Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2021 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-02-2021
в Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2021 г.
A A

КЪМ ЧИТАТЕЛЯ

Отвори пълния текст

 

 


ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА

Мотивационен и етнокултурен потенциал на концепта вода в славянската езикова картина на света

Мария Добрикова
Университет „Коменски“ – Братислава (Словакия)

https://doi.org/10.53656/for21.11moti

Резюме. В статията се проследява теоретичният аспект на процеса на фразеологизация и дефинирането на понятията мотивираност на думата и фразеологична мотивираност…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Сага за исландския език

Яна Чанкова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/for21.12saga

Резюме. Тази статия се опитва да отговори на въпроса дали е вярно твърдението, че съвременните исландци могат да четат в оригинал литературата…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


МЕТОДИКА

Глаголы и дополнения как модель описания содержания метапредметных компетенций в ожиданиях и представлениях участников рынка труда

Весманов С. В., Жадько Н. В., Весманов Д. С., Акопян Г. А.
Московский городской педагогический университет – Москва (Российская Федерация)

https://doi.org/10.53656/for21.13glag

Аннотация. В статье представлены результаты изучения формулирования участниками рынка труда представлений и ожиданий от содержания метапредметных компетенций…

виж повече

 

 

 

 

„Чёрные дыры“ в понимании – к вопросу об осложнении текста перевода в детском восприятии

Эдита Манастерска-Вионцек
Университет „Марии Кюри-Склодовской“ – Люблин (Польша)

https://doi.org/10.53656/for21.14diri

Резюме. Основная цель статьи состоит в исследовании влияния на детского читателя трудных для восприятия слов, осложняющих текст перевода, вторая – в указании пользы от исследования в обучении практике перевода студентов магистратуры и в получении ими знаний в области специфических переводческих проблем…

Отвори пълния текст

виж повече

 


ЕЗИК И КУЛТУРА

Изковаването на Аз-а – универсален чужденец

Магдалена Костова-Панайотова
ЮЗУ „Неофит Рилски“ – Благоевград

https://doi.org/10.53656/for21.15izko

Резюме. Статията разглежда първия роман на френската писателка от виетнамски произход Anna Moï, който ѝ носи успех на френската и на световната сцена…

виж повече

 

 

 

К вопросу о русскоязычной литературе как фактор сохранения витальности русского языка

Ивелина Тодорова
Российский Университет Дружбы Народов – Москва (Россия)

https://doi.org/10.53656/for21.16vopr

Аннотация. Статья посвящена сохранению выживаемости (витальности) русского языка сквозь призьму русскоязычной (транслингвальной) литературы, которая создается авторами, этнически нерусскими…

ВИЖ ПОВЕЧЕ


ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ

Христаки Павлович и неговите уроци по писмописание в „Писменник общеполезен“ (1835)

Диана Иванова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/for21.17hris

Резюме. Обект на изследването е един от първите два съвременни български учебника по писане на писма – „Писменник общеполезен“ („Наръчник за писане на писма с общо предназначение“), 1835 г., от видния възрожденски педагог Христаки Павлович…

ВИЖ ПОВЕЧЕ


ХРОНИКА

Романът като история, историята като роман

Морис Фадел
Нов български университет

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

Междукултурна комуникация и дигитализация в образованието

Данов, Д. (2020). Дигитализация и образование: иновативност, креативност и интеркултурност. София: Университетско издателство
„Св. Климент Охридски“, 168 с. ISBN 9789540750040

Милена Йорданова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

The Impact of English as a Lingua Franca on the English Language Pedagogy

Sifakis, N. & Tsantila N. (2019). English as a Lingua Franca for EFL Contexts. Bristol: Multilingual Matters.

Natalia Rzońca
Jagiellonian University (Poland)

https://doi.org/10.53656/for21.18roma

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Жестовете като памет на културата

Маджаров, Джени. (2017). От избор на владетел до детска игра:
Промени при обредния жест в унгарската култура. София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 480 с. ISBN 954-07-4269-4

Йонка Найденова
Институт за литература – БАН

https://doi.org/10.53656/for21.19mejd

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2021, година XLVIII Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2021, година XLVIII Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2021, година XLVIII Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2021 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2021, година XXIII

Следваща статия

Тайните на междузвездната среда

Следваща статия
Тайните на междузвездната среда

Тайните на междузвездната среда

Огледалните молекули

Огледалните молекули

Пълнолуние в обектива на APOD

Пълнолуние в обектива на APOD

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"