ПЕДАГОГИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XC, 2018
PEDAGOGY
BULGARIAN JOURNAL ОF EDUCATIONAL
RESEARCH АND PRACTICE
VOLUME 90, 2018
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ
Страници / Pages
Книжка 1 / Number 1: 1 – 152
Книжка 2 / Number 2: 153 – 304
Книжка 3 / Number 3: 305 – 448
Книжка 4 / Number 4: 449 – 592
Книжка 5 / Number 5: 593 – 736
Книжка 6 / Number 6: 737 – 880
Книжка 7 / Number 7: 881 – 1024
Книжка 8 / Number 8: 1025 – 1176
Книжка 9 / Number 9: 1177 – 1328
70 YEARS WORLD ORGANIZATION OMEР / 70 ГОДИНИ СВЕТОВНА ОРГАНИЗАЦИЯ ОМЕП
972 – 980 Интеркултурната чувствителност на учителя като предпоставка за мирно и достойно бъдеще на децата [Intercultural Sensitivity of the Teacher as a Prerequisite for a Peaceful and Dignified Future for the Children] / Лора Спиридонова / Lora Spiridonova
980 – 993 Успешна социализация и социална интеграция за всяко дете чрез формиране на ключови социални компетентности и (меки) умения [Successful Socialization and Social Integration for Every Child, through the Formation of Key Social Competences and (Soft) Skills] / Юлия Дончева / Julia Doncheva
993 – 1001 Ефективна организация на процесa на адаптация от семейна към институционализирана образователна среда – ключ към успешната социализация на детето [Effective Organization of the Process of Adaptation from the Family to the Institutional Educational Environment – a Key to the Successful Socialization of Children] / Диана Андонова / Diana Andonova
1001 – 1011 Радостта от общуването на чужд език в детството [The Joy of Communicating in a Foreign Language in Childhood] / Екатерина Софрониева, Христина Белева / Ekaterina Sofronieva, Christina Beleva
135 YEARS PRE-SCHOOL EDUCATION IN BULGARIA / 135 ГОДИНИ ПРЕДУЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ В БъЛГАРИЯ
476 – 501 Целите за стимулиране на преживяванията и личностно значимият детски опит в контекста на индивидуалния образователен напредък в детската градина [Goals of Stimulating Emotional and Personally-Significant Experiences in Children in the Context of Individual Educational Progress in Kindergarten] / Розалина Енгелс-Критидис / Rozalina Engels-Kritidis
501 – 522 Комплексна методика за идентификация на деца в предучилищна възраст с риск за специфични нарушения на четенето [Complex Methodology for Identifying of Preschool Children at Risk of Specific Reading Disabilities] / Диана Игнатова / Diana Ignatova
522 – 535 Кажи и покажи: за ролята на жестовете в езиковото обучение [Say it and Show it: on the Role of Gestures in Language Education] / Екатерина Софрониева / Ekaterina Sofronieva
535 – 541 Интерактивната дъска в педагогическото взаимодействие при децата от предучилищна възраст [Interactive Whiteboard in the Pedagogical Interaction in Preschool Children] / Галина Георгиева / Galina Georgieva
ANNIVERSARY / ЮБИЛЕЙ
1015 – 1018 Проф. д-р Елена Русинова-Бахудейла [Prof. Dr. Elena Roussinova-Bahoudaila] / Розалина Енгелс-Критидис / Rozalina Engels-Kritidis
CLASSICS IN PEDAGOGY / КЛАСИЦИ В ПЕДАГОГИКАТА
455 – 476 Играта и нейната роля в психическото развитие на детето [The Game and its Role in the Child‘s Mental Development] / Лев Виготски / Lev Vygotsky
DOCTORAL RESERCH / ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
570 – 582 The Application of Information and Communication Technologies (ICT) in the Education of Children with Mild Intellectual Disabilities (ID) / Efstratios Pantelis
673 – 691 Формиране на езиковите и речевите компетентности на учениците от етническите малцинства чрез технология за стимулиране процеса на ограмотяване в условията на семейна среда [Formation of Language and Speech Competences of Ethnic Minority Students through a Technology for Stimulating the Literacy Process in Family Conditions] / Даниел Полихронов / Daniel Polihronov
691 – 700 Модел за превантивна и психолого-консултативна работа в община Стара Загора [А Model for Preventive and Psychological-Consultative Activities in Stara Zagora Municipality] / Румен Василев, Весела Марева / Roumen Vasilev, Vesela Mareva
