Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. “Педагогика”, 2023 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 4s/2023, година XCV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-05-2023
в Съдържание на сп. “Педагогика”, 2023 г.
A A

Мултисензорността – един различен подход в съвременното изобразително изкуство

Проф. д-р Даниела Маркова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.01

Резюме. Статията разглежда мултисензорността като различен подход за изживяване на изкуството. Съвременното творчество разширява диапазона от обичайни изразни средства и се насочва към невизуалното за постигане на по-голямо въздействие…

виж повече

 

 

 

 

Pазвитие на компетентности за описание на родния край

Доц. д-р Ани Епитропова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.02

Резюме. Това проучване изследва формирането на ключови и специфични предметни компетентности за описване и представяне на родния край като интегративно ядро на обучението по родинознание…

виж повече

 

 

 

 

Социалните иновации като потенциал и възможен подход за образователно и социално включване

Доц. д-р Людмила Векова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.03

Резюме. Нарастващото значение на иновациите за решаване на сложните икономически и социални проблеми с глобален, регионален и национален характер определя сериозния изследователски интерес за анализиране на различните аспекти на тяхното значение за успешното функциониране на съвременните икономики и на отделните системи в обхвата на социалната сфера…

виж повече

 

 

 

 

Социално-комуникативни компетенции в предучилищна възраст

Доц. д-р Кирилка Тагарева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.04

Резюме. Статията представя теоретичен анализ на изследванията на социално-комуникативните компетенции на децата в предучилищна възраст. Целта е да се определят особеностите на социалните и комуникативните компетенции в предучилищна възраст…

виж повече

 

 

 

Играта като алтернативна терапевтична интервенция при деца със синдром на хиперактивност с дефицит на вниманието

Доц. д-р Иван Тричков
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.05

Резюме. Много често работата при лица с хиперактивност преминава под формата на социално моделиране, подсещане, игрови терапевтични интервенции, формиране, упражнение чрез повторение, поведенческо репетиране, фокусирано инструктиране, подкрепление и задачи за домашна работа…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Фундаментално значение на движенията като здравен и компетентностен ресурс

Доц. д-р Боряна Иванова,
aс. д-р Елена Каменова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.06

Резюме. В статията се акцентира върху значението на движенията както за здравето на децата, така също и за тяхното интелектуално развитие и формирането на компетентности…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Относно ключовите компетентности в учебно-възпитателния процес по физическо възпитание и спорт

Доц. д-р Силвана Боева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.07

Резюме. В рамките на представеното проучване въз основа на литературен обзор и анализ са изведени възможностите на учебния процес по физическо възпитание и спорт за развиване на ключовите компетентности у обучаваните…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Интернет като фактор за развитието на ключови компетентности при децата и юношите на XXI век

Гл. ас. д-р Гергана Славчева-Андонова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.08

Резюме. Статията представя теоретичен анализ, фокусиран върху възможностите на интернет да влияе върху развитието на ключови компетентности при съвременните деца и юноши…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Интегриране на компетентностния подход в обучението по изкуства чрез проектна дейност

Гл. ас. д-р Антония Балева,
aс. д-р Надежда Ангелова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.09

Резюме. Статията е посветена на актуалния проблем за интегриране на компетентностния подход в образователния процес…

виж повече

 

 

 

 

Затвърдяване на придобитите знания за разпознаване на геометричната фигура триъгълник с помощта на информационни технологии

Гл. ас. д-р Вилислав Радев
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.10

Резюме. Статията е посветена на изпозлването на информационните технологии при създаване на обучителни игри за придобиване на нови знания в началното училище…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Развитие на природонаучни компетенции на 6 – 7-годишното дете чрез технологиите

Гл. ас. д-р Биляна Калоферова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.11

Резюме. В статията са разгледани природонаучните компетенции съгласно нормативни документи и стандарти в България, насочени към екологичен преход и устойчиво развитие на детето от предучилищна възраст…

виж повече

 

 

 

 

Игри за развитие на креативността на децата в предучилищна възраст

Ас. д-р Теодора Бахчеванова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.12

Резюме. Целта на настоящата разработка е да се проследи въздействието на игри, разработени съобразно „теорията за решаване на изобретателски задачи“, върху креативността на децата в предучилищна възраст…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Моделиране на образователна среда, насърчаваща развитието на ключови компетентности в предучилищна възраст

Ас. д-р Десислава Апостолова
Пловдивски университет ,,Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.13

Резюме. Подкрепящата, мотивираща и целесъобразно организирана образователна среда може да се превърне в мощен фактор за полагане основите на развитие на важни качества, умения и компетентности при децата от предучилищна възраст….

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Специфика на компетентностите на специалистите в сферата на социалнопедагогическата работа

Aс. д-р Гергана Манева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.14

Резюме. Настоящият труд е посветен на задачата да се направи обзор и анализ на проблема за формиране на компетентности у специалистите в социалнопедагогическата практика…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Семейството и детето във фокуса на социалните дейности

Ас. д-р Екатерина Ужиканова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.15

Резюме. Семейството и детето стоят във фокуса на всички дейности, мерки и услуги, които имат социален характер…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 1/2023, година XCV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 6/2023, година XCV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 5s/2023, година XCV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 7/2023, година XCV

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Защо хората боледуват

Следваща статия

Ученици от 140 СУ „Иван Богоров“ и НИОН „Аз-буки“ отбелязаха със специално събитие 24 май

Следваща статия
Ученици от 140 СУ „Иван Богоров“ и НИОН „Аз-буки“ отбелязаха със специално събитие 24 май

Ученици от 140 СУ „Иван Богоров“ и НИОН „Аз-буки“ отбелязаха със специално събитие 24 май

Детство мое – реално и вълшебно

Детство мое – реално и вълшебно

В земята на Ботев

В земята на Ботев

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"