Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Химия Съдържание на сп. “Обучение по природни науки и върхови технологии”, 2024

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-11-2024
в Съдържание на сп. “Обучение по природни науки и върхови технологии”, 2024
A A

Езикова компетентност и компетентност на учениците за здравословен начин на живот – пилотно диагностично изследване в първи гимназиален етап

Надежда Райчева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Виолета Вълчева-Славчева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
ГПЧЕ „Симеон Радев“ – Перник

https://doi.org/10.53656/nat2024-5-6.01

Резюме. Съвременното образование не само трябва да очертае необходимите ключови компетентности за успешно реализиране на личността в обществените отношения…

виж повече

 

 

 

Проучване на педагогическото мнение по отношение на екологичното образование в извънкласна и извънучилищна среда

Милка Асенова
Регионална инспекция по околната среда и водите – Велико Търново

https://doi.org/10.53656/nat2024-5-6.02

Резюме. Статията отразява резултатите от национално изследване на мнението на педагогическия персонал относно темата за опазване на околната среда в учебния процес и предлаганите от Министерството на околната среда и водите (МОСВ) и неговите структури информационно-образователни инициативи и начините на взаимодействие…

виж повече

 

 

 

Тестов инструментариум за диагностика на графичните знания и умения на учениците в обучението по химия

Антоанета Ангелачева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/nat2024-5-6.04

Резюме. В работата е представен разработеният дидактически тест за установяване на знанията и уменията на учениците да решават графични химични задачи…

виж повече

 

 

 

Използване на задачи в контекст по темата „Природни източници на въглеводороди“ за насърчаване на критичното мислене на учениците

Весела Павлова
Александрия Генджова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2024-5-6.09

Резюме. Критичното мислене е жизненоважно през XXI век и е образователна цел в много страни. Тази работа цели систематично проектиране на задачи в реален контекст с фокус върху критичното мислене (по Facione 2011) и проверка на тяхната ефективност…

виж повече

 

 

 

A Study on How Permeability Heterogeneity Influences Initial Water Cut in Undersaturated Oil Formations

Sudad H. Al-Obaidi, Meil Hofmann
Mining University (Russia)
Ivan P. Kamensky
Scientific Research Centre, SPB (Russia)

https://doi.org/10.53656/nat2024-5-6.03

Abstract. The exploration of undersaturated oil-bearing, layer-by-layer heterogeneous oil reservoirs has become increasingly important due to the overall depletion of oil reserves. It is associated with non-standard changes in well production and increased values of water cut when these hard-to-recover oil reserves are developed…

виж повече

 

 

 

Добри практики в обучението по природна география

Георги Марков
Първо средно училище „Св. Седмочисленици“ – Търговище

https://doi.org/10.53656/nat2024-5-6.07

Резюме. Обучението по природна география среща редица предизвикателства, свързани както с учебното съдържание, така и с учениците…

виж повече

 

 

 

 

Птиците в средновековното българско изкуство

Златозар Боев
Национален природонаучен музей – БАН

https://doi.org/10.53656/nat2024-5-6.06

Резюме. Направен е опит да се представят и обобщят някои паметници на изобразителното изкуство от VII – XVII в. в България, съхранили изображения на птици – метална пластика, сграфито керамика, мраморни барелефи, статуетки, дърворезби, графити в скали и др…

виж повече

 

 

 

Scientists in Agriculture: 100 Years since the Birth of Dr. Johanna Döbereine

Georgi Kostov
Agricultural University – Plovdiv

https://doi.org/10.53656/nat2024-5-6.05

Abstract. Since time immemorial, agricultural scientists study all aspects of living organisms and the relationships of plants and animals to their environment…

виж повече

 

 

 

Изгубените лекарства: Марин Жечев – живот и творчество

Даниела Начева
Оукланд колидж – Мичиган, САЩ

https://doi.org/10.53656/nat2024-5-6.08

Резюме. Статията е в памет на Марин Илиев Жечев – учен химик, изследовател, поет, учител, енциклопедист…

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII Default ThumbnailСп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Дни на кариерата в УНСС

Следваща статия

Да облечеш всяка идея в действие

Следваща статия
Да облечеш всяка идея в действие

Да облечеш всяка идея в действие

Актьорът Димитър Маринов и НИОН „Аз-буки“ представиха общия си проект – книгите „Към сцената“ и „Към екрана“

Актьорът Димитър Маринов и НИОН „Аз-буки“ представиха общия си проект – книгите „Към сцената“ и „Към екрана“

По пътя на една мечта

По пътя на една мечта

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"