Българските ученици имат много знания, но не могат да ги прилагат на практика. Това е заключението, до което стигна създателят на PISA Андреас Шлайхер. Истината е, че през последните години Министерството на образованието и науката работи усилено в посока на подобряването на материалната база, въвеждането на информационните технологии в час и повишаването на заплатите на учителите. Създадена бе и „Дигитална раница“, която е безценен помощник на родители, ученици и преподаватели. Освен това STEM център ще бъде изграден във всяко училище в България. Така всеки ученик ще има досег до новите технологии и ще може да разшири познанията си не само по природните науки, математиката и инженерството, но и по предметите от профилираната му подготовка.
Всичко това е повече от хубаво, но истината е, че сега назря моментът за промяна в начина и качеството на преподаване. И ако преди години се наблягаше на общата култура и базовите познания по всички общообразователни предмети, то сега обучението трябва да бъде насочено към практическите знания, умения и компетентности.
Училището е мястото, където всяко дете получава основата. А ако тя не е здрава, няма как върху нея да се гради. Ученето не спира след завършване на XII клас. Напротив, тогава тепърва започва същинският му процес. Човек се учи и развива цял живот и всеки ден ще усвоява нещо ново, ако иска да се развива. Затова в клас децата трябва да се научат да мислят, да разсъждават и да отстояват позициите си. Всички те трябва да напуснат родното школо като самостоятелни и изградени личности, които знаят какво искат и как да го постигнат. А пътят как да стане това, е нужно да бъде посочен още в училище. Така те ще могат да приложат на практика наученото в час.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg