Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2019 Брой 17, 2019

Налице са нормите, трябва да се научим да ги спазваме

в Брой 17, 2019

Започна общественото обсъждане на проект на нов документ, подготвен от Министерството на образованието и науката – Стратегия за възпитателната работа в образователните институции.

В първия дебат се включиха началниците на регионалните управления по образованието, представители на висши училища, които подготвят бъдещи учители, неправителствени организации.
„Дали имаме нужда от стратегия за възпитанието? По-скоро ни е нужно да говорим за възпитанието. И точно с такъв разговор днес мислим за бъдещето на нашите деца, за общото ни бъдеще. Обществените нагласи и очаквания са образователните институции освен да образоват, и да възпитават младите поколения“, коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.
А как изглеждат акцентите на приоритетните възпитателни цели – формиране на нравствени ценности и възпитание в нравственост и добронамереност; възпитание в толерантност, в уважение към другите и към институцията; възпитание в отговорност, дисциплина, преодоляване на агресията и повече позитивизъм. Особен инструмент в тази насока е гражданското образование и възпитание. Но като че ли в два пункта са събрани приоритетните възпитателни цели – формиране на интереси и мотивиране за учене и разбира се, взаимодействието с родителите.
Какви могат да бъдат факторите за реализиране на възпитателната работа. На първо място, това е личността на учителя и на класния ръководител. В Стратегията особено място се отделя и на извънкласните, извънучилищните и проектните дейности.
Кои са факторите, които затрудняват възпитателната работа. Такива са слабата активност по отношение на извънкласните и извънучилищните дейности; неефективност във взаимодействията училище – семейство; дори разминаването в очакванията на образователната институция и семейството по отношение на отговорностите за възпитанието на детето.
„Общата ни задача и мисия е да направим децата по-добри, по-можещи, по-образовани. Това означава и двете страни – и училището, и семейството да положим повече усилия, за да постигнем тази обща задача“, обобщава министър Вълчев. А какъв е смисълът на подобни диалози – да се идентифицират мерките, които ще имат най-голям ефект за изпълнението на възпитателната функция на образователните институции. Една от крайъгълните цели е – налице са нормите, трябва да се научим да ги спазваме и да научим на това и нашите деца.

Четете повече в бр. 17 – 18, 24 април – 8 май 2019 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: АКЦЕНТ на броя
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Употреба на главните букви в български

Следваща статия

"Математика и информатика", книжка 2, година LXII, 2019

Следваща статия

"Математика и информатика", книжка 2, година LXII, 2019

сп. "История", книжка 2, година XXVII, 2019

Професионално образование, година XXI, книжка 2, 2019

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2021, година XXIX
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2020 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2020, година XXVIII
  • Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, 2019 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2019, година XXVII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2019, година XXVII
  • Социален диалог и образование – традиции и съвременни потребности на пазара на труда
  • Интегрирано STEM образование: състояние, предизвикателства и перспективи
  • Обучението от смесен тип (Blended Learning) – предизвикателства и перспективи
  • Образователният продукт и маркетинговата концепция в управлението на висшите училища
  • Мотивацията на студентите при избора на учителската професия
  • The Role of the Positive Psychological Climate in the School Class
  • „Образователни кинохоризонти“ в полето на медиа образованието
  • Научно-практическа конференция „Предизвикателствата на съвремието и качеството на образование“
  • Сп. Стратегии на образователната и научната политика, година XXVII, книжка 4, 2019
  • Marketing Communications of Education – Semantics’ Communicative Approaches
  • Конкурентоспособност на висшите училища в контекста на интеграцията между наука, образование и бизнес
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG