Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Философията на нъджа, или защо либералната държава има нужда от дървено желязо

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-12-2024
в Uncategorized
A A

Проф. д.п.н. Татяна Томова,
доц. д-р Елена Калфова,
доц. д-р Симeoн Петров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/phil2024-04S-01

Резюме. Нъджът е социална иновация, разработена на основата на постиженията на поведенческата наука. Според този подход, в случаите, когато гражданите взимат решения за собственото си поведение, те често реагират ирационално, на основата на евристични фактори, свързани със собствения им живот. Това прави колективните цели трудно постижими, особено в условията на непредсказуемост на общественото развитие и преобладаващо влияние на индивидуалистичните идеи. Нъджът е възможен инструмент на съвременните политики, който дава възможност на либералната държава да постига колективни цели и да защитава свободата на индивидите едновременно. Това го прави допустим инструмент на политиките, въпреки критиките на индивидуалистичните теории, както и на защитниците на традиционната демокрация.
Ключови думи: политики, инструменти на политиките, либерална държава, индивидуалистични ценности, ефективност на политиките

Отвори пълния текст

 

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailИзследване на приложението на инструменти за електронно обучение в български и чуждестранни университети Default ThumbnailКогнитивен прочит на предикацията – за пунктуацията с разбиране Default Thumbnail38 помощник-учители по английски език ще преподават в български училища и университети през учебната 2022/2023 г. Default ThumbnailIncorporation of Nature’s Design and Development in Higher Science Education Curriculum Design and Research Practice
Етикети: ефективност на политикитеиндивидуалистични ценностиинструменти на политикителиберална държаваполитики

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Academic Entrepreneurship: Practical Results and Training

Следваща статия

Млад български учен в класация на „Форбс“

Следваща статия
Млад български учен в класация на „Форбс“

Млад български учен в класация на „Форбс“

Екологичното мълчание: произвеждане на зелени политики извън екологичния дискурс

Individual Behaviour as a Community Resilience Factor: Lessons for Policy Making

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"