„Компетентностният модел в образованието изисква много сериозна работа на екипи от учители. Затова в проекта за прилагането на този подход ще се търси възможност за създаване на мрежа от училища с различни постижения, за да предават своя опит.“ Това заяви министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков пред учители от Втора английска гимназия в София, които разказват как прилагат компетентностния модел в своето училище. Дадени са и примери за проектно базирано обучение и иновативни практики, съобщават от МОН.
Използвайки междупредметните връзки, учители по български език и литература, английски език и гражданско образование правят общи уроци. Учениците изследват казуси, разсъждават върху човешки проблеми и ценности чрез съпоставка на литературни произведения, като използват и знанията си по чужд език.
„Учителите показват как за 40-минутен урок са преминали през часове работа в съвместно планиране на различни варианти какво от учебното съдържание да се изведе, за да се стигне до формирането на определени умения и компетентности“, коментира министър Цоков. Според него подобни форми на вътрешна квалификация са сред най-успешните във всички системи. „Тук, на място, в рамките на отделната организация добрите практики максимално бързо могат да се приложат – каза още проф. Цоков. – Виждаме, че понякога са необходими малки стъпки, които, ако се разпространят, няма да бъдат затруднение за никой учител.“
На срещата присъстват и зам.-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова, Янка Такева – председател на Синдиката на българските учители, д-р Ваня Кастрева – началник на РУО, София-град.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg