Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. “Педагогика”, 2024 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
21-03-2024
в Съдържание на сп. “Педагогика”, 2024 г.
A A

Предварителните представи за учителската професия в контекста на избора ѝ и отказа от нейното практикуване

Проф. д.н. Вася Делибалтова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-2.01

Резюме. В статията се разглеждат актуалността и изследванията на проблема за избора и оставането в учителската професия на младите хора през призмата на мястото и ролята на предварителните представи на студентите…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

“Suggestion” and “Relaxation” in the Design of Learning at School (the Ideas of Georgi Lozanov (Bulgaria) and Israel Shvartz (Russia) in Education)

Dr. Veska Gyuviiska, Assoc. Prof.,
Dr. Mirela Kyuchukova, Assist. Prof.
South-West University „Neofit Rilski“ (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2024-2.02

Abstract. The article includes a theoretical overview of the ideas of two scientists: Georgi Lozanov (Bulgaria) and Israel Shvarts (Russia) and an empirical study of their popularity and use by Bulgarian public school teachers…

виж повече

 

 

 

От рисунка – към снимка

Доц. д-р Камен Теофилов
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-2.03

Резюме. В статията се предлага модел за изобразителни дейности в VII клас, който се основава на теста на Х. Роршах…

виж повече

 

 

 

 

Students’ Perception of the Effectiveness of the Professional Activity of Teachers of Higher Education Institutions: the Influence of Social Conditions

Prof. Dr. Nadiia Vientseva,
Dr. Oksana Orhiiets, Assoc. Prof.,
Dr. Anetta Omelchenko, Assoc. Prof.
Berdyansk State Pedagogical University (Ukraine)
Stanislav Romanchuk
Zaporizhzhia National University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2024-2.04

Abstract. The article provides a theoretical analysis of scientific approaches to determining the components of teaching effectiveness from the students’ point of view. Three groups of indicators of the teacher’s effectiveness are distinguished: pedagogical mastery,..

виж повече

 

 

 

 

Project “Educational and Rehabilitation Hub” in the Conditions of War and Post-War Times: the Alternative Model

Dr. Tetiana Franchuk, Assoc. Prof.,
Dr. Iryna Martsinovska,
Tetiana Valko
Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2024-2.05

Abstract. The article offers the basics of creating an educational hub with rehabilitation potential. Approaches to the peculiarities of the organization of this type of activity, including in extreme conditions, were analyzed and systematized…

виж повече

 

 

 

 

Училищният маркетинг в контекста на приобщаващото образование

Ас. д-р Мирослав Терзийски
Югозападен университет ,,Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-2.06

Резюме. Статията представя проучване на ролята на маркетинга в училищната институция в контекста на приобщаващото образование…

виж повече

 

 

 

 

Utilizing Field Trips as an Effective Organizational and Pedagogical Solution for Assisting Children to Gain Long-Lasting Knowledge in a Real-World Experiences

Dr. Violeta Georgieva-Hristozova, Assist. Prof.
Trakia University (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2024-2.07

Abstract. The present theoretical framework presents challenges regarding the implementation of organized one day trips in kindergartens, especially within the scientific community and state policies related to education…

виж повече

 

 

 

Lifelong Learning. Online Learning Opportunities

Dr. Szilvia Simándi
Eszterházy Károly Catholic University (Hungary)

https://doi.org/10.53656/ped2024-2.08

Abstract. The paper relates to the practical implementation of lifelong learning, and more closely to its effect related to subjective quality of life…

виж повече

 

 

 

 

Подходи и стратегии при обучението на деца с хиперкинетичен синдром и дефицит на вниманието

Елза Цакири
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград

https://doi.org/10.53656/ped2024-2.10

Резюме. В настоящата статия се представят ефективни подходи и стратегии за подпомагане обучението на деца с хиперкинетичен синдром и дефицит на вниманието (СДВХ), насочени към коригиране и управление на поведението, самоконтрола, повишаване на концентрацията, намаляване на затрудненията в учебния процес…

виж повече

 

 

 

 

The Influence of the Humanistic Ideas of H. S. Skovoroda on the Education of a Holistic Personality

Dr. Svitlana Surgova, Assist. Prof.,
Dr. Olena Faichuk, Assist. Prof.
Petro Mohyla Black Sea National University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2024-2.09

Abstract. By the 300th anniversary of H. S. Skovoroda, the article reveals the scholar’s cultural and pedagogical heritage, the actual views of the innovative teacher in accordance with modern problems of education. The purpose of the article is a theoretical review of the educational system of H.S. Skovoroda as the foundation for the formation of a holistic personality based on the principles of humanism…

виж повече

 

 

 

 

75 години световна организация ОМЕП: предучилищното образование в България в перспективата на международния педагогически опит

Доц. д-р Магдалена Стоянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

виж повече

 

 

 

 

Нова монография – „Педагогическа анимация в обучението“

Доц. д-р Галена Иванова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Нова монография – „Педагогическа анимация в обучението“

Следваща статия

Министър Галин Цоков: Всички училища да премахнат табелите, ограничаващи достъпа на родители

Следваща статия
Министър Галин Цоков: Всички училища да премахнат табелите, ограничаващи достъпа на родители

Министър Галин Цоков: Всички училища да премахнат табелите, ограничаващи достъпа на родители

Софийският университет с най-много публикации и цитирания

Софийският университет с най-много публикации и цитирания

Инвестиции за превенция на агресията

Инвестиции за превенция на агресията

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"