FOREIGN EXPERIENCE / ЧУЖДЕСТРАНЕН ОПИТ
561 – 570 Педагогический коучинг „Спешите дети, будем учиться летать!“ [Pedagogical Training „Hurry up Kids, We‘ll Learn to Fly!”] / Mагавина Карлыгаш / Magavina Karlagach
700 – 706 Realization of Multicultural Education in the Aspect of Intercultural Communication / Anzhelina A. Koriakina
HISTORY OF EDUCATION / ИСТОРИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
664 – 673 Планомерно психическо развитие (По случай 115 г. от рождението на П.Я. Галперин) [Consistent Psychological Development (On the Occasion of the 115th Anniversary of P. Galperin)] / Любомир Георгиев / Lubomir Georgiev
INCLUSIVE EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
1031 – 1132 Защо приобщаващо образование? [Way Inclusive Education?] / Ива Бонева / Iva Boneva
1032 – 1152 Ролята на учителските нагласи в приобщаването на различните деца. Преглед и анализ на основни социално-психологически теории за нагласите, тяхното естествено и нарочно формиране [The Role of Teachers’ Attitudes in Including Different Children. Overview and Analysis of the Main Socio-Рsychological Theories on Attitudes, their Natural and Purposeful Formation] / Ива Бонева / Iva Boneva
1052 – 1167 Роля на психолога в приобщаващото образование [The Psychologists’ Roles in Iinclusive Education] / Анета Атанасова / Аneta Atanasova
1067 – 1183 Функционално оценяване на потребностите и практически техники за успешното приобщаване на децата с увреден слух в общообразователната среда [Functional Assessment of Needs and Strategies for Successful Inclusion of Hearing-Impaired Children in Regular Schools] / Неда Балканска / Neda Balkanska
1083 – 1095 Консултирането в логопедичната практика: в помощ на процеса на приобщаване [Consulting in Speech-Language Therapy Practice: a Support to Inclusion Process] / Елена Бояджиева-Делева / Elena Boyadjieva-Deleva
1095 – 1110 Грижата за подобряване на психоемоционалния климат в екипа – насоки за ръководството и учителите на едно училище [Care for Improving the Psycho-Emotional Climate in the Team – Guidance for School Principals and Teachers] / Стефка Чинчева / Stefka Chincheva
1110 – 1122 Относно въпроса с проблемите в поведението на учениците (В подкрепа на Закона за предучилищното и училищното образование) [On the Issue of Problem behavior of Students (In Support of the Law of Pre-School and School Education)] / Анет Маринова / Anette Marinova
1122 – 1134 Професионалният опит и подготовката на учителите за успешна реализация на приобщаващо образование в детските градини [Teachers’ Professional Experience and Qualification for Successful Inclusion in the Kindergartens] / Mария Атанасова-Трифонова, Анна Александрова-Караманова, Любослава Пенева / Maria Atanasova-Trifonova, Anna Alexandrova-Karamanova, Luboslava Peneva
INNOVATION IN EDUCATION / ИНОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИЕТО
159 – 174 Неравенство в системата на училищното образование [Inequality in the School Education System] / Елена Лавренцова / Elena Lavrentsova
174 – 184 Учителите за продължаващата професионална квалификация на педагогическите кадри в България [Teachers Opinion about the Continuing Professional Qualification of Pedagogical Staff in Bulgaria] / Илиана Петкова / Iliana Petkova
184 – 194 Съвременни метаморфози на взаимоотношенията в детската група [Modern Metamorphoses of the Relationships in the Children‘s Group] / Веселина Иванова, Виолета Кърцелянска-Станчева / Veselina Ivanova, Violeta Kartselyanska-Stancheva
194 – 205 Професионални характеристики и качества на учителя [Professional Characteristics and Qualities of the Teacher] / Мария Тенева / Maria Teneva
205 – 215 Педагогически оптимизъм – измерение на професионализма [Pedagogical Optimism – Dimension of Professionalism] / Иванка Шивачева-Пинеда / Ivanka hivacheva-Pineda
215 – 223 Schools and Universities as Social Institutions / Emilj Sulejmani, Shikjerije Sulejmani
