Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 44, 2020

Създават мрежа от центрове за цифрово образование

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-10-2020
в Брой 44, 2020
A A

Бъдещето принадлежи на технологиите и на иновативните млади хора. Уменията и образованието в областта на науката, технологиите, инженерството и математиката (STEM) са движеща сила на конкурентоспособността и устойчивостта на Европа.“ Това заяви българският еврокомисар Мария Габриел при откриването на виртуалното събитие на тема „Работните места на бъдещето и как да насърчим повече млади хора да изберат кариера в областта на информационните и комуникационните технологии или на STEM“, организирано от чешкия евродепутат Людек Нидермайер.
Изнесените от Габриел данни показват, че въпреки нарасналото търсене на умения в областта на науката, технологиите, инженерството и математиката (STEM умения) почти половината (42%) от европейските граждани не притежават нужните цифрови умения. Новите технологии предоставят възможности, но те са и риск за повече разделение: между мъже и жени, между градски и селски райони. Така например момичетата и жените по-рядко се ориентират към професии в сферата на технологиите. Жените заемат едва 17% от работните места в технологичния сектор.
В същото време, 57% от предприятията отчитат недостиг на ИКТ специалисти.
„Убедена съм, че Европа може много по-добре да използва потенциала, с който разполага. Ето защо новите ни инициативи, свързани с Европейското образователно пространство и новия план за действие в областта на цифровото образование, предоставят възможност за координирани действия и цялостен подход. Един от примерите е допълнителното развитие, което ще дадем на стажовете „Цифрова възможност“ (DOT), от които вече са се възползвали над 12 000 студенти и наскоро завършили. В новия програмен период инициативата ще бъде разширена с възможности за професионалното образование и на учителите. Предвиждаме и разработването на европейски сертификат за умения в областта на цифровите технологии“, обяви българският еврокомисар.
Мария Габриел информира, че продължава да работи по инициативи като Европейската седмица на програмирането, „Безопасен интернет“, които инициира в предходния си мандат на еврокомисар. Тя привлече вниманието върху още две инициативи. Предвижда се създаването на мрежа от национални центрове за цифрово образование в държавите членки, които да предоставят обмен на опит и добри практики в областта на цифровото образование и да подпомагат трансграничното сътрудничество. С Коалицията STEM ще се насърчи придобиването на интердисциплинарни умения, като критично мислене, решаване на проблеми, управ-
ление и предприемачество чрез сътрудничество с бизнеса и други партньори от неакадемичните среди.
„Искам да дадем повече видимост за младите хора на вдъхновяващи ролеви модели, които разчупват стереотипите и представят по достъпен начин върховите научни постижения. Ето защо ще стартирам нова инициатива – „Изследователи в училище“, която да сближи учените и учениците и да повиши интереса към науката. Вярвам, че младите хора, със своите таланти и умения, могат да допринесат за това Европа да стане по-устойчива, по-приобщаваща и да бъде на водеща позиция в цифровата ера“, каза Мария Габриел.
Българският еврокомисар предвижда и мерки за засилване участието на жените в областта на STEM. Защото изграждането на балансиран по пол технологичен сектор ще играе важна роля за стимулиране на иновациите и ползите за европейските граждани.
Мария Габриел е убедена, че кариера в областта на техническите и инженерните науки предоставя много възможности както за младежите, така и за европейската икономика и общество за справяне с предизвикателствата на цифровата транс-
формация. Затова от години работи за стимулиране на младите хора да изберат развитие в областта на STEM.

Your Image Description

Свързани статии:

Искат по-голям бюджет за пандемията „Слънчогледите и нощта“ Няма универсален подход към всяко дете Уникален лик на Апостола краси варненското начално училище

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Наши спортни проекти с финансиране от ЕС

Следваща статия

Затягат се мерките срещу коронавируса

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Затягат се мерките срещу коронавируса

Уникален лик на Апостола краси варненското начално училище

Уникален лик на Апостола краси варненското начално училище

В ход е дигиталното обучение

Удължават срока на 9 научни програми

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"