Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Речеви стратегии в кандидатпрезидентските дебати

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-10-2022
в Uncategorized
A A

Антоанета Начева
Софийски университет „Свети Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for22.531rece

Резюме. Статията е посветена на кандидатпрезидентския дебат между настоящия президент Румен Радев и проф. Анастас Герджиков. Изследването проследява дали речникът им се придържа към официалния дискурс, доколко е динамичен и отговаря ли на изискванията за висок речев етикет. От друга страна, разглежда определени фонетични особености, като темпоритъм, интонация, логическо ударение, повторения и пр. Изследването пряко
наблюдава в кой момент дебатиращите изоставят официалното поведение и високия речев етикет и губят позиции в спора. Обект на лингвистичен анализ са и дължината на изреченията, броят на използваните думи, както и Аз-говоренето. Накрая е поставен и въпросът какво се цели с това: дали красноречиво да убедят избирателите и да привлекат одобрението и интереса върху себе си, или постигат обратното – неодобрението и недоволството на
аудиторията.

Ключови думи: кандидатпрезидентски дебат; изследване; лексика; етикет;
фонетични особености; лингвистичен анализ

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailДиагностика на дигитални умения на студенти, в контекста на компютърното моделиране Default ThumbnailModeling Of The Dependence Of Co2 Contained In The Exhaust Gases On The Amount Of Hydrogen Gas Supplied To The Engine Default ThumbnailДигитално учене и неформално образование в свързаността си за изграждане на приобщаваща учебна среда Default ThumbnailEnterprise Security as an Element of Market Competitiveness

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Прилагане на мултилингвизъм в чуждоезиковото обучение в съвременното инженерно образование

Следваща статия

Учебни речници за обучението по английски език през Възраждането

Следваща статия

Учебни речници за обучението по английски език през Възраждането

Сближаване и раздалечаване на балканските народи и техните езици

Гравьорът в литературата

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"