1)Златка Ваклева, 2)Тоня Георгиева
1)Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
2)Аграрен университет – Пловдив
https://doi.org/10.53656/ped2021-1.04
Резюме. Педагогическото изследване разглежда концептуални акценти на критичното мислене в контекста на университетското образование. Тази разработка е принос към дискусията по проблема за критичното мислене като основна цел на учебния процес в университета. Разгледани са: концептуални акценти за критично мислене като основна цел на обучението в университета; комплекс от съдържателни компоненти и педагогически механизми за ефективно организиране на образователния процес по формиране на критично мислене у студентите; една от най-популярните скали за измерване на критично мислене на UF/EMI. В контекста на критичното мислене са представени модели на съвременната личност и система от умения за критично мислене, които са основен принос в изследването.
Ключови думи: критично мислене; UF/EMI – скала; образователен процес в университета; дидактическо моделиране