Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. “Педагогика”, 2023 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 7/2023, година XCV

Ivo Hristov от Ivo Hristov
14-09-2023
в Съдържание на сп. “Педагогика”, 2023 г.
A A

Development of the Digital Competences of Perspective Primary-School Teachers

Prof. Dr. Vladimira Angelova,
Dr. Hilda Terlemezyan, Assoc. Prof.
Plovdiv University „Paisii Hilendarski“ (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2023-7.1

Abstract. This paper examines the digital competences of current and perspective primary-school teachers the content that the ICT courses at the Educational faculty of Plovdiv university provide and their potential to develop the digital competences of the students during their studies at the university. In order to analyse the content areas of the ICT courses at the Educational faculty a content analysis was conducted of their thematic content which outlined their main focus and deficiencies…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Ценностен профил на учителите в национален контекст

Проф. д.с.н. Цветан Давидков,
доц. д-р Силвия Цветанска
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-7.2

Резюме. Статията представя данни от изследване на ценностните ориентации на българските учители към тяхната трудова дейност на база извадка от 401 лица от различни населени места и типове училища. Получените данни се съпоставят и анализират в сравнителен план с данни, събрани по същата методика сред група от 2651 изследвани лица от други професионални сфери в национален контекст. Подобно изследване се прави за първи път в България…

виж повече

 

 

 

 

 

Иновативното училище: един поглед откъм социални аксиоми и стилове на решаване на проблеми

Доц. д-р Траян Попкочев,
Александър Попкочев
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-7.3

Резюме. Иновативните училища вече имат сериозен терен в образователната ни система. Инициирани „отгоре“, те поставят питането дали субективният фактор е готов за иновации…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

STEM обучение в началните класове: готови ли са учителите?

Доц. д-р Любка Алексиева,
проф. д-р Илиана Мирчева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-7.4

Резюме. STEM е все по-приоритетна образователна област в световен и национален мащаб, която цели подготовката от най-ранна възраст на младите хора за активно участие в собственото им бъдеще. За това свидетелстват различни международни и национални програми и проекти, а усилията на много учени са фокусирани към подготовката на учителите за използване на подходящи интегративни подходи на STEM обучение…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Реализиране на компетентностния подход чрез учебния проект в началните класове

Доц. д-р Николинка Атанасова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-7.5

Резюме. Компетентностният подход е един от най-ефективните в педагогическата практика по света. Той е продиктуван от влиянието на демократичните образователни парадигми, и най-вече на личностноориентираната и конструктивистката…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Умението на студентите да създават педагогическа ситуация по български език в детската градина в контекста на компетентностния подход

Доц. д-р Екатерина Чернева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-7.6

Резюме. В статията се разглежда формирането на ключови умения у студентите, необходими им за самостоятелно разработване на педагогическа ситуация по български език в детската градина…

виж повече

 

 

 

 

Образование за устойчиво развитие чрез методи за активно учене в началните класове

Д-р Максимилияна Базан
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-7.7

Резюме. Настоящото изследване представя резултатите от експериментално проучване, реализирано в рамките на по-мащабен научен труд…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

“Mission on Mars” – Integrated STEM Lesson

Deyana Peykova
University of Plovdiv “Paisii Hilendarskiˮ (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2023-7.8

Abstract. Integrated STEM teaching reflects the effort to combine some or all four disciplines of Science, Technology, Engineering, and Mathematics into one learning unit or lesson…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Етнопедагогически основания за внедряване на иновативни програмни системи в условията на междуетническа среда (историографски анализ)

Дафина Пандин
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-7.9

Резюме. Във връзка с реформите, които настъпват в българското образование през 1991 г., се поставя началото на внедряването на идейни проекти, концепции, програми и програмни системи в условията на междуетническа среда…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 4s/2023, година XCV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 5s/2023, година XCV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV Default ThumbnailГодишно съдържание

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Етнопедагогически основания за внедряване на иновативни програмни системи в условията на междуетническа среда (историографски анализ)

Следваща статия

Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков откри 90-тата учебна година в обновеното 107. ОУ „Хан Крум“ – София

Следваща статия
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков откри 90-тата учебна година в обновеното 107. ОУ „Хан Крум“ – София

Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков откри 90-тата учебна година в обновеното 107. ОУ "Хан Крум" - София

Снимка на министър Галин Цоков

Честит първи учебен ден!

Снимка на министър Галин Цоков

Приветствие на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков за първия учебен ден

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"