Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2024 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-05-2024
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2024 г.
A A

За арабското понятие „хурии“ (хур ʻин) и неговите репрезентации в българската възрожденска литература

Доц. д-р Галина Евстатиева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-02-01

Резюме. Настоящото изследване се опира върху постановки на класическата ислямска екзегеза, които засягат едно от есхаталогично централните, но недостатъчно ясно дефинирани в Корана понятия, свързани с ключови представи за райските девици – „хурии“ (хур ʻин)…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

За емоционалните състояния и техните синтактични прояви

Проф. д-р Йовка Тишева, доц. д-р Марина Джонова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-02-03

Резюме. В настоящото изследване се разглежда синтактичната структура на някои предикати и предикативи за положителни емоционални състояния – веселя, веселя се, весел съм, весело (ми) е, веселба е…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Techniques of Shortening in Maritime English

Dr. Galina V. Velikova, Assoc. Prof.
Nikola Vaptsarov Naval Academy – Varna (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for2024-02-04

Abstract. This study aims to offer a classification of shortened terms and terminological phrases in Maritime English using the lexico-semantic method…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Изследване на потенциала на аудиокнигите за изграждане на ключови компетентности в чуждоезиковото преподаване и обучение по английски език

Д-р Теодора Генова,
проф. д-р Магдалена Гарванова
Университет по библиотекознание и информационни технологии

https://doi.org/10.53656/for2024-02-05

Резюме. Статията има за цел да разгледа аудиокнигите като иновативен педагогически инструмент за изграждането на ключови компетентности в чуждоезиковото преподаване и обучение по английски език, а именно многоезикова, цифрова, интеркултурна, личностна, социална компетентност и компетентност за придобиване на умения за учене…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Китайска митология и трансмедиен сторителинг

Елица Миланова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ (България)

https://doi.org/10.53656/for2024-02-08

Резюме. Статията изследва репрезентацията на китайската митология във филма „Шан-Чи и легендата за десетте пръстена“ и потенциала му като лингводидактичен инструмент в часовете по китайски език и култура…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Между Омир и ChatGPT

Д-р Николай Ценков
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/for2024-02-09

Резюме. Статията има за цел да проследи влиянието, което изкуственият интелект оказва върху съвременната комуникационна парадигма…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Проф. Иван Шишманов – между славянския и западния литературен канон

Проф. д-р Людмил Димитров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-02-10

Резюме. Текстът проследява и коментира една непозната страна от творчеството и научните изяви на проф. Иван Шишманов – неговите лекции, посветени на славяните и славянския свят, написани на немски език и четени през учебната 1923/1924 г. по покана на Фрайбургския университет в Германия…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Новаторство в съвременния мултикултурализъм

Рая Живкова-Крупева и Тодор Шопов,
Бъдете всички едномислени… Социолингвистика на интеркултурализма
Университетско издателство „Св. Климент Охридски“,
София, 2023, 175 с., ISBN 978-954-07-5740-7

Проф. д.ф.н. Димитър Веселинов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-02-11

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Новаторство в съвременния мултикултурализъм

Следваща статия

Нагласи на студентите към смарт технологиите в образованието

Следваща статия

Нагласи на студентите към смарт технологиите в образованието

Online Teaching and COVID-19 era: Positive Experience Regarding Health-Education and Psychological Competencies of Education Students in the Context of Global Burden

Professional Support for Young Researchers

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"