ракьовски / Cvetan Rakiovski
540 – 543 Възрожденският учител Добри Войников и неговото дело [The Revival Teacher Dobri Voynikov and his Works] / Милена Йорданова / Milena Yordanova
544 – 546 Когнитивен прочит на предикацията – за пунктуацията с разбиране [Cognitive Reading of Predication – for Punctuation with Comprehension] / Владислав Миланов / Vladislav Milanov
547 – 548 Право, правопис и правоговор [Law, Spelling and Orthography] / Маргарита Гергинова / Margarita Gerginova
639 – 645 Деконструируя фейки [Deconstructing Fakes] / Татьяна Цвигун, Алексей Черняков / Tatiana Tsvigun, Alexey Chernyakov
646 – 647 Ново помагало по български език като чужд за напреднали [New Helpful Textbook in Bulgarian as a Foreign Language for Advanced Students] / Биляна Тодорова / Bilyana Todorova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2021, година XLVIII Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2021, година XLVIII Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2021, година XLVIII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Ново помагало по български език като чужд за напреднали

Следваща статия

Европейски съд по правата на човека и българската правораздавателна система

Следваща статия

Европейски съд по правата на човека и българската правораздавателна система

Пулсометрични критерии за класификация на тренировъчните натоварвания

Организационни и съдържателни аспекти на интеркултурни образователни програми за Етнографски и Исторически музей – през погледа на учителите

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"