Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2013

в Стратегии на образователната и научната политика

СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНОТЕОРЕТИЧНО СПИСАНИЕ

STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE AND EDUCATION
EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XXI / VOLUME 21, 2013
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENT

                                       СТРАНИЦИ / PAGES

Книжка 1 / Number 1: 1 – 144
Книжка 2 / Number 2: 145 – 288
Книжка 3 / Number 3: 289 – 436
Книжка 4 / Number 4: 437 – 580
Книжка 5 / Number 5: 581 – 708
Книжка 6 / Number 6: 709 – 844
Книжка 6 / Number 6: 709 – 844

ДИДАКТИКА НА ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ / DIDACTICS AND HIGHER EDUCATION

662 – 676: Теоретико-исторически аспекти на ролевата игра, прилагана като игрови метод на обучение на студенти в семинарните упражнения по „Туристическо екскурзоводство“ [Theoretical and Historical Aspects of Role Play, Used as a Play Method in the Education of Students in the Seminar Workshops of „Tourism Guiding“] / Захарий Дечев / Zahariy Dechev

ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ / INTERCULTURAL EDUCATION

9 – 20: Национални приоритети и политики в интеркултурното образование (рефлексивни аспекти) [National Policies and Priorities in Intercultural Education (Reflexive Aspects)] / И. Колева / I. Koleva
21 – 40: Изследване на ролята на развлечението за възпитание в междуетническа среда [Researching on the Role of the Entertainment for Educating in Multiethnic Surroundings] / Г. Благомилова / G. Blagomilova
151 – 164: Цигански групи в Средна и Западна България – Кюстендил, Дупница, София, Перник, Благоевград и Симитли [Gypsy Groups in Middle and West of Bulgaria – Towns of Kyustendil, Dupnica, Sofia, Pernik, Blagoevgrad and Simitly] / Л. Ковачева / L. Kovatcheva
165 – 171: Правата на децата, лишени от родителска грижа, в алтернативни форми за отглеждане и възпитание [Rights of Children Deprived of Parental Care in Alternative Forms for Their Raising and Education] / Б. Кривирадева / B. Kriviradeva
172 – 185: Правата на децата от уязвими групи – съвременни социално-правни предизвикателства в България [Children’s Rights in Vulnerable Groups – Nowadays Social-Law-Related Challenges in Bulgaria] / Ц. Коларова / Tz. Kolarova
186 – 193: Системите за професионално обучение в България и Германия – в услуга на младежи в неравностойно положение [The Systems for Vocational Education in Bulgaria and Germany – Support for Disadvantaged Youths] /М. Молхова, З. Станева / M. Molhova, Z. Staneva

НАУКОМЕТРИЯ И ОЦЕНКА НА НАУЧНИТЕ ИЗДАНИЯ / SCIENTOMETRICS AND ASSESSMENT OF THE SCIENTIFIC EDITIONS

758 – 768: Оценка на научните издания. Измерване не само на количеството, но и на качеството чрез библиографската и наукометрична база данни SCOPUS [Assessment of the Scientific Editions. Measuring not only the Quantity, but as well the Quality Using the Bibliohraphical Database SCOPUS] / Тошка Борисова / Toshka Borisova

НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ / RESEARCH AND PARADIGMS 

443 – 459: Критика на лабораторния социално-психологически експеримент [Critique of the Laboratory Social-Psychological Experiment] / Дончо Градев / Doncho Gradev 460 – 486: Историята на детството като направление в психоисторията (теорията на Лойд де Мос) [Childhood History as a New Direction in Psychohistory (Lloyd deMause’s Theory] / Милка Терзийска / Milka Terziyska 
487 – 495: Трансфер на добри практики за професионално обучение на младежи в неравностойно положение в България [Transfer of Good Practices for Vocational Education for Young People in Disadvantage in Bulgaria]  / Миглена Молохова, Зорница Станева / Miglena Molhova, Zornitsa Staneva
628 – 644: Масовите формирования като социокултурен механизъм на младежка интеграция [The Informal Mass Movements and Events as a Social and Cultural Mechanism of Youth Integration]  / Яна Рашева-Мерджанова / Yana Rasheva-Merdjanova
645 – 661: Условия за непрекъсната професионална подготовка на училищните директори [Conditions for Continuous Professional Improvement of School Managers] / Траян Попкочев, Юлиана Ковачка / Trayan Popkochev, Yuliana Kovachka

ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ВЪЗРАСТНИ – НАУЧНА ПОЛИТИКА / ADULT EDUCATION – SCIENCE POLICY

496 – 508: Образованието на възрастните в България [Adult Education in Bulgaria] / Вяра Гюрова / Viara Gyurva 
509 – 528: Междукултурна комуникация, междукултурно учене и чуждоезиково обучение [Cross-Cultural Communication and Cross-Cultural Education and Language Education] / Мина Хубенова / Mina Hubenova
529 – 532: Интеркултурно образование за учители, работещи в мултиетническа среда[Intercultural Education for Teachers Working in Multicultural Environment] / Ирина Колева / Irina Koleva 