223 – 236 Проблемно-продуктивната стратегия в обучението на учениците при решаване на текстови задачи по математика в I – IV клас [Problem-Productive Strategies in Students’ Education for Solving Mathematical Text Tasks in Primary School / Мария Темникова / MariaTemnikova
236 – 250 Относно усета за броене [About the Sense of Counting] Петър Петров, Мима Трифонова / Petar Petrov, Mima Trifonova
743 – 753 Приобщаващо образование – интерпретации и разбирания [Inclusive Education – Interpretations and Understandings] / Сийка Чавдарова-Костова / Siyka Chavdarova-Kostova
753 – 765 Изследователски подход към технологията на интердисциплинарното обучение [Research Approach to the Technology of Interdisciplinary Training] / Румяна Неминска / Rumyana Neminska
765 – 775 Eвропейската кредитна система в професионалното образование и обучение като инструмент за насърчаване на ученето през целия живот [The European Credit System for Vocational Education and Training as a Tool for Promotion of the Lifelong Learning] / Силвия Цветанска / Silvia Tsvetanska
775 – 785 Позитивна учебна среда [Positive Learning Environment] / Валентинa Шарланова / Valentina Sharlanova
785 – 794 Development of Entrepreneurial Competences in Primary School System in the Republic of Croatia, with a Focus on Competences for Social Entrepreneurship / Kristina Lauš, Siniša Opić
794 – 805 Qualitative Evaluation for the Reasons of Foreign Language Learning Handan Köksal
805 – 817 Senior Citizens’ Existential Needs and Education for the Meaning of Life /
Joanna Łukasik, Norbert Pikuła, Katarzyna Jagielska
817 – 827 Зрително възприемане на устната реч и четенето – две визуални системи в комуникацията на глухи деца [Speechreading and Reading – Two Visual Systems in Communication in Deaf Children] / Дияна Георгиева, Diyana Georgieva
827 – 836 Формиране у студентите по „Социална педагогика“ на компетенции за изграждане на мрежи за социалнопедагогическа подкрепа [Forming Competencies for Building Social Support Networks in Social Pedagogy Students] /
Цвета Делчева / Tsveta Delcheva
836 – 847 Проучване нагласите на студенти педагози към приобщаващото образование като неизменна част от правото на образование [Studying Attitudes of Students Pedagogues towards Inclusive Education as an Integral Part of the Right to Education] / Ваня Петрова, Генчо Вълчев / Vanya Petrova, Gencho Valchev
847 – 859 Ролята на заниманията по изобразително изкуство като форма на превенция на отпадането от училище [The Role of Art Activities as a Form of School Dropout Prevention] / Ани Златева, Катя Тинева-Гюрковска, Петър Петров / Ani Zlateva, Katya Tineva-Giurkovska, Petаr Petrov
IN MEMORIAN
432 – 440 Професор д-р Марга Георгиева – ярко проявление на синергичността в науката, професията, живота [Prof. Dr. Marga Georgieva – a Clear Manifestation of Synergy in Science, Profession, Life] / Даринка Гълъбова, Darinka Galabova
NEW BOOKS / КНИЖНИНА
295 – 298 Насилието не решава конфликти [The Violence Does Not Resolve Conflicts] / Марина Николова / Marina Nikolova
582 – 585 Стереотипизация на етническите взаимоотношения при съвременните млади българи [Stereotyping of Ethnic Relations in Contemporary Young Bulgarians] / Ваня Божилова / Vanya Bozhilova
726 – 730 Парародителската грижа във фокуса на един социалнопедагогически анализ [Careful Care in the Focus One Socio-Pedagogical Analysis] / Траян Попкочев, Trayan Popkochev
1011 – 1115 Ново теоретико-практическо изследване на детското творчество [New Theoretical-Practical Research on Children’s Creativity] /Ася Велева / Asya Veleva
1168 – 1170 Споделено мнение [Schared Оpinion] / Йосиф Нунев / Yossif Nunev
NON-FORMAL EDUCATION / НЕФОРМАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
8 – 10 Неформалното образование: тема с продължение [Non-formal Education: a Subject with a Continuation] / Силвия Николаева / Silvia Nikolaeva
10 – 26 Неформално и формално образование – ефекти на свързаността [Non-formal and Formal Education – the Effects of Connectivity] / Силвия Върбанова / Silvia Varbanova
26 – 46 „Образователен театър“ на сцената на неформалното образование в България [Educational Theater on the Stage of Non-formal Education in Bulgaria] / Радка Василева / Radka Vassileva
