Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Intensive Wellness Program – A Method for Optimizing Motor Condition

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-11-2024
в Uncategorized
A A

Sc. Darinka Ignatova, Assist. Prof.
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/str2024-5-8-int

Abstract. The present material derives theoretical foundations with an emphasis on the development of the motor state, based on the application of an intensive wellness program. The scientific state of teaching methodology in physical education and sports in the first high school stage of the educational degree is monitored. An intensive program for the development of general motor conditions according to the Tabata interval method has been approved in the first high school stage to achieve a high educational standard and increase the efficiency in motor-oriented training. Statistical verification of the effectiveness of a tested intensive wellness program with the organization of an experimental, ascertaining, training, and control stage is presented. Scientifically based conclusions and generalizations are drawn.
The purpose of the research is to create an intensive wellness program for the development and improvement of general motor condition, based on the Tabata method in the first high school stage, by implementing and proving its practical effectiveness through testing in the PES1 training consisting of an author’s complex of motor exercises, for wellness-interval training according to the Tabata method. The subject of analysis is the indicators allowing harmonization and individualization of the differences in the students’ motor potential between the two target groups – experimental and control, as well as establishing the effectiveness of the practical application of the implemented intensive wellness program. Scientifically based conclusions will allow establishing changes in the number of students who have covered a high educational standard, as well as improving the effectiveness of motor-oriented learning.
The object of the present experimental research is the learning process in the discipline of physical education and sports in the first high school stage of the educational degree. The research scope of the present study is 50 students from two classes of the eighth grade, divided into 25 students each in two target groups – experimental and control. All examined individuals are in good physical and mental condition. To derive a relationship between tracked motor indicators, an analysis of dynamics was applied through mathematical-statistical processing to establish variation and correlation coefficients. The application of the innovative technology took place within the academic year 2022/23.
Keywords: intensive wellness program, optimizing motor state, interval training, motor activity, motor potential, motor directionality

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailТрансгресивно-синергично кариерно развитие в „неформално образование“ в университета Default ThumbnailДигитализация на учебния процес с междупредметни връзки (математика, физика и информационни технологии) и изкуствен интелект Default ThumbnailЕтнолингвистични проекти и приложението им в образователния процес в чуждоезикова среда Default ThumbnailGame Technologies for STEM/STEAM Education in Kindergartens
Етикети: intensive wellness programinterval trainingmotor activitymotor directionalitymotor potentialoptimizing motor state

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Модел за изучаване на учебен предмет „Изкуствен интелект“ – концептуални и съдържателни ракурси

Следваща статия

Антарктиците ни откриха новия полярен сезон

Следваща статия
Антарктиците ни откриха новия полярен сезон

Антарктиците ни откриха новия полярен сезон

170 урока влизат в дигитална библиотека

170 урока влизат в дигитална библиотека

Нова награда за 8-годишен талант от Кюстендил

Нова награда за 8-годишен талант от Кюстендил

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"