Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Химия Съдържание на сп. "Обучение по природни науки и върхови технологии", 2021

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2021, година XXX

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
29-04-2021
в Съдържание на сп. "Обучение по природни науки и върхови технологии", 2021
A A

FROM THE RESEARCH LABORATORIES

Investigation of 238U, 234U And 210Po Content in Selected Bulgarian Drinking Water

1)Bozhidar Slavchev, 1)Elena Geleva, 2)Blagorodka Veleva,
1)Hristo Protohristov, 1)Lyuben Dobrev,
1)Desislava Dimitrova, 1)Vladimir Bashev, 1)Dimitar Tonev
1)Institute for Nuclear Research and Nuclear Energy – BAS (Bulgaria)
2)National Institute of Meteorology and Hydrology (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/nat2021-2.01

Abstract. The radioactivity of selected sources of drinking water in Southern Bulgaria was investigated using 238U, 234U and 210Po activity measurements and dose calculation, respectively. The activities of 238U, 234U and 210Po varied from 226 to 826 mBq/L, 274 to 1623 mBq/L and < 0.6 to 25.5 mBq/L, respectively, being lower then derived concentrations for radioactivity in water intended for human consumption of the considered radionuclides, given in EC Directive 2013/51/EURATOM…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


TEACHING EFFICIENCY

Рефлексивното умение – конструктивно-прогностичен анализ в методически контекст

Наталия Цанова, Надежда Райчева, Иса Хаджиали
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2021-2.02

Резюме. В чисто исторически аспект, умението е сред онези ключови категории в полето на човешката практика, които са обект на различни изследователски търсения – философски, психологически, педагогически, и не на последно място – методически…

виж повече

 

 

Методологична рамка за извеждане на смислообразуващи категории в методиката на обучение по биология

Надежда Райчева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2021-2.03

Резюме. За зрелостта на една наука може да се съди по наличието на изчистеност в терминологията, тоест зрялост на специфичния език и очертан физиономичен облик в методологично отношение, разбиран като яснота в контекста на предмета на науката…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


EDUCATION: THEORY AND PRACTICE

Първи стъпки в квантовата физика – елементарно изложение II. Моделни примери (потенциални ями)

Михаил Аврамов, Димитър Мърваков
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2021-2.04

Резюме. Разгледани са и подробно анализирани случаи на частица в едномерна правоъгълна яма – безкрайно дълбока и с крайна дълбочина…

виж повече

 


CURRICULUM MATTERS

Функционален анализ на умението за конструиране на педагогическо решение

Надежда Райчева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2021-2.05

Резюме. Създаването на педагогическо решение в рамките на дадена ситуация е изява на професионалната компетентност на учителя и включва различни групи умения, които функционират като цяло и се проявяват в крайния резултат, който може да е свързан с оценка и избор на определени образователни ресурси, с изграждане на отделни елементи или на цялостен модел на процес на обучение по определена тема и в определен контекст…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


NEW APPROACHES

Изследване на рефлексивното мислене при 15 – 17-годишни ученици в обучението по биология – в интелектуален и личностен аспект

Иса Хаджиали
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2021-2.06

Резюме. В доклада е представено емпирично изследване, свързано с разкриване на корелационни зависимости между интелектуалната и личностната рефлексия при 15 – 17-годишни ученици в гимназиалния етап на биологичното образование…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX Default ThumbnailСп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX Default ThumbnailСп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX Default ThumbnailГодишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2021, година XLVIII

Следваща статия

Сп. „Педагогика“, книжка 3/2021, година XCIII

Следваща статия

Сп. „Педагогика“, книжка 3/2021, година XCIII

Eдна легенда на 100 години

Eдна легенда на 100 години

Полетът на щъркела

Полетът на щъркела

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"