Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Presentism аs а Research Strategy In Modern History оf Education

в Uncategorized

Prof. Leonid Vakhovskyi, Prof. Andriy Ivchenko,
Dr. Tetiana Ivchenko
Luhansk Taras Shevchenko National University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/his2021-5-5-pres

Abstract. The article deals with the peculiarities of use of presentism as an approach in historical knowledge connected with the relationship between the past and the present. The essence of presentism, its cognitive potential, types, strengths and weaknesses are revealed.
Special attention is paid to the analysis of the cognitive capabilities of presentism as a research strategy in history of education, the identification of the risks that arise in connection with its use. It is shown that the main reasons for using presentism in historical and pedagogical research are as follows: substantiation of the relevance of the chosen topic; construction of a methodological research project; substantiation of the practical significance of the results obtained. The emphasis is made on the fact that the presentist approach, the use of which is inevitable, can lead to the distortion of the past, generate bias and tendentiousness in historical analysis, conclusions, generalizations, interpretations, assessments and, thereby, reduce the objectivity, scientific character and theoretical potential of the results obtained. Overcoming the negative consequences of the use of peresentism requires balance and attitude to the historical and pedagogical experience as a unique, inimitable phenomenon that cannot be transferred and repeated in the present in order to solve up-to-date educational problems.
Keywords: presentism; antiquarism; research strategy; history of education; historical and pedagogical experience.

Отвори пълния текст

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Хигиената като учебен предмет във възрожденското училище

Следваща статия

Правата на човека в обучението по история и цивилизации в VIII клас

Следваща статия

Правата на човека в обучението по история и цивилизации в VIII клас

Метод „хексагон“ в обучението по история

Нов поглед върху социалната и културната история на ранния социализъм в източна европа

Последни публикации

  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2022 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2022, година XXX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2022, година XXX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2022, година XXX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2022, година XXX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2022, година XXX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2022, година XXX
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2021 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2021, година XXIX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2021, година XXIX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ – специално издание, книжка 4s/2021, година XXIX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2021, година XXIX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2021, година XXIX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2021, година XXIX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2021, година XXIX
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2020 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2020, година XXVIII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG