Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. „Педагогика“, 2022 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 7/2022, година XCIV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
29-09-2022
в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2022 г.
A A

ИСТОРИЯ НА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ

Националната идея на Паисий Хилендарски

Проф. д.п.н. Йордан Колев,
доц. д-р Надежда Кръстева
Югозападен университет „Неофит Рилски“

Написах я за вас, които обичате своя род и българско отечество
и обичате да знаете за своя род и език.
Св. Паисий Хилендарски

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.01

Резюме. Статията се посвещава на 300-годишнината от рождението на св. Паисий Хилендарски (1722 – 1773) и затова е написана по-емоционално и донякъде в неговия стил…

виж повече

 

 

 

Нов прочит на идеята за художествено възпитание, отразена в списание „Училищна практика“ от 1906 година

Доц. д-р Марина Теофилова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.02

Резюме. В началото на ХХ век развитието на идеята за художествено възпитание в България има „общи черти“ с прогресивните процеси в другите европейски страни, но се отличава със своеобразие, което до голяма степен е предопределено от националния облик и виталност на българското изкуство и от възрожденските традиции в просветното дело…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Специалността „Социална педагогика“ в академичното пространство на Югозападния университет „Неофит Рилски“

Доц. д-р Юлиана Ковачка
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.03

Резюме. Водещата цел на настоящата разработка е да се проучи и обоснове от позицията на времето пътят за утвърждаване на академичната специалност „Социална педагогика“, функционираща във ФП към ЮЗУ „Н. Рилски“, както и да се разкрият нейните перспективни ресурси за качествено образование на студентите, бъдещи социални педагози…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ

Гледни точки за лидерството в съвременното училище и детска градина – резултати от емпирично изследване

Доц. д-р Снежанка Добрева
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.04

Резюме. Статията проследява аспекти на лидерството в съвременното училище и детска градина от различни гледни точки, формулирани въз основа на анализ на теории и разбирания за лидерството, стилове на управление, роли на директора на образователна институция…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Gender Differentiation in the Management of General Secondary Education Institutions

Dr. Nadiia Vientseva, Assoc. Prof.
Dr. Olga Starokozhko
Berdyansk State Pedagogical University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.05

Abstract. The article provides a theoretical analysis of the term “gender” and identifies the main gender stereotypes that exist among school teaching staff…

виж повече

 

 

 

Изследване на основна глаголна лексика в български език при ученици в начален етап на обучение чрез онлайн игри

Гл. ас. д-р Мария Тодорова,
гл. ас. д-р Цветана Димитрова,
гл. ас. д-р Валентина Стефанова
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.06

Резюме. В статията се предлага подход за проследяване на знанията и уменията за употреба на глаголи от основната лексика на ученици в начален етап на обучение чрез езикови задачи…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Насоки за повишаване ефективността на подготовката за реагиране при бедствия и първа помощ в системата на училищното образование

Гл. ас. д-р Даниела Балева
Военна академия „Г. С. Раковски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.07

Резюме. Една от основните предпоставки за опазване живота и здравето на децата в училище при възникване на бедствия и инциденти е ефективната подготовка за реагиране при бедствия и оказване на първа помощ…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ДОКТОРАНСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Контент-анализ за наличие на емоционални стимули в образователните материали за III група, сравнение с образователно направление за развитие на емоционална интелигентност

Карина Господинова
Великотърновски университет „Св. cв. Кирил и Методий”

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.08

Резюме. Представеното изследване представлява задълбочен анализ на шест одобрени от МОН програмни системи за трета група, в които емоционалното възпитание е интегрирано…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


КНИЖНИНА

140 години предучилищно образование: постижения и хоризонти

Проф. д.н. Румяна Неминска
Тракийски университет – Стара Загора

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 2/2022, година XCIV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 3/2022, година XCIV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 4/2022, година XCIV Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. Педагогика, 2022 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

140 години предучилищно образование: постижения и хоризонти

Следваща статия

Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV

Следваща статия

Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV

Училище мечта

Училище мечта

Още една литературна награда отлита за Лондон

Още една литературна награда отлита за Лондон

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"