Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2019 Брой 49, 2019

Обучиха 20 учители посланици

в Брой 49, 2019

Педагозите се надяват Програмата на ЕП
да повиши самочувствието на техните ученици и те да се почувстват истински европейци

Антоанета НАЙДЕНОВА

Бюрото на Европейския парламент в България организира обучителен семинар за 20 учители – старши посланици по Програмата за училища посланици на ЕП в София.
Той беше за педагозите, които ще осъществяват на практика в своите училища Програмата, която включва симулационни игри, провеждане на информационни кампании, честване на Деня на Европа и др. предварително заложени дейности. В обучителния семинар участваха българските евродепутати Андрей Ковачев и Андрей Новаков. Сред лекторите е проф. д-р Ингрид Шикова – един от основателите на специалност „Европеистика“ в СУ, ръководител на катедрата (2007 – 2011) и голям експерт в областта на политиките на ЕС и други.
„Научихме за Програмата от колегите от едно училище в Кърджали и се включихме, защото искаме да разширяваме максимално кръгозора на нашите деца и да ги учим на полезни знания и умения“, разказва Павлина Младенова – преподавател по история в СУ „Никола Й. Вапцаров“,
с. Бенковски, област Кърджали. Според нея с Програмата на ЕП ще могат да осигурят по-добри възможности за развитието на училището и учениците, които имат нужда да бъдат насочвани за бъдещата си реализация.
„Обучението в ЕП ми е интересно и полезно – коментира Велика Гюлемерова, учител по БЕЛ в Професионалната гимназия по компютърно програмиране и иновации в Бургас. – Мисля, че с темите, които обсъдихме, ще успеем да ангажираме учениците. Нашите деца са много отворени към възможностите за следване и реализация в Европа, така че ще им бъде интересно да научат за условията на програма „Еразъм+“. Специално ИТ бизнесът и у нас предлага добри възможности за реализация, но въпреки това учениците предпочитат да завършат в някой чужд университет.
„Училището ни е средищно и в него учат деца от 8 населени места. Районът е беден и досега техният досег с Европейския съюз се свързва основно с еврото, което получават бабите и дядовците от родителите гурбетчии, за да ги издържат – обяснява Татяна Вълчева, учител по история и цивилизации в СУ „П. К. Яворов“, Стралджа, Ямболска област. – Миналата година нашето училище участва в проекта „Евроскола“. Група ученици ходиха в Страсбург и бяха много впечатлени. Много са мотивирани и будни нашите деца, участват в различни изяви и конкурси. Но искаме да повишат самочувствието си още повече не само като българи, а надявам се сега да се почувстват и повече европейци.“
В обучението участваха и учители от още 7 училища, които бяха избрани за пос­ланици на ЕП в през учебната 2019/2020 година: 97. СУ „Братя Миладинови“ – София; Държавната финансово-стопанска гимназия „Интелект“ – Плевен; Националната търговска гимназия – Пловдив; ПГ по електротехника и електроника – Пловдив; Първа езикова гимназия – Варна; СУ „Ангел Каралийчев“ – Стражица, и СУ „Методий Драгинов“ – с. Драгиново, област Пазарджик.
През 2020 г. най-добре представилите се ще получат статут на училище посланик и възможност за участие в специализирани инициативи на ЕП в Страсбург и Брюксел.
Програмата за училища посланици се стреми да разясни на младежите в горния курс на обучение техните права като европейски граждани, да ги запознае с работата на техните представители в ЕП, както и да им покаже как те самите биха могли да оказват влияние върху политическия и демократичния живот в ЕС. За четири години Програмата е достигнала до 100 училища в България.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Европа
Споделяне4TweetСподеляне
Предишна статия

Когато в зеницата се отразява науката

Следваща статия

Сменяме изпитните формати

Следваща статия

Сменяме изпитните формати

СУ „Йоан Екзарх“ – Шумен

„Днес с таблет в ръка ви поздравяваме за Деня на писмеността!“

СУ „Николай Катранов“ – Свищов

55+ вдъхновяващи истории и предложение за брак

Последни публикации

  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2020 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2020, година XXVIII
  • Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, 2019 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2019, година XXVII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2019, година XXVII
  • Социален диалог и образование – традиции и съвременни потребности на пазара на труда
  • Интегрирано STEM образование: състояние, предизвикателства и перспективи
  • Обучението от смесен тип (Blended Learning) – предизвикателства и перспективи
  • Образователният продукт и маркетинговата концепция в управлението на висшите училища
  • Мотивацията на студентите при избора на учителската професия
  • The Role of the Positive Psychological Climate in the School Class
  • „Образователни кинохоризонти“ в полето на медиа образованието
  • Научно-практическа конференция „Предизвикателствата на съвремието и качеството на образование“
  • Сп. Стратегии на образователната и научната политика, година XXVII, книжка 4, 2019
  • Marketing Communications of Education – Semantics’ Communicative Approaches
  • Конкурентоспособност на висшите училища в контекста на интеграцията между наука, образование и бизнес
  • За логиката на точкуването на научната продукция според Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав в Република България
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG