Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2019

Мотивацията на студентите при избора на учителската професия

в Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2019

Лилия Бабакова

Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

 

Резюме. Подобряването и акцентирането върху престижа на учителската професия е една от основните цели в образователните политики на ЕС. За да се постигне, е необходимо по-задълбочено разглеждане и познаване на мотивацията на студентите от педагогическите специалности за стартиране на кариера в областта на училищното образование. Целта на това изследване е да представи скла за измерване на факторите, влияещи върху избора на учителската професия. Настоящата статия представя изследване на нагласите на студенти, обучаващите се в специалности с педагогическа насоченост, към учителската професия. Изследвани са 85 студенти от педагогически специалности и са представени мотивационни характеристики, явяващи се предиктори за избора на учителската професия. Дискутират се резултатите от психометричните стойности на скàлата, корелационен и клъстърен анализ и са направени сравнения по пол, специалност, етап на работа в училище.

Ключови думи: кариера; мотивация; учителска професия

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
Споделяне3TweetСподеляне
Предишна статия

The Role of the Positive Psychological Climate in the School Class

Следваща статия

Образователният продукт и маркетинговата концепция в управлението на висшите училища

Следваща статия

Образователният продукт и маркетинговата концепция в управлението на висшите училища

Обучението от смесен тип (Blended Learning) – предизвикателства и перспективи

Интегрирано STEM образование: състояние, предизвикателства и перспективи

Последни публикации

  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2020 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2020, година XXVIII
  • Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, 2019 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2019, година XXVII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2019, година XXVII
  • Социален диалог и образование – традиции и съвременни потребности на пазара на труда
  • Интегрирано STEM образование: състояние, предизвикателства и перспективи
  • Обучението от смесен тип (Blended Learning) – предизвикателства и перспективи
  • Образователният продукт и маркетинговата концепция в управлението на висшите училища
  • Мотивацията на студентите при избора на учителската професия
  • The Role of the Positive Psychological Climate in the School Class
  • „Образователни кинохоризонти“ в полето на медиа образованието
  • Научно-практическа конференция „Предизвикателствата на съвремието и качеството на образование“
  • Сп. Стратегии на образователната и научната политика, година XXVII, книжка 4, 2019
  • Marketing Communications of Education – Semantics’ Communicative Approaches
  • Конкурентоспособност на висшите училища в контекста на интеграцията между наука, образование и бизнес
  • За логиката на точкуването на научната продукция според Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав в Република България
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG