Към учебната 2022/2023 година учителите в страната са преминали през над 1,2 млн. обучения за продължаваща квалификация. Това съобщава Полина Фетфова – началник отдел „Квалификация и кариерно развитие“ в МОН, по време на конференция за квалификацията на педагозите, организирана от Синдиката на българските учители. По думите ѝ те са добра основа за структуриране процеса на квалификация и добър опит за педагогическите специалисти в бъдеще да избират добрите програми и обучения за повишаване на компетентностите си.
„Имаме ръст на влезлите в системата и трябва да продължим да развиваме политиките за квалификация на учителите. Сред приоритетните теми в тази посока през учебната 2022/2023 г. са проектно базираното обучение, работата в екип и иновативните методи на работа. Дигиталните компетентности не са просто умения за използване на дигитално устройство, а възможност за увереност при работа в дигитална среда и сертифициране съобразно европейската рамка за дигитална компетентност. Това бихме искали да продължим и занапред“, отбелязва още Фетфова. Тя заяви още, че над 16 000 са педагогическите специалисти до 35-годишна възраст в системата на образованието към тази учебна година.
„През 2019 г., когато още я нямаше пандемията от COVID-19, 681 педагогически специалисти са имали обучения в Националния център за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти“, казва неговият директор Димитър Асенов. И добавя, че през 2022 г. в Центъра са обучени шест пъти повече педагогически специалисти – учители и директори на училища.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg