Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

How Much English Grammar is Needed in the Ship’s Engine Room

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-08-2023
в Uncategorized
A A

Tomislav Skračić
University of Split (Croatia)

https://doi.org/10.53656/ped2023-5s.06

Abstract. At the Faculty of Maritime Studies in Split, marine engineers have the opportunity to attend an ESP (English for Specific Purposes) course as part of the Special Education Program for Seafarers, which is a prerequisite for their career advancement. A series of surveys were carried out to detect their needs, expectations and the ways they perceive ESP teachers, courses and themselves as English language users. The responses referring to teachers were always clear and consistent – they are expected to understand essential ship engine systems and processes, concepts and contexts, etc. to produce a good learning platform. On the other hand, the responses that were supposed to help teachers to strike a balance in the ESP concept (that includes both general and vocational English) were somewhat ambiguous. Most of the respondents think that their overall command of the English language is “good” or “very good”, while their command of grammar is “good” or at least “sufficient”. Nevertheless, 94% admit that, in their case, learning grammar is “very important” or “necessary”. In the most recent survey, featuring another type of questionnaire, where the respondents were asked to break down the 50-hour ESP course into units, they allocated only 12.44 class hours for grammar (less than 25% of the course time). Further research will, hopefully, help ESP teachers to strike a reasonable balance between grammar, general English and vocational content.
Keywords: English for specific purposes; grammar; marine engineers; survey

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСтаробългарското юридическо наследство в преводите на петър оджаков: аксиологични аспекти Default ThumbnailЕдин съвременен поглед към природата в предучилищното образование Default ThumbnailXXV международная научная конференция «Русистика и современность» Default ThumbnailТрудните пътища на духовността в образованието: между секуларния институционализъм и неформалнитe практики за личностно самоусъвършенстване

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Data-Driven Learning Approach to Maritime English

Следваща статия

English Medium Instruction (EMI) and Maritime English Course: Higher Education Internationalization in Indonesia

Следваща статия

English Medium Instruction (EMI) and Maritime English Course: Higher Education Internationalization in Indonesia

Developing Critical Thinking Skills through the “Case Study” Teaching Method in Maritime English Language Teaching (MELT)

Maritime English at a Hellenic Merchant Marine Academy: the English for Specific Purposes’ Branch Meets the Intercultural Communication Competence Theory

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"