Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2025 г.

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27-02-2025
в Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2025 г.
A A

Introducing Artificial Intelligence in Education Threats and Challenges (Following the Example of Bulgaria)

Dr. Maria Kazakova
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2025-1-1-int

Abstract. Artificial Intelligence (AI) has significantly impacted the world in the last three years with the emergence of the Cognitive Crisis, altering not only the way we communicate but also how we learn and teach. Its influence extends to every aspect of public life, including education…

виж повече

 

 

 

 

Многостранен подход за изследване равнището на дигитализация в подготовката на бъдещи учители

Доц. д-р Бистра Мизова, проф. д-р Румяна Пейчева-Форсайт
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Проф. д-р Харви Мелър
Институт по образованието – University College of London

https://doi.org/10.53656/str2025-1-2-mul

Резюме. Настоящата публикация представя цялостна концепция за прилагане на комплексен и интегративен изследователски подход по отношение на въпроса за мястото и начините на формиране на дигиталните (общи и специфични) компетентности в базовата подготовка на учители…

виж повече

 

 

 

 

Рейтинговите системи на университетите в САЩ и в България – прилики и разлики

Проф. Албена Р. Иванова
Rockwell School of Business,
Robert Morris University – USA
Доц. д-р Радка П. Иванова
Икономически университет – Варна

https://doi.org/10.53656/str2025-1-3-rat

Резюме. Образованието заема важно място в живота на всеки човек…

виж повече

 

 

 

Новият нормативен ред за определяне на трудовото възнаграждение за академичната длъжност „асистент“

Гл. ас. д-р Христо Банов
Институт за държавата и правото
при Българската академия на науките,
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/str2025-1-4-new

Резюме. Предмет на научното изследване са въпросите, възникващи при анализа на правната уредба в Закона за висшето образование на правилата относно начина на определяне размерa на минималната месечна основна работна заплата, чието начисляване и изплащане всяко държавно висше училище дължи в качеството си на работодател по всяко трудово правоотношение за заемане на академичната длъжност „асистент“…

виж повече

 

 

 

Човешкият капитал в държавната администрация – динамични обрати и смущаващи вариации

Д-р Даниела Кръстева
Университет за национално и световно стопанство

https://doi.org/10.53656/str2025-1-5-hum

Резюме. Целта на изследването е разпознаване на основни черти и неблагополучия на функционирането на човешкия капитал в съвременната българска държавна администрация…

виж повече

 

 

 

Финансова лексика за финансова грамотност (Интерпретация на „Национална стратегия за финансова грамотност на Република България“)

Д-р Росица Б. Тончева
Университет за национално и световно стопанство

https://doi.org/10.53656/str2025-1-6-fin

Резюме. Финансовата грамотност е значима променлива за устойчивото развитие на съвременните икономики, които са изградени съобразно парадигмата за свободна пазарна игра и организационно развити върху фундамента на парите…

виж повече

 

 

 

 

Педагогика на ученическите организации за самоуправление

Д-р Таня Желязкова-Тея
Институт за информални иновации (България)

https://doi.org/10.53656/str2025-1-7-ped

Резюме. Целта на изследването е създаване на логически издържана и теоретически обоснована Педагогика на ученическите организации за самоуправление (ПУОС) като принадлежаща към педагогическите науки, които изучават особеностите на възпитанието в отделните възрастови периоди и образователни степени на училището…

виж повече

 

 

 

Детерминанти на STEAM базирано обучение по природни науки в прогимназиален етап

Руска Драганова-Христова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Физически факултет
ОУ „Бачо Киро“ – Велико Търново
Доц. д-р Снежана Йорданова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Физически факултет

https://doi.org/10.53656/str2025-1-8-det

Резюме. Изследваният проблем е обоснован чрез определени нормативни документи, законови норми и възможности. Представени са резултати от проведени проучвания, свързани с използване на педагогически методи от учители в пряката им преподавателска работа, както и относно STEM и STEAM базираното обучение…

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

No related posts.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Държавни отличия за български учени, преподаватели и общественици

Следваща статия

Технологичният сектор отличи директор на гимназия

Следваща статия
Българската асоциация по информационни технологии връчи своите годишни награди за 2024 г.

Технологичният сектор отличи директор на гимназия

60 учебно-тренировъчни фирми на Националната търговско-банкова гимназия представиха дейността си на 26-тия панаир на училището в "Интер Експо център"

Националната търговско-банкова гимназия с най-много ученически фирми в света

МОН разширява приема в професионални паралелки

МОН разширява приема в професионални паралелки

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"