Проф. д.ик.н. Невяна Кръстева,
ас. Емил Георгиев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Доц. д-р Нора Маджар
Университет на Кънектикът
https://doi.org/10.53656/ped2024-9s.05
Резюме. Проучването има за цел да изследва въздействието на геймифицирана среда за неформално обучение върху мотивацията и ангажираността на учащите се и създаване на навици, свързани с устойчивото развитие. Използван е квазиекспериментален дизайн върху участниците. Изследването достига до извода, че геймификацията е ефективен метод за стимулиране на мотивация, ангажираност и постигане на по-добри резултати в неформалното обучение, особено в областта на устойчивото развитие, където темите като управление на отпадъци имат висока обществена важност, но са също така сложни и имат нисък потенциал за привличане на интерес и стимул за действия. Препоръчва се на преподавателите да използват геймифицирани модели в неформалното обучение и също така да проектират програмите си в съответствие с теориите и принципите на геймификацията в образованието, които имат влияние върху мотивацията и ангажираността към ученето.
Ключови думи: неформално образование, геймификация, мотивация, ангажираност, учащи се, устойчиво развитие