46 – 62 За перспективите и възможностите на неформалното образование за развитие на природонаучната грамотност на учениците / [Prospects and Opportunities for Developing Students’ Scientific Literacy through Non-formal Education] /
Иса Хаджиали, Явор Киряков, Александър Милушев / Isa Hadjiali, Yavor Kiryakov, Alexander Milushev
62 – 71 Анимационни проекти, основани на модел по образователна драма в началното училище [Animation Projects Based on a Model of Educational Drama in Primary School] / Мария Николова / Mariya Nikolova
71 – 81 Интердисциплинарно неформално обучение на талантливи ученици от Софийската математическа гимназия [Interdisciplinary Non-formal Learning for Talented Students from the Sofia High School of Mathematics] / Александрия Генджова, Борис Толев / Alexandria Gendjova, Boris Tolev
81 – 91 Образователни ресурси за превенция на дискриминацията и насилието
в масовия спорт в училище и в спортни клубове [Educational Resource for Prevention of Discrimination in Grassroots Sports in School and Sport Clubs] / Пенка Кожухарова, Чавдар Стойчев, Надежда Йорданова, Теодора Симеонова / Penka Kozhuharova, Chavdar Stoychev, Nadezhda Yordanova, Teodora Simeonova
91 – 104 Неформално професионално развитие за учители с фокус върху приобщаващото образование – възможностите на онлайн обучението през опита на Центъра за приобщаващо образование [Non-formal Professional Development for Teachers with a Focus on Inclusive Education – On-line Learning Opportunities Presented through the Experience of Centre for Inclusive Education] / Маргарита Аспарухова, Лилия Кръстева-Пеева / Margarita Asparuhova, Lilia Krasteva-Peeva
311 – 336 Образование и обучение на възрастни – поглед към образователните модели и практически полета от началото на XX век и до днес [Adult Education and Training – a Look at the Educational Models and Practical Fields from the Beginning of the 20th Century until Now] / Ваня Божилова / Vanya Bozhilova
336 – 346 Неформалното образование на възрастни в България [Non-formal Adult Education in Bulgaria] / Вяра Гюрова / Viara Gyurova
346 – 362 Българското професионално образование в неформални и/или формални неизменни перспективи [Bulgarian Vocational Education in Non-Formal and/or Formal Invariably Perspectives] / Яна Рашева-Мерджанова, Илиана Петкова / Yana Rasheva-Merdjanova, Iliana Petkova
362 – 373 Кариерно развитие и неформално образование [Career Development and Non-Formal Education] / Валентина Шарланова / Valentina Sharlanova
373 – 384 Възможности на работодателите за подготовка на персонала [Possibilities of Employers for Staff Training] / Вяра Гюрова, Любов Попова / Viara Gyurova, Lubov Popova
384 – 395 Ограмотяване на възрастни в мултикултурна среда – специфика и проблеми [Adult Literacy Teaching and Learning in Multicultural Environment – Specifics and Problems] / Нели Иванова / Neli Ivanova
887 – 899 Менторството като подход за неформална социалнопедагогическа подкрепа на деца в риск [Mentoring as an Approach for Non-formal Socio-educational Support to Children at Risk] / Розалия Кузманова-Карталова, Катерина Златкова-Дончева / Rozalia Kuzzmanova-Kartalova, Katerina Zlatkova-Doncheva
899 – 909 Музеят и „културата на участие“ – проекции в български образователен контекст [Museum and Participatory Culture – Projections in Bulgarian Educational Context] / Вася Делибалтова, Соня Пенкова / Vassya Delibaltova, Sonya Penkova
909 – 917 Практики на неформално образование в социална услуга „наблюдавано жилище“ [Non-formal Educational Practices in Social Service “Observed Housing”] / Aлександър Ранев / Aleksander Ranev
917 – 921 Практически модели за родителска взаимопомощ [Practical Models for Parents’ Mutual Support] / Лилия Петрова / Lilia Petrova
921 – 936 The Challenge of Achieving High Quality Non-formal Teaching in Community Settings / Terry Price
