Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. “Български език и литература” 2022 г.

Сп. „Български език и литература“, книжка 5s/2022, година LXIV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
17-11-2022
в Съдържание на сп. “Български език и литература” 2022 г.
A A

МЕТОДИКА

Литературното образование и войната като антиценност

Доц. д.ф.н. Огняна Георгиева-Тенева
Нов български университет

https://doi.org/10.53656/bel2022-5-1-AOGTlovka

Резюме. Статията представя теоретичното класифициране на ценностите като позитивни и негативни и аргументира виждането, че войната е антиценност, срещу която стои фундаменталната ценност на човешкия живот…

виж повече

 

 

 

 

„Защото е сайт и всичко в интернет е вярно“

(Наблюдения върху актуалния статус на функционалната грамотност по четене на 15-годишните в Република България)

Проф. д.п.н. Адриана Дамянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2022-5-2-AADbsit

Резюме. Текстът анализира отговорите на участници в PISA 2022 на три от въпросите, с помощта на които е оценявана функционалната грамотност по четене на 15-годишните в България…

виж повече

 

 

 

 

Есе по граждански проблем – инструмент за установяване нагласите на учениците

Доц. д-р Деспина Василева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2022-5-3-ADVecp

Резюме. Статията представя проучване на разбирането на учениците от XII клас за понятията „национализъм“, „глобализъм“ и „патриотизъм“…

виж повече

 

 

 

 

За тегобата от четенето и ученето на литература

Доц. д-р Наталия Христова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2022-5-4-ANHrls

Резюме. Статията съсредоточава вниманието си върху съпротивите на днешните деца и юноши спрямо четенето и тягостния им училищен опит с литературата…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Компетентности и междупредметна интеграция при обучението по български език – възможности, перспективи и предизвикателства

Доц. д-р Фани Бойкова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/bel2022-5-5-AFBTciilbel

Резюме. В статията се разглежда интегративният потенциал на текста за развиване на компетентности и междупредметни връзки при обучението по български език…

виж повече

 

 

 

Корпусната лингвистика в преподаването на български език като чужд

Доц. д-р Антония Радкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“,
Лисабонски университет

https://doi.org/10.53656/bel2022-5-6-AARklbll

Резюме. Статията представя методи за използване на корпусни данни в обучението по български като чужд…

виж повече

 

 

 

 

 

Съдържателни, функционални и технологични особености на развиването на граждански умения за ученици от българските училища в чужбина

Д-р Мая Падешка
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2022-5-7-AMPdccft

Резюме. В статията се обсъждат въпроси, свързани с развиване на гражданската компетентност на учениците от българските училища зад граница…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Демографски измерения на преподаването на руския език в средното училище

Гл.ас. д-р Аглая Маврова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2022-5-8-AAMddrltss

Резюме. Фокус на настоящата статия е ситуацията на преподаването на руския език в средното училище, огледана през оптиката на четири демографски показателя – пол, възраст, професионален опит, интензитет на преподаването на руския език…

виж повече

 

 

 

 

Ролята на гражданското образование за поддържането на демократичните устои на съвременните общества

Д-р Евелина Миланова,
д-р Полина Заркова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2022-5-9-AEMPZceds

Резюме. Изложението се фокусира върху учебни дисциплини с ясно изразена интегративна природа, каквито са гражданското образование, езиковото обучение, здравното образование и интеркултурното образование…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Проектно ориентираното и проектно базираното обучение – характеристики, съпоставка и приложение в обучението по български език (VIII – XII клас)

Стойка Чакърова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2022-5-10-ACHprbol

Резюме. Настоящото изложение прави опит да опише основните характеристики на проектно ориентираното и на проектно базираното обучение, да разграничи…

виж повече

 

 

 

 

Литературното образование в гражданска перспектива

Огняна Георгиева-Тенева. Литературното образование в гражданска перспектива (VIII – XII клас). София: Нов български университет, 2020. ISBN 978-619-233-1

Проф. д.п.н. Румяна Йовева
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/bel2022-5-11-ARYlecp

Резюме. Рецензията е посветена на монография, която изследва възможностите на литературното образование да формира гражданско съзнание…

виж повече

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 2/2022, година LXIV Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 3/2022, година LXIV Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 5/2022, година LXIV Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. Български език и литература, 2022 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Литературното образование в гражданска перспектива

Следваща статия

Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV

Следваща статия

Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV

Защо ликува Слав Петков

Защо ликува Слав Петков

Магията на морето

Магията на морето

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"