Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 33, 2022

Теория на струните*

в Брой 33, 2022

Ивана Палева – Х клас,
специално отличие за отборен победител
Национална търговско-банкова гимназия – София
Научен ръководител – Силвия Михайлова

Физиката e трудна за определение наука поради новите открития, които се правят с всеки изминал ден. Въпреки че теориите ни дават много отговори, тe ни карат и да си задаваме нови въпроси: „Какво представляват тъмната енергия и тъмната материя?“, „Какво става в черната дупка?“, „Защо времето има посока?“ и др. Това прави физиката интересна, но и възпира опитите ни да можем да я дефинираме до определение само за това, което е била, но не и това, което ще е в бъдещето.
Има два аспекта във физиката, които биха ни помогнали да определим какво точно представлява тя. През по-голямата част от времето физиците се опитват да определят точно и ясно основните измерими характеристики на процесите и явленията във Вселената, а след това и да открият връзката между тях. Те се изразяват чрез графики, уравнения, диаграми и модели с цел да бъдат лесно разбрани. Всъщност описанието на Вселената с изясняващи материята закони е основа на физиката.
Физиката би могла да се раздели на две части – класическа и съвременна. В началото на XIX век тя се концентрира върху изучаването на механика, светлина, звук и движение на вълните, термодинамика и електромагнетизъм с основни области: астрономия, електромагнетизъм, електроника, механика, термодинамика и други. Съвременната физика изучава атома и атомното ядро. Атомна физика, биофизика, космология, ядрена физика, квантова физика и една област – теория на струните или теория на суперструните, според която всички основни частици са вибрации на едноизмерни струни, на енергия във Вселената.
Едни от най-известните физици са Алберт Айнщайн, Стивън Хокинг, Алесандро Волта и Кюри. Галилео Галилей и неговият принос в развитието на концепцията за хелиоцентризъм, за разлика от господстващия по това време геоцентризъм. Джон Коккрофт, който споделя Нобеловата награда за физика през 1951 година с Ърнест Уолтън – за разделяне на атомното ядро ​​и ролята му в развитието на ядрената енергия. Алесандро Волта – ученият положил основите на електричеството, с което започва нова епоха в историята на човечеството. Архимед, който успява да предвиди понятията за съвременното смятане и анализ чрез прилагане на концепции за безкрайните числа. Има и много други учени, които са имали и продължават да имат важно значение във физиката и всичко, което произтича от нея.
Една от глобалните теми днес са екологията и климатичните промени на Земята и как физиката влияе на климата, атмосферата и водата на планетата ни.


* Заглавията са на редакцията. Есетата се публикуват със съкращения


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Творчество
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2022, година XXX

Следваща статия

Радиоактивното замърсяване*

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Радиоактивното замърсяване*

В ход е дигиталното обучение

Слънчевата радиация формира климата*

В ход е дигиталното обучение

Българските следи отвъд границите

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2023, година XXXI
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2022 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2022, година XXX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2022, година XXX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2022, година XXX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2022, година XXX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2022, година XXX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2022, година XXX
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2021 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2021, година XXIX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2021, година XXIX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ – специално издание, книжка 4s/2021, година XXIX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2021, година XXIX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2021, година XXIX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2021, година XXIX
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2021, година XXIX
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2020 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2020, година XXVIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2020, година XXVIII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG