Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Стратегии на образователната
и научната политика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2023

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-12-2023
в Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2023
A A

СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА
И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ

STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE
AND EDUCATION
EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XXXI / VOLUME 31, 2023

ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1:  1 – 112
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 113 – 232
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 233 – 344
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 345 – 460
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 461 – 580
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 581 – 688

EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ
7 – 8: От главния редактор [From the Editor-in-Chief] / Христо Белоев / Hristo Beloev

EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT /
ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
35 – 60: Институционално академично предприемачество и академични спин-офф компании: практики и проблеми [Institutionalized Academic Entrepreneurship and Academic Spin-Offs] / Албена Вуцова, Тодор Ялъмов / Albena Vutsova, Todor Yalamov
61 – 72: Планове за равнопоставеност на половете в българските висши училища [Gender Equality Plans in Bulgarian Higher Education Institutions] / Десислава Серафимова / Desislava Serafimova
406 – 423: Висшето образование в подкрепа на устойчивото развитие на туризма [Higher Education in Support of the Sustainable Tourism Development] / Петя Иванова / Petya Ivanova
504 – 516: Сравнителен анализ на ефектите на дуалната немска система и на традиционната българска система за професионално образование върху личността на юношите [Effects of the German Dual System and the Bulgarian Traditional System of Vocational Education on the Adolescents’ Personality: A Comparative Analysis] / Иванка Асенова, Мария Солева / Ivanka Asenova, Maria Soleva
517 – 531: Предизвикателствата пред образованието по лични финанси на студентите [Challenges to Students’ Education on Personal Finances] /
Даниела Бобева / Daniela Bobeva
604 – 613 Центрове за високи постижения и реализиране на стратегическите приоритети за развитие на умения в професионалното образование и обучение [Centres of Vocational Excellence and the Implementation of Strategic Priorities for Skills Development in Vocational Education and Training] / Силвия Цветанска, Иванка Михайлова-Димитрова / Silvia Tsvetanska, Ivanka Mihaylova-Dimitrova
614 – 621: Юридическото образование като фактор за обществена сигурност [Legal Education as Factor for Public Security] / Мария Нейкова / Maria Neikova

EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY /
ОБРАЗОВАНИЕТО В ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО
136 – 153: Съвременни аспекти в обучението по съдебна администрация в контекста на дигитализацията на образователния процес [Contemporary Aspects of Judicial Administration Training in the Context of the Digitalization of the Educational Process] / Андрияна Андреева, Дарина Димитрова / Andriyana Andreeva, Darina Dimitrova
154 – 169: Characteristics and Components of the Cyber Hygiene as a Subclass of Cyber Security in Military Environment and Educational Issues / Boyan Mednikarov, Yuliyan Tsonev, Borislav Nikolov, Andon Lazarov
256 – 269: Study of the Development of the Use of Communicative Technologies in the Educational Process of Engineers Training / Ivan Beloev, Valentina Vasileva, Sergii Bilan, Maria Bondar, Oksana Bulgakova, Lyubov Shymko
270 – 280: Safety through Artificial Intelligence in the Maritime Industry / Petya Biolcheva, Evgeni Valchev
281 – 289: Truth, Fake and Authenticity in the Age of Digital Journalism – a Model of Visual and Media Literacy Pedagogy / Vesselina Valkanova, Yotka Pancheva
351 – 373: Конкурентно позициониране на висшите училища и дигитална трансформация [Competitive Positioning of Higher Education Schools and Digital Transformation] / Гергана Димитрова / Gergana Dimitrova
374 – 384: Effect of Resilience on Burnout in Online Learning Environment /
Radina Stoyanova, Sonya Karabeliova, Petya Pandurova, Nadezhda Zheckova, Kaloyan Mitev

EVENT / ХРОНИКА
668 – 672: Заключителна кръгла маса по проект „Социални и педагогически аспекти на проблема за употребата на психоактивни вещества“ [Final Round Table on the Project “Social and Pedagogical Aspects of the Problem of the Use of Psychoactive Substancesˮ] / Тони Манасиева /
Toni Manasieva
673 – 674: Семинар „Насоки за успешно публикуване на научни изследвания в авторитетни списания“ [Workshop Guidelines for Successful Publishing of Scientific Research in Authority Journals] Албена
Симова / Albena Simova

INCLUSIVE EDUCATION /
ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
239 – 255: Самооценка на общообразователните и ресурсните учители за работа в парадигмата на приобщаващото образование [Self-Assessment of General Education and Resource Teachers to Work in The Paradigm of Inclusive Education] / Милен Замфиров, Емилия Евгениева, Маргарита Бакрачева / Milen Zamfirov, Emilia Evgenieva, Margarita Bakracheva
385 – 395: State and Prospects of Development of Academic Mobility in the System of Training a Special Education Specialist / Tetiana Dokuchyna, Svitlana Myronova, Tetiana Franchuk

INTERCULTURAL EDUCATION /
ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ
170 – 177: Социално приобщаване на непридружени непълнолетни мигранти в България – постижения, предизвикателства и алтернативи [Social Inclusion of Unacompanied Migrant Children in Bulgaria – Challenges, Achievements and Alternatives] / Даниела Рачева / Daniela Racheva
178 – 188: Модел за изследване на социокултурна среда за постигане на по-ефективна организация и управление на процеса на учене и участие на деца и ученици, принадлежащи към уязвими общности [Model for Research of Socio-Cultural Environment for Achieving a More Effective Organization and Management of the Learning and Participation Process of Children and Students, Belonging to Vulnerable Communities] / Йосиф Нунев / Yosif Nunev