936 – 943 Детско-юношеските библиотечни отдели – неформално образование в сянката на институционализираното образование [Library Departments of Children and Juvenile Literature – Non-Formal Learning in the Shadow of the Official Educational System] / Люба Димитрова / Lyuba Dimitrova
943 – 953 Специфика на възпитанието в спортните клубове: актуалност и предизвикателства [The Specific Upbringing in Sport Clubs: Actuality and Challenges] / Снежана Попова, Благой Калпачки / Snezhana Popova, Blagoi Kalpachki
953 – 962 Капацитет на читалището за неформално образование: реален и по-тенциален ресурс [The Capacity of Bulgarian House for Education and Culture for Non-Formal Education: Real and Potential Resource] / Емилия Лисичкова / Emilia Lisichkova
PARENT-SCHOOL PARTNERSHIP / ПАРТНЬОРСТВО УЧИЛИЩЕ – РОДИТЕЛИ
118 – 121 Партньорство училище – родители [Parent-School Partnership] / Янка Такева / Yanka Takeva
121 – 129 Новите педагогически парадигми и взаимодействието с деца и родители в образованието [New Pedagogical Paradigm and Interaction with Children with Parents in Education] / Нели Бояджиева / Neli Boiadjieva
129 – 133 Добри практики „Партньорство родители – училище“ [Good Practices – Partnership School – Parents] / Мехмед Имамов, Калинка Гайтанинчева / Mehmed Imamov. Kalinka Gaitanincheva
133 – 139 Взаимодействие училище и родители [Partnership School – Parents] / Тинка Попова / Tinka Popova
139 – 143 Как се намира пътят към доброто взаимодействие между училище и родители [How to Find the Way of Good Interaction between School and Parents? / Татяна Михайлова / Tatiana Mihailova
143 – 145 Взаимодействие училище и семейство [School and Family Interaction] / Бойко Свиленов / Boyko Svilenov
RIGHTS OF THE CHILD / ПРАВА НА ДЕТЕТО
1189 – 1216 Трябва да се борим за правата на детето – педагогическите идеи на Корчак от перспективата на Омбудсмана по правата на детето [We Must Fight for the Rights of the Child – Pedagogical Ideas of Korczak from the Perspective of the Ombudsman of the Rights of the Child] / Марек Михалак / Marek Michalak
1217 – 1223 Правата на децата в глобализираното ни съвремие – между индивидуалността/уникалността и равенството [Chidren`s Rights in our Globalized Modernity – between Individuality/Uniqueness and Equality] / Сийка Чавдарова-Костова / Siyka Chavdarova-Kostova
1224 – 1232 Правата на детето в делото на Ирена Сендлерова [The Rights of the Child in the Work of Irena Sendlerowa] / Адам Солак / Adam Solak
1233 – 1252 Закрила на децата в българия (исторически аспекти) [Child Protection in Bulgaria (Historical Overview) / Албена Чавдарова / Albena Chavdarova
1253 – 1264 Правото на живот на детето: помощ и спасителна дейност по време на Втората световна война (1939 – 1945) (скициране на проблема) [The Right of the Child to Life: Help and Life-Saving Activity During the World War II
(1939 – 1945) (Sketching the Problem)] / Веслав Тайс / Wiesław Theiss
1265 – 1272 Правата на децата и гражданското образование [Civic Education and Children‘s Rights] / Лиляна Стракова / Lilyana Strakova
1273 – 1283 Януш Kорчак – класик на европейската педагогика на детството, предвестник на правата на детето [Janusz Korczak – Classic of the European Pedagogy of the Childhood – Herald of the Chilren`s Rights / Барбара Смолинска-Тайс / Barbara Smolińska-Theiss
1284 – 1295 Правата на детето през погледа на студенти педагози [The Rigths of the Child through the Eyes of the Students Pedagogues] / Йорданка Николова, Даниела Рачева / Yorganka Nikolova, Daniela Racheva
RESEARCH INSIGHTS / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
104 – 118 Взаимовръзка между културния произход, социалния статус на бъдещия ученик и неговата училищна готовност [The Relationship between Cultural Origin, Social Status of the Future Student and His or Her “School Readiness”] / Mария Tенева / Maria Teneva
250 – 268 Онтогенеза и развитие на съвременното дете и функционирането му в семейството [Ontogenesis and Development of Modern Child and its Functioning within the Family Unit] / Светослава Съева / Svetoslava Saeva
