Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Board Game “Making Financial Decisions” in the System of Teaching the Mathematical Foundations of Financial Literacy

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-10-2021
в Uncategorized
A A

Bogdana Koneva, Maria Shabanova
Northern (Arctic) federal university named after M.V. Lomonosov (Russia)

https://doi.org/10.53656/math2021-2-4-boa

Abstract. The aim of this article is to present the theoretical model for the construction of tasks in improving financial literacy in algebra course at school and to submit the economic and mathematical game based on the developed model.
At the state level, a number of important documents have been adopted on the formation of financial literacy of schoolchildren, various measures are being implemented to solve this problem. Despite this, today the tasks presented in the school mathematics course do not fully solve the issue of increasing the level of financial literacy. In the course of work on the creation of a theoretical model for Teaching mathematical foundations of financial literacy, an analysis of Russian textbooks on mathematics was carried out, federal regulations and international standards were studied.
Our analysis allows us to assert that there are not enough tasks for the formation of financial literacy skills in the school course of mathematics. In addition, these tasks form initial knowledge in the financial sector. Also, the tasks are of the same type and often affect only two areas of handling finance. These are purchases and loans. Also, the tasks of the school mathematics course correspond only to the first level of the PISA standard.
Thus, it became obvious that it was necessary to develop a theoretical model for the construction of tasks in improving financial literacy in algebra course at school according with the System (frame) financial capability for school age pupils and PISA diagnostic model.
Keywords: financial literacy at algebra course; theoretical model; mathematical tasks; PISA; economic and mathematical game

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailДигиталната интеракция преподавател – студент в онлайн обучението в медицинските университети Default ThumbnailLanguage Transfer And Problems Of Teaching Bugarian For Slav Students Default ThumbnailDistance learning: homemade colloidal silver Default ThumbnailПрактическата подготовка на студентите от специалност „Физическо възпитание и спорт“ в условията на дистанционно обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Implementing Computational Thinking in IT Training: an Invariant Framework for it Knowledge Features

Следваща статия

Статистическата значимост – панацея или препъникамък?

Следваща статия

Статистическата значимост – панацея или препъникамък?

Mobile Math Game Prototype on the Base of Templates for Primary School

Computer and Information Literacy Assessment of Mathematics Professors and Lectures, Case Study of Islamic Azad University Branches in Tehran

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"