ОБРАЗОВАНИЕТО В ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО / EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY

677 – 686: Онлайн социалните мрежи като образователен ресурс за Интернет поколението [Online Social Networks as Net Generation’s Educational Tool ] / Грета Дерменджиева / Greta Dermendjieva
687 – 702: Готовност на българските училища да прилагат електронно обучение в образователно-възпитателния процес (анкетно проучване на територията на РИО – Сливен) [Readiness of Bulgarian Schools to Apply Electronic Education in the Educational Process] / Бисерка Василева / Biserka Vasileva

ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ / EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT

41 – 65: „Българин да се наричам, първа радост е за мене“ (Могат ли да се формират граждани в съвременното българско училище – резултати от емпирично проучване) [„To be Called Bulgarian is a Paramount Delight for Me“ (Is It Possible to Become a Citizen within the System of Contemporary Bulgarian School Education – Some Major Findings of an Empirical Study)] / Г. Димитров, Е. Стойкова / G. Dimitrov, E. Stoykova
66 – 76: Фестивал на учителите: нова форма на педагогическа комуникация [Teachers’ Festival: a New Form of Pedagogical Communication] / Е. Мерзон, А. Разживин / E. Merzon, A. Razzhivin
297 – 304:  „Образованието за развитие“ като глобално, европейско и българско предизвикателство [„Education for Development“ as a Global, European and
Bulgarian Challenge] / С. Николаева / S. Nikolaeva
305 – 324: Система от цели на възпитанието [System of Educational Objectives] / Н. Колишев / N. Kolishev

325 – 335: Интер- и интраактивен дизайн на бинарни академични курсове (личен опит) [Design Inter- and Intra-Active of Binary Academic Courses (Personal Experience)] / Я. Рашева-Мерджанова / Y. Rasheva-Merdzhanova
336 – 347: Перфекционизъм, родителски стилове и субективно благополучие [Perfectionism, Parental Styles and Subjective Well-being] / М. Рашева / M. Rasheva

ОЦЕНЯВАНЕ В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ / EDUCATIONAL ASSESSMENT

77 – 80: Оценяването в училище: за мярката, меренето и отмерването [Assessment in School: For the Measure, Counting and Metering] / Н. Кристанова / N. Kristanova
81 – 90: Methods for Setting Cut Scores in Criterion – Referenced Achievement Tests. Comparative Analysis of the Quality of the Separate Methods [Методи за определяне на прагови стойности при критериалните тестове за постижения. Сравнителен анализ на качествата на отделните методи] / F. Stojanova / Ф. Стоянова
91 – 111: Четивната грамотност на българските четвъртокласници: резултати от участието на България в Международно изследване на напредъка в четивната грамотност на учениците – PIRLS 2011 [The Reading Literacy of Bulgarian Students: First Findings from the Progress in International Reading Literacy Study – PIRLS 2011] / Св. Петрова / Sv. Petrova
112 – 127: Ръководство за съставяне на тестове [Development of Tests, a Manual] / Ф. Картрайт / F. Cartwright / Дж. Мусио / J. Mussio
128 – 136:  Formative Use of Assessment Information: It’s a Process, So Let’s Say What We Mean / R. Good
229 – 241: Оценяване на гражданските компетентности на учениците: предизвикателства и възможности [Assessment of Civic Competences in School Education: Challenges and Opportunities] / Св. Петрова / Sv. Petrova
242 – 263: Ръководство за съставяне на тестове [Development of Tests, a Manual] / Ф. Картрайт, Дж. Мусио / F. Cartwright, J. Mussio
264 – 282: Българските ученици и чуждите езици: резултати от участието на България в Европейското изследване на чуждоезиковите компетентности – ESLC [Bulgarian Students and Foreign Languages: Bulgarians Results from European Survey on Language Competences] / Н. Василева / N. Vassileva
373 – 377: Reliable, Comparative Data in a Critical Learning Area [Надеждни, сравнителни данни в критична сфера на обучение] / Barbara Malak-Minkiewicz / Барбара Малак-Минкевич
378 – 399: Ръководство за съставяне на тестове [Development of Tests, a Manual] / Ф. Картрайт, Дж. Мусио / F. Cartwright, J. Mussio
400 – 413: Российская система оценки качества образования: главные уроки (аналитический обзор) [The Russian System of Assessing the Quality of Education: Key Lessons (Analytical Review)] / В. Болотов, И. Вальдман, Г. Ковалёва, М. Пинская / V. Bolotov, I. Valdman, G. Kovaleva, M. Pinskaja
414 – 430: Международно изследване на уменията за четене на учениците в 4. клас (PIRLS 2011). Примерни текстове със задачите към тях и ръководствата за оценяването им [Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS 2011). Sample Text With Items and Scoring Guides]
533 – 551: Questionnaire Development [Разработване на въпросник] / Prue Anderson, George Morgan / Прю Андерсън, Джордж Морган
552–574: Российская система оценки качества образования: главные уроки (аналитический обзор) [The Russian System of Assessing the Quality of Education: Key Lessons (Analytical Review)] / В. Болотов, И. Вальдман, Г. Ковалёва, М. Пинская / V. Bolotov, I. Valdman, G. Kovaleva, M. Pinskaja
769 –806: National and International Assessments of Student Achievement [Национални и интернационални оценки на ученическите постижения] / Vincent Greaney, Thomas Kellagan / Винсент Грийни, Томас Келаган