RESEARCH RESULTS /
РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
73 – 84: Modernization of the Content of the Lecture Course in Physics for Training Future Agricultural Engineers / Ivan Beloev, Valentina Vasileva, Vasyl Shynkaruk, Oksana Bulgakova, Maria Bondar, Lesia Zbaravska, Sergii Slobodian
85 – 94: The New Pandemic Normal through the Eyes of Bulgarian Students / Vyara Stoilova, Todorka Kineva
95 – 105: Particularities of Informal Education as a Subject of Pedagogy of Informal Education / Tanya Zhelyazkova-Teya
119 – 135: Разположение на висшите училища в България в контекста на формиране на пазара на труда [Location of Higher Schools in Bulgaria in the Context of Labour Market Formation] / Цветелина Берберова-Вълчева, Камен Петров, Николай Цонков / Tzvetelina Berberova-Valcheva, Kamen Petrov, Nikolay Tsonkov
424 – 440: Предизвикателства и добри практики при практическата подготовка на студентите по „Социална педагогика“ в условия на ковид ограничения (Изследване сред специалисти и преподаватели) [Challenges and Good Practices in the Practical Training of Students in “Social Pedagogy” in Conditions of Covid Restrictions] / Александър Ранев, Пламен Минчев
441 – 452: Образователни аспекти на подготовката на командния състав от
Сухопътните войски [Educational Aspects of the Training of the Ground Forces Command Personnel] / Емил Енев / Emil Enev
532 – 546: Educational Policy, Specialised Staff, Innovations and Recreational Industry / Bistra Dimitrova
547 – 559: Усъвършенстване на туристическата дейност чрез иновации, водещи до подобряване качеството на туристическия продукт [Improving the Tourism Activity through Innovations Leading to Improving the Quality of the Tourism Product] / Минчо Полименов / Mincho Polimenov
560 – 572: A Wellness Tооl to Perform Healthy Lifestyle Practices in the Bulgarian School System / Irina Nesheva
622 – 638: Контролираната тревожност в академична среда като стимул за креативност и иновативност на студентите [Controlled Anxiety in the Academic Environment as a Stimulus for Students’ Creativity and Innovation] / Силвия Белоева, Диана Антонова / Silviya Beloeva, Diana Antonova
639 – 652: Теоретичен модел за формиране на професионална чуждоезикова компетентност на специалисти в областта на спа и уелнес услугите [Theoretical Model for Developing Professionally Oriented Foreign Language Competence in the Field of Spa and Wellness Services] / Лeйла Димитрова, Лилия Дончева / Lеyla Dimitrova, Liliya Doncheva
653 – 667: Implementation of Motor Complexes Based on Specialized Application System Blaze-pod Trainer / Darinka Ignatova

RESEARCH AND PARADIGMS /
НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
9 – 34: Икономика и управление в период на продължителен упадък в Западния свят (Състояние и възможности пред Западния свят) [Economics and Management in Time of Decline in The Western World (Status Quo and Opportunities for The Western World)] / Николай Крушков / Nikolay Krushkov
189 – 211: Продължаващото професионално обучение в България – основни аспекти и характеристики [Continuing Vocational Training in Bulgaria – Main Aspects and Characteristics] / Райна Димитрова / Rayna Dimitrova
212 – 225: Affirming Wellness Culture through Innovative Methodology Related to Blaze-Pod Trainer System / Darinka Ignatova
290 – 303: Държавна политика за качествено образование чрез установяването на основанието за уволнение на педагогически специалист при осъждане за престъпление [State Policy for Quality Education by Establishing the Grounds for Dismissal of a Pedagogical Specialist in Cases of a Criminal Conviction] / Христо Банов / Hristo Banov
304 – 314: Управление на човешките ресурси в съвременното училище – проб­леми и перспективи [Human Resources Management in the Modern School – Problems and Prospects] / Снежанка Добрева / Snezhanka Dobreva
315 – 328: Превенция на употребата на психоактивни вещества в прогимназиалния етап на образование чрез приложението на училищна проектопрограма: анализ на резултатите от експертна оценка [Prevention of the Use of Psychoactive Substances in the
Pre-Secondary Stage of Education through the Implementation of a School Project Program: Analysis of the Results of an Expert Assessment] / Даниел Полихронов / Daniel Polihronov
396 – 405: Social and Information Determinants of Modern Non-Classical Methods of Changing Political Regimes (Strategic Dimensions) / Stoyan Denchev, Steliana Yordanova
467 – 487: Подходи за психосоциална подкрепа на университетски преподаватели в условия на криза [Approaches to Psychosocial Support for University Teachers in a Crisis Context] / Цветелина Търпоманова, Веселина Славова / Tsvetelina Tarpomanova, Veselina Slavova
488 –503: Ролята на образованието и човешкия фактор в иновационната дейност. [The Role of Education and the Human Factor in Inovation Activity] / Виктория Калайджиева / Viktoriya Kalaydzhieva

587 – 603: Умението за работа с научни документи като възможност за академичен растеж [The Ability to Work with Scientific Documents as an Opportunity for Academic Growth] / Яна Р. Донева, Вяра П. Ангелова / Yana Doneva, Vyara P. Angelova

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
329 – 337: Образование 4.0 и обучението по счетоводство в университетите – ново изследване [Education 4.0 and Accounting Education in Universities – A New Study] / Цветан Давидков / Tsvetan Davidkov

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2023, година XXXI Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Research of the Innovation Capacity of Agricultural Producers

Следваща статия

Mirror (left-recursive) Gray Code

Следваща статия

Mirror (left-recursive) Gray Code

Задачите от онлайн състезанието „VIVA Математика с компютър“ – ресурс за работа в STEM центровете

The Construction of Valid and Reliable Test for the Divisibility Area

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2023, година XXXI

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"