Мария Тенева
Тракийски университет – Педагогически факултет
https://doi.org/10.53656/ped2025-4s.01
Резюме. Статията представя проблема за качеството на академичната подготовка на студентите педагози. Анализирана е двустранна взаимовръзка между дейностите на двата субекта в процеса на обучение, преподаване – учене, които оказват влияние върху неговата ефективност. Целта на проведеното изследване е да се установи как се реализира подготовката на студентите в академична среда. Диференцирани са фактори, които имат отражение върху ефективността на ученето. В резултат на изследването се установява висока степен на мотивация за активно участие на студентите в лекционните часове. Самоподготовка за предстоящи изпити в условия на пълна концентрация на вниманието. Целенасочени усилия за формиране на знания, умения и компетентности върху целия преподаден от лекторите учебен материал и преобладаващ конвергентен стил на ученето.
Ключови думи: образование; преподаване; учене; ефективност
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