ПЕДАГОГИКА И ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ / PEDAGOGICS AND FORMS OF TRAINING

715 – 731:
Этническая педагогика как интегративная, развивающаяся отрасль педагогической науки [ Ethnic Pedagogics as Interactive, Developing Branch of Pedagogical Science ] / Клара Кожахметова / Klara Kozhakhametova
732 – 754:Реакции на студентите от прилагане на интерактивни форми на обучение в „мегакласове“ [ Student Reactions in the Use of Interactive Forms of Education in „Mega Classess” ] / Мария Кехайова-Стойчева / Maria Kehajova-Stoycheva

ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ /  UNITING EDUCATION 

348 – 353: Reflections on EWC’s Contribution to the Implementation of the Council of Europe Charter on Education for Democratic Citizenship and Human Rights Education [Анализ на приноса на Европейския Вергеланд център към прилагането на Хартата на Съвета на Европа за образованието по правата на човека и демократичното гражданство] / Ana Perona-Fjeldstad / Ана Перона-Филдстад
354 – 362: Mass Media Culture in Kazakhstan [Медийната култура в Казахстан] / A. Kulsariyeva, Y. Massanov, I. Alibayeva / А. Кулсариева, И. Масанов, А. Алибаева
363 – 372: Деца с увреждания в детската градина, или за интеграцията на деца със СОП [Disabled Children in Kindergarten or about the Integration of Children with Special Needs] / В. Коцева / V. Kotseva

137 – 138: ТЕМАТА ЗА ОЦЕНЯВАНЕТО В ИЗДАНИЯТА НА „АЗ БУКИ“/ EDUCATIONAL ASSESSMENT THROUGHOUT THE „AZ BUKI“ JOURNALS

УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ / LIFELONG LEARNING
194 – 206: Стратегии за учене и модели на обучение [Learning Strategies and Educational Models] / Р. Милкова / R. Milkova
207 – 218: Приоритетна стратегия на системно-екологична ориентация на студентите в университетската образователна среда [Priority Strategies of System-Environmental Orientation of University Students in the Educational Environment] / Е. Асафова / E. Asafova
219 – 228: Интерактивно обучение и оценяване по правата на човека и детето [Interactive Teaching and Assessment on Human and Children’s Rights] / В. Гюрова / V. Gurova
587 – 600: Изграждане на мостове между европейските системи за натрупване и трансфер на кредити във формалното образование и ученето през целия живот [Building Bridges between the European Credit Transfer and Accumulation System in the Formal Education and Lifelong Learning ] / Светомира Апостолова-Калоянова / Svetomira Apostolova-Kaloyanova
601 – 627: Образователни политики и практики за интеграция на деца бежанци и мигранти в училище чрез изучаване на български език [Educational Policies and Practices for Integration of Refugees and Migrant Children in School by Studying in Bulgarian] / Теодора Власева / Teodora Vlaseva
219 – 228:Интерактивните методи – ядро на квалификационната дейност с педагогическите специалисти [The Interactive Methods – the Core of the Qualification Activities with the Pedagogic Experts] / Нина Герджикова / Nina Gerdzikova

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „Философия“ 2013

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Чуждоезиково обучение“ 2013

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Чуждоезиково обучение“ 2013

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2013

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2021, година XXIX
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2020 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2020, година XXVIII
  • Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, 2019 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2019, година XXVII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2019, година XXVII
  • Социален диалог и образование – традиции и съвременни потребности на пазара на труда
  • Интегрирано STEM образование: състояние, предизвикателства и перспективи
  • Обучението от смесен тип (Blended Learning) – предизвикателства и перспективи
  • Образователният продукт и маркетинговата концепция в управлението на висшите училища
  • Мотивацията на студентите при избора на учителската професия
  • The Role of the Positive Psychological Climate in the School Class
  • „Образователни кинохоризонти“ в полето на медиа образованието
  • Научно-практическа конференция „Предизвикателствата на съвремието и качеството на образование“
  • Сп. Стратегии на образователната и научната политика, година XXVII, книжка 4, 2019
  • Marketing Communications of Education – Semantics’ Communicative Approaches
  • Конкурентоспособност на висшите училища в контекста на интеграцията между наука, образование и бизнес
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG