Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Фокус групата като метод при оценяване на приложението на Закона за защита от домашно насилие

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12-08-2019
в Uncategorized
A A

Георги Милков
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Резюме. Провеждане на фокус групи е подходящ метод за изследване на практиката за превенция на домашното насилие на регионално ниво. Методът предоставя рефлективно пространство за идентификация на колективните инсайти в хода на груповите взаимодействия и запазване и регистрация на имплицитните индивидуални предпочитания на участниците в груповата дискусия (Mateeva, 2012). За проучване на взаимоотношенията на целевите групи с институциите в област Разград и степен на тяхната ангажираност в процеса на превенция на домашното насилие са организирани фокус групи. Споделянето на собствен опит и идеи и диалогичното съпоставяне на гледните точки на участниците, възникващи по време на груповите взаимодействия в тематичните фокус групи, осигуряват изграждането на една по-пълноценна картина на изследваните феномени (Aaron, 1996). Динамиката на символните взаимодействия и социалният обмен на информация в груповия процес на фокус групата разкриват допълнителни, надиндивидуални гледни точки към съдържанието и валидността на събираните с този метод емпирични данни. Във фокус групите не се прилага типичният за анкетирането и интервюто изследователски натиск за структуриран отговор на въпросите на водещия, което позволява да се постигне по-високо ниво на автентично споделяне и осмисляне на представените преживявания, нагласи, практики и отношения (Bloor, Frankland, Thomas & Robson, 2001).
Ключови думи: фокус група; домашно насилие; местен механизъм; сътрудничество; професионалисти

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailShared by All Speakers? Dative Predicatives in Bulgarian and Russian Default ThumbnailУниверсалност и игрови характер на приказното произведение. Рецепция Default ThumbnailThe Rise of Translation Studies in Bulgaria Default ThumbnailПрилагане на мултилингвизъм в чуждоезиковото обучение в съвременното инженерно образование

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Подготовка на педагогическия колектив в общообразователното училище за работа с ученици със специални образователни потребности

Следваща статия

Когато урокът започна…

Следваща статия

Когато урокът започна…

Взаимодействие между екипите за подкрепа за личностно развитие с родители на ученици със специални образователни потребности

Развитие на социално значими компетенции в учебната дисциплина „Бизнескомуникации“ и пригодност за трудова заетост

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"