268 – 278 Неформални методи в обучението на ученици в Република Kипър [Non-formal Methods in Teaching Students in the Republic of Cyprus] / Милен Замфиров, Йоргос Леонтиу / Milen Zamfirov, Giorgos Leontiou
278 – 286 За етичните кодекси в сферата на образованието [For Ethical Codes in the Field of Education] / Георги Георгиев / Georgi Georgiev
395 – 410 Педагогическата концепция на йезуитското училище „Ел Клот“ [The Pedagogical Concept of the Jesuit School El Clot] / Марияна Илиева, Елеонора Петрова / Mariyana Ilieva, Eleonora Petrova
410 – 432 Ролята на личността на учителя и нравственото възпитание [The Role of the Teacher‘s Personality and the Moral Upbringing of Children] / Галина Яхова / Galina Yahova
541 – 555 Трудовата мотивация на учителите [Work Motivation of Teachers] / Динко Господинов / Dinko Gospodinov
555 – 561 Детски конференции [Children’s Conferences] / Боряна Иванова / Borjana Ivanova
599 – 620 Стратегии за организиране на диференцирано обучение [Strategies for Organizing Differentiated Training] / Радка Василева / Radka Vasileva
620 – 640 Тормозът между учениците (емпирично изследване) [Bullying among Students (Empirical Study)] / Донка Никова / Donka Nikova
640 – 644 Несъзнателното учене като път за заучаването на учебна мотивация [Unconscious Learning as a Way for Learning of Studying Motivation] / Александър Кръстев / Aleksandar Krastev
644 – 657 Приобщаващото образование – философски, социални и образователни перспективи [Inclusive Education – Philosophical, Social and Educational Perspectives] / Ива Бонева / Iva Boneva
657 – 664 Иновативни варианти за развитие на речевия слух в предучилищна възраст [Innovative Approaches for Developing Speech Hearing in Preschool Age] / Екатерина Чернева / Ekaterina Cherneva
859 – 866 Обърната класна стая (Flipped classroom) – същност, развитие и дизайн [Flipped Classroom – Eessence, Development and Design] / Стоянка Георгиева-Лазарова / Stoyanka Georgieva-Lazarova
866 – 874 Flipped Classroom Experience in a Higher Education Context / Szilvia Simándi
962 – 972 Развитие на европейските концепции за обучението по комуникация на студентите по медицина [Development of European Concepts on Communications Training of Medical Students] / Кристина Стоянова / Kristina Stoyanova
1134 – 1151 Компетенции на учителите да обучават възрастни учащи се [Teacher Competences to Teach Adult Students] / Ваня Божилова / Vanya Bozhilova
1151 – 1160 Културният контрастен опит като отправна точка за междукултурните и културните процеси на учене [Cultural Contrast Experience as a Point of View about the Intercultural and Cultural Processes of Study] / Mина Хубенова / Mina Hubenova
1160 – 1168 Професор Георги Манев – житейски път и просветна политика [Professor Georgi Manev – Life and Educational Policy] / Емил Спасов / Emil Spasov
1296 – 1311 Съвременни аспекти на гражданското образование в българското училище [Modern Aspects of Civic Education in the Bulgarian School] / Румяна Неминска, Илона Суличка / Rumyana Neminska, Ilona Sulichka
SHARED EXPERIENCE / СПОДЕЛЕН ОПИТ
286 – 295 Управленското консултиране – възможност за поддържане на равновесие в позицията на директора като ментор за успешното управление в съвременното училище [Management Counseling – an Opportunity to Maintain a Balance in the Head Teacher‘s Position as a Mentor for Successful Management in Modern School] / Георги Георгиев / Georgi Georgiev
706 – 710 Връзки с обществеността – необходимият управленски подход в съвременното училище [Public Relations – the Required Management Approach
in the Contemporary School] / Надие Карагьозова / Nadie Karagyozova
710 – 719 Празниците и развлеченията в подготвителна група с деца от ромски произход за приобщаването им към образователната среда [Festivities and Entertainments in Preparatory Group for Children of Roma Origin Aimed at their Inclusion in the Educational Environment] / Румяна Гемишева / Rumiana Gemisheva
719 – 726 Парадигмата семиотика – език – дете при 6 – 7-годишните [Paradigm Semiotics – Language – Child in 6 – 7 Year Olds] / Жоржетина Атанасова, Любимка Габрова / Jorjetina Atanasova, Liubimka Gabrova